Taxiplatform

Bolt wil uitbreiden en mikt op steden buiten de Randstad

Bolt
Lars Speekenbrink, country manager bij Bolt Nederland, noemt steden als Groningen, Breda, Nijmegen, Tilburg en Den Bosch als opties. Foto: ANP/Hollandse Hoogte/Harold Versteeg

Als het aan country manager Lars Speekenbrink ligt breidt Bolt haar diensten op den duur verder uit. Vooral steden buiten de Randstad zoals Groningen, Breda, Nijmegen, Tilburg en Den Bosch worden daarbij genoemd als opties. Ook op het gebied van deelmobiliteit hoopt het mobiliteitsplatform haar diensten verder uit te breiden.

Volgens Speekenbrink hebben taxiplatformen zoals Bolt de potentie om in heel Nederland succesvol te zijn. Dat heeft te maken met de densiteit (dichtheid red.) van mensen en steden. “Die is in Nederland heel hoog”, zegt Speekenbrink tijdens een uitzending van BNR Nieuwsradio. “Vanuit Den Haag kom je zo in Rotterdam uit en als je doorrijdt kom je uiteindelijk terecht in steden als Dordrecht en Breda. Dat is ook het perspectief dat ik zie: een taxiplatform zoals Bolt hoeft niet alleen maar succesvol te zijn in de Randstad. Dit moet uiteindelijk ook succesvol kunnen zijn in heel Nederland. Dat willen we, stad voor stad, bewijzen. Er zijn nog heel veel steden waar we kunnen doorbouwen.”

Eindhoven

Op de vraag naar welke steden Bolt zoal wil uitbreiden, noemt Speekenbrink steden als Groningen, Breda, Nijmegen, Den Bosch en Tilburg. Veel valt of staat echter met de successen die Bolt momenteel weet te behalen. Daarbij wordt vooral gekeken naar Eindhoven, de stad waar het taxiplatform eind vorig jaar neerstreek. Inmiddels rijden er in de Noord-Brabantse stad zo’n honderd taxichauffeurs rond die ritten uitvoeren onder de vlag van Bolt. “De eerste resultaten zijn veelbelovend. Zo hebben we onze omzet al weten te verdubbelen, dat is boven verwachting.”

Speekenbrink kan momenteel nog niet zeggen waar en wanneer Bolt exact haar taxidienst wil uitbreiden. “Het blijft altijd een afweging, want als wij volle bak in een stad investeren kost dat enorm veel geld”, verduidelijkt hij tegenover TaxiPro. “Uiteindelijk moet er een goede balans zijn tussen vraag en aanbod, zodat het zichzelf in stand kan houden en kan groeien. We willen als service natuurlijk een bepaalde betrouwbaarheid kunnen bieden.”

Deelmobiliteit

Naast taxi’s hoopt Bolt ook op het gebied van deelmobiliteit, zoals deelfietsen, de nodige stappen te zetten. De stad Rotterdam staat hierbij hoog op de verlanglijst. “Rotterdam heeft een goede infrastructuur voor de fiets. Er zijn brede fietspaden en fietsers kunnen gemakkelijk van A naar B fietsen. Dat maakt het interessant een deelfiets te pakken, in plaats van een privéauto of zelfs een taxi”, aldus Speekenbrink.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Bolt wil uitbreiden en mikt op steden buiten de Randstad | TaxiPro
Taxiplatform

Bolt wil uitbreiden en mikt op steden buiten de Randstad

Bolt
Lars Speekenbrink, country manager bij Bolt Nederland, noemt steden als Groningen, Breda, Nijmegen, Tilburg en Den Bosch als opties. Foto: ANP/Hollandse Hoogte/Harold Versteeg

Als het aan country manager Lars Speekenbrink ligt breidt Bolt haar diensten op den duur verder uit. Vooral steden buiten de Randstad zoals Groningen, Breda, Nijmegen, Tilburg en Den Bosch worden daarbij genoemd als opties. Ook op het gebied van deelmobiliteit hoopt het mobiliteitsplatform haar diensten verder uit te breiden.

Volgens Speekenbrink hebben taxiplatformen zoals Bolt de potentie om in heel Nederland succesvol te zijn. Dat heeft te maken met de densiteit (dichtheid red.) van mensen en steden. “Die is in Nederland heel hoog”, zegt Speekenbrink tijdens een uitzending van BNR Nieuwsradio. “Vanuit Den Haag kom je zo in Rotterdam uit en als je doorrijdt kom je uiteindelijk terecht in steden als Dordrecht en Breda. Dat is ook het perspectief dat ik zie: een taxiplatform zoals Bolt hoeft niet alleen maar succesvol te zijn in de Randstad. Dit moet uiteindelijk ook succesvol kunnen zijn in heel Nederland. Dat willen we, stad voor stad, bewijzen. Er zijn nog heel veel steden waar we kunnen doorbouwen.”

Eindhoven

Op de vraag naar welke steden Bolt zoal wil uitbreiden, noemt Speekenbrink steden als Groningen, Breda, Nijmegen, Den Bosch en Tilburg. Veel valt of staat echter met de successen die Bolt momenteel weet te behalen. Daarbij wordt vooral gekeken naar Eindhoven, de stad waar het taxiplatform eind vorig jaar neerstreek. Inmiddels rijden er in de Noord-Brabantse stad zo’n honderd taxichauffeurs rond die ritten uitvoeren onder de vlag van Bolt. “De eerste resultaten zijn veelbelovend. Zo hebben we onze omzet al weten te verdubbelen, dat is boven verwachting.”

Speekenbrink kan momenteel nog niet zeggen waar en wanneer Bolt exact haar taxidienst wil uitbreiden. “Het blijft altijd een afweging, want als wij volle bak in een stad investeren kost dat enorm veel geld”, verduidelijkt hij tegenover TaxiPro. “Uiteindelijk moet er een goede balans zijn tussen vraag en aanbod, zodat het zichzelf in stand kan houden en kan groeien. We willen als service natuurlijk een bepaalde betrouwbaarheid kunnen bieden.”

Deelmobiliteit

Naast taxi’s hoopt Bolt ook op het gebied van deelmobiliteit, zoals deelfietsen, de nodige stappen te zetten. De stad Rotterdam staat hierbij hoog op de verlanglijst. “Rotterdam heeft een goede infrastructuur voor de fiets. Er zijn brede fietspaden en fietsers kunnen gemakkelijk van A naar B fietsen. Dat maakt het interessant een deelfiets te pakken, in plaats van een privéauto of zelfs een taxi”, aldus Speekenbrink.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.