Bolt en Allianz Partners intensiveren Belgische samenwerking
Europees mobiliteitsplatform Bolt en Allianz Partners breiden hun samenwerking in België verder uit. Beide partijen lanceren samen een verzekeringsprogramma dat automatisch beschikbaar is voor alle chauffeurs op het Boltplatform. Dankzij deze nieuwe samenwerking profiteren chauffeurs van Bolt van een verzekering op het taxiplatform.
De verzekering kent twee dekkingen wanneer ze met Bolt rijden: een schadevergoeding tot 100.000 euro is voorzien in geval van overlijden of invaliditeit. Chauffeurs ontvangen ook een medische verzekering die tot 5.000 euro dekt bij een arbeidsongeval. Beide verzekeringen dekken chauffeurs wanneer zij met het mobiliteitsapp Bolt werken.
Bescherming
Bolt is naar eigen zeggen blij met de uitgebreide samenwerking. “Deze dekking biedt niet alleen bescherming voor de chauffeurs, maar ook voor hun familie”, zegt Laurent Pantusa, Country Manager Ridehailing bij Bolt daarover. “In het geval van invaliditeit of overlijden tijdens een rit, ontvangen zij een eenmalige uitkering. Met deze verzekering zijn onze chauffeurs en hun families op het ergste voorbereid. Bolt staat in voor de volledige kosten van deze verzekering.”
Ook Michael Maicher, Global Partner & Director bij Allianz Partners, is in z’n nopjes met de geïntensiveerde samenwerking. “We zijn blij om met Bolt samen te werken om Bolt-chauffeurs die financiële zekerheid en gemoedsrust te bieden, dankzij het grotere aanbod van bijstanddiensten, digitale innovatie en connectiviteit. Hierdoor wordt het leven eenvoudiger, gemakkelijker en veiliger. Samen zijn we in staat om een hoog niveau van veiligheid en zekerheid te bieden, zodat bestuurders zich beschermd voelen op het Bolt-platform.”
INSHUR
Ook in Nederland heeft Bolt een samenwerking met een verzekeraar, namelijk met het Amerikaanse INSHUR. Hierdoor kunnen taxichauffeurs online een flink goedkopere taxiverzekering afsluiten. Chauffeurs die beschikken over de app, kunnen kiezen uit WA of volledig casco en met een druk op de knop hun premie berekenen. Vervolgens kunnen ze een digitale vragenlijst invullen, betalen en telefonisch de maandelijkse premie-incasso regelen. Daarna ontvangen zij direct via een e-mail alle verzekeringsdocumenten, inclusief de groene kaart. “Het taxiplatform kan de verzekeringstarieven dankzij de samenwerking met INSHUR drukken door 30 dagen- en jaarpolissen te introduceren tegen concurrerende prijzen”, zei Bolt daar vorig jaar over.
Lees ook: