Gevonden voorwerpen
Service

Chauffeurs ontvangen via Uber-app eenvoudig vergoeding bij terugbrengen gevonden voorwerpen

Foto ter illustratie. Foto: Uber

Een joint, een zwangerschapstest en zelfs een award. Passagiers laten soms de gekste voorwerpen rondslingeren in de taxi. Veelvoorkomend zijn echter voorwerpen als tassen, paraplu’s, telefoons, sieraden en horloges. Gelukkig kunnen passagiers die een item in de taxi zijn vergeten op een eenvoudige manier aan de chauffeur worden gekoppeld. Via de app of Uber Support worden chauffeurs door de passagier achteraf ook financieel beloond wanneer ze gevonden voorwerpen terugbrengen naar de rechtmatige eigenaar.

Wanneer een passagier iets vergeet in een Uber, kan hij of zij via de app of met Uber Support contact opnemen met de chauffeur om een geschikte plaats en tijd af te spreken om het voorwerp terug te brengen. De betreffende chauffeur kan vervolgens in de app aangeven dat het voorwerp is teruggegeven, waarop de passagier via de app een vast bedrag van 25 euro aan de chauffeur betaalt.

Vergeten telefoons

Veel chauffeurs hebben ervaring met passagiers die voorwerpen in de taxi hebben laten liggen. Chauffeur Ahmet Ozgun die via het Uber platform rijdt, kan daarover meepraten. Zo heeft hij een keer twee telefoons van dezelfde persoon teruggebracht. “Deze klant was zo dronken dat hij alles was vergeten”, vertelt hij daarover.

Ahmet herinnerde zich nog waar hij de klant had afgezet en reed terug, maar de man deed die avond niet meer open. “De volgende dag belde de klant terug.” Ahmet leverde die telefoons bij hem af, waarna hij verder van zijn vrije dag kon genieten.

Dikke fooi

Chauffeur Mohammad Ejaz maakte iets soortgelijks mee. Zo bracht hij een keer iemands iPhone terug. De klant bleek een IT’er te zijn. Hij was zo blij dat hij Mohammed beloonde met een dikke fooi.

Veel van deze chauffeurs zien het terugbrengen als een stukje extra service. Of zoals chauffeur Pieter Jan A. Nieuwenhuyzen, die een keer een petje terugvond in zijn taxi waar de betreffende vrouw veel waarde aan hechtte, het verwoordt: “Ik geloof in karma, je moet altijd je best doen voor een ander.”

Uber

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Chauffeurs ontvangen via Uber-app eenvoudig vergoeding bij terugbrengen gevonden voorwerpen | TaxiPro
Gevonden voorwerpen
Service

Chauffeurs ontvangen via Uber-app eenvoudig vergoeding bij terugbrengen gevonden voorwerpen

Foto ter illustratie. Foto: Uber

Een joint, een zwangerschapstest en zelfs een award. Passagiers laten soms de gekste voorwerpen rondslingeren in de taxi. Veelvoorkomend zijn echter voorwerpen als tassen, paraplu’s, telefoons, sieraden en horloges. Gelukkig kunnen passagiers die een item in de taxi zijn vergeten op een eenvoudige manier aan de chauffeur worden gekoppeld. Via de app of Uber Support worden chauffeurs door de passagier achteraf ook financieel beloond wanneer ze gevonden voorwerpen terugbrengen naar de rechtmatige eigenaar.

Wanneer een passagier iets vergeet in een Uber, kan hij of zij via de app of met Uber Support contact opnemen met de chauffeur om een geschikte plaats en tijd af te spreken om het voorwerp terug te brengen. De betreffende chauffeur kan vervolgens in de app aangeven dat het voorwerp is teruggegeven, waarop de passagier via de app een vast bedrag van 25 euro aan de chauffeur betaalt.

Vergeten telefoons

Veel chauffeurs hebben ervaring met passagiers die voorwerpen in de taxi hebben laten liggen. Chauffeur Ahmet Ozgun die via het Uber platform rijdt, kan daarover meepraten. Zo heeft hij een keer twee telefoons van dezelfde persoon teruggebracht. “Deze klant was zo dronken dat hij alles was vergeten”, vertelt hij daarover.

Ahmet herinnerde zich nog waar hij de klant had afgezet en reed terug, maar de man deed die avond niet meer open. “De volgende dag belde de klant terug.” Ahmet leverde die telefoons bij hem af, waarna hij verder van zijn vrije dag kon genieten.

Dikke fooi

Chauffeur Mohammad Ejaz maakte iets soortgelijks mee. Zo bracht hij een keer iemands iPhone terug. De klant bleek een IT’er te zijn. Hij was zo blij dat hij Mohammed beloonde met een dikke fooi.

Veel van deze chauffeurs zien het terugbrengen als een stukje extra service. Of zoals chauffeur Pieter Jan A. Nieuwenhuyzen, die een keer een petje terugvond in zijn taxi waar de betreffende vrouw veel waarde aan hechtte, het verwoordt: “Ik geloof in karma, je moet altijd je best doen voor een ander.”

Uber

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.