Diverse boetes uitgedeeld bij taxicontrole Schiphol
Hoewel er vanaf Schiphol minimaal taxivervoer plaatsvindt, zijn er bij een taxicontrole afgelopen weekend toch diverse boetes uitgeschreven.
Het betrof een actie van de politie, de Marechaussee en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Die laatste meldt op Twitter dat er verschillende overtredingen werden vastgesteld. Zo reden twee mensen zonder chauffeurskaart en werd er ook een verlopen keuringsbewijs van een taxameter aangetroffen. Een ander bood taxivervoer aan zonder over een boordcomputer taxi te beschikken. Twee chauffeurs kregen het bevel dat ze hun arbeid moesten staken omdat ze de regels voor arbeids- en rusttijden hadden overtreden.
21 chauffeurs beboet
Recent kwamen taxichauffeurs op Schiphol ook al in het nieuws omdat ze zich niet aan de coronaregels hielden. Bij die gelegenheid kregen 21 chauffeurs een boete. Zij stonden in groepjes bij elkaar, droegen geen mondkapje en hielden ook geen afstand.
Je behoort je aan regelgeving te houden, dat staat voorop.
Er hoort wel een kanttekening bij.
De ellende als gevolg van foute Taxi regelgeving los je niet op door bekeuringen uit te schrijven.
Ik ben het met A.van Gaal eens, lees haar commentaar in de Telegraaf van vandaag.
in ons geval hebben ILT ambtenaren gefaald doordat de huidige taxiregelgeving niet deugd door eigen toedoen.
Na 20 jaar bekeuringen uitdelen is er niets verbetert door falende ambtenarij.
Beter voorbeeld is er niet.
De KGB voor de taxi, touringcar en truckchauffeur. In deze tijd is dit zeer ongepast om controles uit te voeren. Iedere ZZP-er of ondernemer heeft het al moeilijk. Daarom is dit crimineel gedrag. EN de BCT? Ach die heeft nooit vanaf begin af aan goed gewerkt. Je kan maar aanklooien met dat ding.
Maar ja, die inspecteurs zijn echte dombo’s, Ze weten echt niet hoe een BCT echt in elkaar zit.
De -toeslagenaffaire- kan men één op één kopiëren op de werkwijze van het ministerie van Inspectie Leefomgeving en Transport. De beoogde deregulering is volledig mislukt en menig gemeente grijpt terug naar de oude situatie volgens een TTO concept. De BCT soap is een volledig mislukt ICT project van de overheid waarbij miljoenen euro’s zijn verdampt. Het outsourcen van vergunningen aan KIWA had tot gevolg dat u de hoogste prijs in Europa betaalt voor een mutatie.
Hoe is dit nu mogelijk, dit komt omdat elke organisatie met elkaar verbonden is en overgoten is met een saus van zelfingenomenheid en het zogenaamde -ambtelijke rot-. Daarbij komt nog de tunnelvisie en dat de linkerhand niet meer weet wat de rechterhand uitvoert. U wordt door al deze organisaties gezien als: Burgers slechts een noodzakelijk kwaad !!
KNV taxi waarbij het grootste aantal leden bestaansrecht heeft vanwege gesubsidieerd taxivervoer, zij vreten dus uit de staatsruif en zullen nooit een uitgesproken mening hebben inzake deze materie, plucheplakkers.
KIWA een -asbest advies en sanering bedrijf van huis- uit waar de echtgenoot van de betreffende minister mede vennoot is en een contract voor twintig jaar + optie voor nog eens twintig jaar krijgt. KIWA wordt direct overgenomen door private investeringsfonds NPM. Dit levert deze minister en haar geliefde 2,8 miljoen euro op. De Wet Openbaar Bestuur inzake deze wordt eigenhandig buiten spel gezet.
Het zogenaamde -ambtelijke rot-, het schaamrood moet toch bij de ILT op de kaken staan.
De rechtelijke macht: het Hof van Amsterdam welk in de zaak 23-002160-18 op geen enkele manier ruggenspraak houd met de Autoriteit Persoonsgegevens dan wel de rapporten van het gerenommeerde bureau Anderson Elffers Felix welk in 2017 de 0 meting en in 2018 de 1 meting heeft verricht betreffende de BCT materie. Men heeft alleen oog voor Officier van Justitie wel zich laat ontvallen: Ik ben blij dat ik geen taxiondernemer ben , maar Wet is nu eenmaal WET.
De ILT die maar verder borduurt op een Rij en Rusttijden wet uit 1937 waarbij de Commissie Roos in 2008 al de conclusie trekt dat overheid controle op geen enkele manier valt te schragen, de jacht op de blauwe kentekenplaat (niet goedgekeurde Europese kentekenplaat) gaat onverdroten voort met buiten proportionele boetes. U verplicht een BCT te voeren dat zelfs in strijd is met Artikel 10 t/m 13 Grondwet van het Koninkrijk der Nederlanden en Artikel 8 Grondwet der Europese Unie.
Autoriteit Persoonsgegevens, op 1 oktober 2014 heb ik contact genomen inzake de BCT materie en werd mij medegedeeld op 9 januari 2015: Gezien de gevoeligheid van deze materie zou het zo kunnen zijn dat de uitspraak in de vriesla verdwijnt. Op 15 juli 2018 wederom deze materie naar voren gebracht, van het kastje naar de muur, nog steeds geen antwoord………
Helaas ben ik geen Pieter Omtzigt, sta ik niet in de Kamer maar de parallelle overeenkomst is naar mijn inziens duidelijk, De Inspectie Leefbaarheid en Transport waant zich Koning creëert regels zonder dat deze worden getoetst door tegenmacht men waant zich onschendbaar. Neem nog mee in gedachten, Hogesnelheid trein Fyra, verandering rapporten in zake luchthaven Lelystad, Granuliet affaire…. Conclusie: AMBTELIJK ROT !!
Tjerk,
Ik denk dat je het niet beter had kunnen verwoorden, grote klasse!
Geachte heer Vinckx,
Zeer duidelijk verhaal.
Als iemand (lees de politiek of nationale ombudsman) dit nu niet oppikt dan leven wij waarschijnlijk toch echt in een bananenrepubliek.
Geweldig verwoord ik heb er een bestand van gemaakt Tjerk, jij ben een kanjer ik doe het verslag over de 2,8 miljoen die Schultz van Haegen heeft ontvangen voor het gratis weggeven van alle winstgevende activiteiten aan de criminele organisatie en monopolist Kiwa er ook nog even bij.
https://docs.google.com/document/d/1MgjITf75OrEyRxEV5rCD_NxFqpuahCvxi3iQJ5jiXVs/edit
Artikel Volkskrant 2013 https://docs.google.com/document/d/1yhheiqv-7a6CaqJgh9gq5u94hTzadqgBkEVLRjq4uGk/edit
Ik ben nog steeds heel blij dat we ons taxibedrijf in 2010 verkocht hebben, niet vanwege het werk, maar wel van alle absurde regelgeving.
Wederom een bericht in de Telegraaf van vandaag.
Nu van Nausicaa Marbe, waarbij te lezen is dat ambtenaren er een potje van maken.
Mooi voorbeeld:
Ondanks de uitkomsten van de 0 en 1 meting betreft de BCT, waaruit onder meer blijkt dat 95% van de ingevoerde data onbetrouwbaar kan zijn en de juistheid van alle ingevoerde data niet is te controleren, toch de Taxibranche tegen beter weten in met dit ondeugdelijke apparaat en kosten opzadelen. Weg €200 miljoen.
“De ontmenselijkte ambtenaar”
BTC is prachtig werkt ook goed na paar kleine kinderziektes.
Tik tik,tik,en klaar is kees.
16 jaar ritten kaarten in gevult was dat beter.
Mensen die nog over monopoly dromen droom maar door.
Automatiseren is prima Ali.
Maar wel vrije keuze voor welk systeem je wil kiezen.
Die vrije keuze is ons door ILT afgenomen, maar wel verplicht (BCT) betalen die niet deugd.
Wat versta je onder kinderziektes?
De bct zal toch aan zijn uitgangspunten moeten kunnen voldoen.
Het rapport van Anderson Elffers Felix in opdracht van ILT heeft daar toch zware kritiek op.
Voor 2000 waren er al goede systemen in gebruik door Taxiondernemers.
Die moesten de schroothoop op, plaatsmaken voor het BCT drama.
@ Taxi Volendam, Precies je kan zelf een programma op je Ipad zetten wat een taximeter heeft en met GPS en tijd het zelfde werkt. Net als bijv. Flitsmeister waarbij via GPS de werkelijke snelheid wordt weergegeven. Alles kan tegenwoordig. En wij zitten met die verouderde BCT opgescheept. De overheid zegt toch ook niet tegen de winkelier welk kassa systeem je moet hebben. Waarom wel bij de taxibranche? Dus Ali, een rittenstaat werkt ook goed op een Ipad met een digitale meter op de Ipad
En zoals Taxi Volendam zegt: Voor 2000 waren er veel betere systemen. Weet niet van welke tijd Ali is?