Bolt lanceert met audio-ritopname nieuwe veiligheidsfunctie
Zowel chauffeurs als passagiers kunnen sinds deze week een audio-opname in de Bolt-app activeren, als zij zich ongemakkelijk of onveilig voelen tijdens een taxirit. Dat nieuws maakt het taxiplatform vandaag wereldkundig. Bolt verwacht dat deze uitbreiding helpt bij het verbeteren van de veiligheid.
De functie voor het opnemen van audio tijdens een rit kan enkel ingeschakeld worden tijdens een actieve Bolt-rit. Het Europese taxiplatform heeft alleen de mogelijkheid om toegang te krijgen tot een opname, als deze onderdeel is van een veiligheidsincident én wordt gedeeld met de klantenservice. Zowel de chauffeur als de passagier hebben niet de mogelijkheid de opname te beluisteren of af te spelen. “Bij Bolt is veiligheid onze hoogste prioriteit”, zegt country manager Lars Speekenbrink over de nieuwe functie.
“Chauffeurs en passagiers kunnen de audioritopnamefunctie gebruiken als ze zich ooit ongemakkelijk voelen tijdens een rit. Het maakt deel uit van onze voortdurende investering in veiligheid door nieuwe producten, functies en ons speciaal daarvoor opgeleide interne veiligheidsteam, om ervoor te zorgen dat we het veiligheidsecosysteem van de Bolt-app kunnen blijven verbeteren”, aldus Speekenbrink.
Noodhulpknop
Naast de audio-ritopname bevat de Bolt-app meer veiligheidsfuncties. Zo kunnen passagiers hun realtime locatie delen met vrienden en familie als ze in de taxi zitten en hebben ze de beschikking over een noodhulpknop, waarmee hulpdiensten of particuliere beveiligingspartners mee kunnen waarschuwen.
Ook chauffeurs beschikken over zo’n noodhulpknop. Verdere veiligheidstools waar Bolt-chauffeurs over beschikken zijn onder meer klantenbeheer waarmee Bolt klanten die ongepast gedrag vertonen kan blokkeren en nummermaskering om telefoonnummers van Bolt-chauffeurs te verbergen als ze contact moeten opnemen met een passagier.
Lees ook: