Bolt lanceert met ‘Geplande Ritten’ nieuwe functie
Bolt heeft een nieuwe functie toegevoegd aan haar app, genaamd: ‘Geplande Ritten’. Met deze nieuwe functie kunnen gebruikers vanaf 72 uur van tevoren een taxirit boeken. Volgens het taxiplatform biedt deze ‘veelgevraagde’ functie een betere gebruikerservaring.
Reizigers kunnen dankzij deze gloednieuwe functie makkelijker een taxi vooruit plannen. “De functie biedt passagiers de mogelijkheid een rit te boeken op een geselecteerde dag, ophaaltijd en -locatie. Bolt-chauffeurs krijgen de rit ruim van tevoren binnen, zodat ze op tijd bij de reiziger kunnen zijn. In de testfase zagen we een slagingspercentage van maar liefst 99 procent”, zegt country manager Lars Speekenbrink daarover.
Mocht het gebeuren dat er geen chauffeurs beschikbaar zijn om de vooraf geplande rit uit te voeren, dan wordt de reiziger door Bolt daar tijdig over ingelicht. Het mobiliteitsplatform verwacht echter dat dergelijke situaties in minder dan 1 procent van de geplande ritten zullen voorkomen. Verder kunnen Bolt-gebruikers een geplande rit tot een uur voor ophaaltijd kosteloos annuleren.
Werkgerelateerde ritten
Zowel reguliere Bolt-gebruikers als Bolt Business-gebruikers kunnen gebruik maken van de nieuwe functie. “Zo kunnen Bolt Business-gebruikers via hun account werkgerelateerde ritten of ritten voor bedrijfsklanten boeken door heel Amsterdam en omstreken”, aldus het Europese mobiliteitsplatform. “De functie is daarnaast ook handig voor particuliere klanten die naar het vliegveld, treinstation of busstation moeten reizen. Bolt werkt hiervoor samen met Schiphol.” De functie voor geplande ritten wordt in de toekomst verder uitgebreid naar andere Nederlandse steden waar Bolt actief is.
Lees ook: