Niet iedereen ziet lokale taxicoöperatie zitten: ‘Branche niet gebaat bij nóg een platform’
Amsterdam wil de komende vier jaar kleine ondernemers beter beschermen tegen oneerlijke concurrentie. Dat schreef wethouder Sofyan Mbarki (Economische Zaken) vorige maand in zijn beleidsvisie. De PvdA-bewindsman wil dat doen door de uitwassen van de platformeconomie te bestrijden. Zo wil de gemeente investeren in een coöperatie waarin werknemers zelf een taxidienst kunnen opzetten. Echter is niet iedereen van dit plan gecharmeerd. “Als je wil concurreren met bedrijven als Uber, dan heb je gewoon een flinke zak met geld nodig.”
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.
Waarom geen gesubsidieerd bezoek aan die Coöperatie in New York. Daar is ook Über actief. Hoe pakken zij het aan?
Verder kan je ook het deeltaxi idee op pakken. Vervoer voor € 10 per persoon.
Deeltaxi’s pakken klanten op en gaande de rit stappen passagiers als ‘pakjes met pootjes’ over op ‘in the flow’ handige ‘matching points’ naar deeltaxi’s die direkter in de richting van de bestemming rijden.
Alle beladen kilometers van alle deelnemers worden opgeteld en de omzet wordt daarover gedeeld.