ILT controleert taxi’s in Den Haag, drie chauffeurs moeten stoppen met rijden
Tijdens een taxicontrole in Den Haag zijn er in totaal tien taxi’s gecontroleerd. Dat laat de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) weten via Twitter.
Van de tien taxi’s die werden gecontroleerd hebben drie chauffeurs een bevel gekregen om hun arbeid te staken. Deze varieerden van 41 uur tot 72 uur. De drie chauffeurs werden gemaand te stoppen met hun werkzaamheden, omdat ze volgens de inspectie een te korte wekelijkse rusttijd hadden gehouden. ILT voerde deze controle uit in samenwerking met de verkeerspolitie Den Haag.
Nuttig toezicht
Mattheus Wassenaar, directeur Informatiepositie en Programmamanagement bij de Inspectie Leefomgeving en Transport, was maandag bij de controle aanwezig. “Leuk om mee te maken”, laat hij eveneens via Twitter weten. “Zichtbaar nuttig toezicht op taxivervoer door de ILT.”
Lees ook:
Wie gaat er nu 41 of 72 uur achter het stuur?
Dat is toch niet geloofwaardig.
Puur stemmingmakerij.
Er is waarschijnlijk iets niet in orde met de registratie van de werkelijk gewerkte uren.
Het verhaal van de betreffende chauffeurs zou hierbij ook moeten staan.
De BCT heeft in zijn 10 jarig bestaan niet 1 doelstelling bereikt.
Zal ook niet gaan gebeuren, zolang er handmatig onjuiste gegevens ingevoerd kunnen worden, wat nog heel lang het geval zal zijn.
Daarnaast de falende taxiwet.
Ook is de zelfrijdende taxi (konkurrentie) in opkomst.
ILT probeert de taxibranche verdacht te maken met: Kijk, we hebben Taxi’s van de weg gehaald die 72 uur hebben gereden.
Onzin dus.
Hun eigen falen in het hele Taxi verhaal, een boek vol, denkt men te verdoezelen.
@ Peter Vriens, er staat bevel tot staken arbeid van 41 tot 72 uur dit betekend geen of niet genoeg wekelijkse rust genoten.
Natuurlijk zit er niemand zolang achter het stuur.
@Rex Urban.Het is zoals Jorg al zei een verbod op verder rijden van 41 tot 72 uur.
Dus dat betekent dat er of te weinig pauze is genomen of er te veel dagen zijn gereden zonder vrij daarin.
Er staat nergens dat er 72 uur aan 1 stuk is gereden door de chauffeur.
En als het over stemming makerij gaat,zoals sommige beweren,zou ik eerst alles 2 keer lezen.
Het bericht was verzonden toen ik het opmerkte.
Zal voortaan beter opletten
Ik werk wanneer ik wil. Al wil ik 365 dagen van het jaar werken. Zolang je maar je goede nachtrust heb gehad. Een eigenaar van bijv een supermarkt werkt ook tegenwoordig 7 dagen p/w. Ook kan een eigenaar van een garagebedrijf 7 dagen p/w werken. Die zal waarschijnlijk wel de auto’s van zijn klanten weer veilig de weg op sturen. Een zzp stukadoor mag ook 7 dagen p/w stuken. EN Hr Douwstra wil online bekeuringen door ILT laten uitgeven bij een uurtje teveel rijden. En wat dacht je van
de ZZP-ers in onze branche die op gele platen rijden met een taxivergunning om zo toen tot eind 2019 de BPM ook terug wilden hebben. Die rijden hun eigen helemaal suf. ( Niet allemaal maar wel een aantal ) En dan dus zonder BCT want ze vallen niet op met de gele platen. En wat dacht je van degene die zich verhuren als privé chauffeur. Geen controle op. Maar wel de taxichauffeurs die op blauw rijden controleren of ze niet dagelijks toevallig een uurtje teveel rijden.
En dan vond de heer Wassenaar het leuk om mee te maken. Hr Wassenaar: U moest zich schamen
Het nut van een rijtijden wet voor de taxi is in heel Europa nooit aangetoond.
Het reguleren van de taxibranche wel.
Wat is er aantoonbaar leuk of nuttig aan een rijverbod van 72 uur.
Pesten/Leedvermaak?
Overheid dient te zorgen dat een chauffeur in een normale diensttijd zijn brood kan verdienen, net zoals hr.Wassenaar.
3 dagen rijverbod lost niets op.
Bedrijfsblind / Onkunde .
Het heeft 22 jaar lang reeds, de Taxibranche niets opgeleverd.
Maak je liever druk om de taxi platforms.
En zo is er maar in een paar landen van Europa een rijtijdenwet voor taxi’s. ( op één hand te tellen ) Dus Brussel ziet het nut er niet van in voor Taxi’s.
Ik zou zeggen maak je druk om wat Taxi Volendam zegt: de taxi platforms Maar ook voor hotel shuttles in eigen beheer, vrijwilligers vervoersactiviteiten. ( weet jij veel wat een vrijwilliger nog meer doet dan rijden ) Als taxichauffeur mag je geen bijbaan hebben maar een vrijwilliger mag heel veel. UITGERUST ACHTER HET STUUR ?
Komt het ook niet door het personeels tekort en personeel vinden is in deze tak ook moeilijk je moet al 40 uur werken dan kan je nog niet rond van komen ik hoef er niet van rond te komen en onze baas en planners houden de tijden goed in de gaten
@ Ronald,
Er staat dat de chauffeurs hun werk moeten staken.
Dat betekend in de praktijk: Rijden mogen ze wel, maar geen personenvervoer tegen betaling.