Naar 90 dagen

Bolt verlengt boekingsvenster voor reizigers

Bolt-app
Foto ter illustratie. Foto: Shutterstock/Diego Thomazini

Bolt heeft zijn venster voor het vooraf boeken van geplande ritten uitgebreid. Reizigers kunnen daardoor negentig dagen van tevoren een geplande rit boeken, in plaats van 72 uur van tevoren. Het Europese mobiliteitsplatform heeft daartoe besloten na feedback van reizigers.

Zo zag Bolt de vraag naar vooraf geplande ritten fors toenemen, met een groei 30 procent per maand. “We hebben een enorme vraag geien naar geplande ritten sinds de introductie van de functie in 2022”, zegt country manager Noud Ottens. “Door het vooraf boeken van venster te verlengen hopen wij hetzelfde succes te zien.”

Met het verlengen van het boekingsvenster zal de ritervaring van klanten verbeteren, verwacht Bolt. Ook denkt het taxiplatform dat deze optie reizigers helpt bij het maken van betere planningen.

Lees ook:

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Bolt verlengt boekingsvenster voor reizigers”

Stef Bouwhuis|16.05.24|17:43

Ik schrijf regelmatig dat deel-taxi mogelijk is. Daar boor je een nieuwe groep klanten mee aan. Bij een deeltaxi betaal je per zitplaats.

Het is jammer dat de ‘gewone’ taxi ondernemingen dit hebben laten liggen.

Als slim doet, dan laat je een deelklant overstappen naar een collega, die die richting al uit moet

Het distributiemodel voorziet in slimme flexibele overstappunten ‘voor de pakjes met pootjes’,zodat een deeltaxi iedereen dichtbij zijn positie kan afhalen, welke kant hij ook uit moet.

Bolt verlengt boekingsvenster voor reizigers | TaxiPro
Naar 90 dagen

Bolt verlengt boekingsvenster voor reizigers

Bolt-app
Foto ter illustratie. Foto: Shutterstock/Diego Thomazini

Bolt heeft zijn venster voor het vooraf boeken van geplande ritten uitgebreid. Reizigers kunnen daardoor negentig dagen van tevoren een geplande rit boeken, in plaats van 72 uur van tevoren. Het Europese mobiliteitsplatform heeft daartoe besloten na feedback van reizigers.

Zo zag Bolt de vraag naar vooraf geplande ritten fors toenemen, met een groei 30 procent per maand. “We hebben een enorme vraag geien naar geplande ritten sinds de introductie van de functie in 2022”, zegt country manager Noud Ottens. “Door het vooraf boeken van venster te verlengen hopen wij hetzelfde succes te zien.”

Met het verlengen van het boekingsvenster zal de ritervaring van klanten verbeteren, verwacht Bolt. Ook denkt het taxiplatform dat deze optie reizigers helpt bij het maken van betere planningen.

Lees ook:

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Bolt verlengt boekingsvenster voor reizigers”

Stef Bouwhuis|16.05.24|17:43

Ik schrijf regelmatig dat deel-taxi mogelijk is. Daar boor je een nieuwe groep klanten mee aan. Bij een deeltaxi betaal je per zitplaats.

Het is jammer dat de ‘gewone’ taxi ondernemingen dit hebben laten liggen.

Als slim doet, dan laat je een deelklant overstappen naar een collega, die die richting al uit moet

Het distributiemodel voorziet in slimme flexibele overstappunten ‘voor de pakjes met pootjes’,zodat een deeltaxi iedereen dichtbij zijn positie kan afhalen, welke kant hij ook uit moet.