Taxiwoordvoerder VVD Amsterdam haalt taxidiploma
Het Amsterdamse gemeenteraadslid Cees Eenhoorn is namens zijn partij woordvoerder taxizaken. Hij heeft nu zelf zijn theorie- en praktijkexamen taxichauffeur gehaald. Door zelf af en toe achter het stuur van een taxi te kruipen hoopt hij het taxibeleid van zijn partij nog beter af te kunnen stemmen op de praktijk.
Twee maanden geleden slaagde Eenhoorn al voor zijn theorie-examen bij het CBR. Afgelopen week wist hij ook voor het praktijkgedeelte te slagen. Het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat Eenhoorn nu gaat concurreren met de andere spelers in de toch al zo drukke Amsterdamse straattaximarkt.
“Ik wil in de praktijk kunnen ervaren hoe het is om taxichauffeur te zijn. Volgens mij kan je op basis van je eigen ervaring het beste beoordelen welk beleid noodzakelijk is voor een goed taxi-aanbod in Amsterdam”, aldus Eenhoorn. Hij geeft verder aan de komende tijd regelmatig met of namens bestaande taxibedrijven mee te willen rijden. De eerste aanbiedingen daarvoor heeft hij al ontvangen.
TTO-systeem
De VVD Amsterdam kwam onlangs in het nieuws met zijn wens een zwarte lijst van malafide taxichauffeurs in de hoofdstad te gaan bijhouden. Dit was een reactie op het voornemen van wethouder Pieter Litjens om voor TTO’s in Amsterdam een bonus-malussysteem in het leven te roepen. Het TTO-systeem beoogt immers een kwaliteitsverbetering van de straattaximarkt, maar voorlopig stijgt het aantal overtredingen alleen maar. Het initiatief van de VVD is bedoeld om het idee van Litjens te ondersteunen.
Neemt Cees ook even mee in zijn onderzoek,
dat de kwalitatief zeer goede taxibedrijven uit den lande, in de grote steden en op Schiphol zijn uitgesloten van de opstapmarkt, maar dit andersom niet geld.
Zodat al de nu al weggepeste, gefrustreerde gelukzoekers en markt verpesters uit de grote steden nu hun geluk zoeken op de festivals in den landen, en daar nu de boel verzieken.
@ Johan, PRECIES heel duidelijk verwoord. Eigenlijk moet er bij het TTO van Amsterdam een regel bij. BIJ AANSLUITING VAN DIT TTO MAG U NIET IN ANDERE PLAATSEN DE OPSTAPMARKT BEDIENEN. Dit om ONS te beschermen
Meneer Eenhoorn, Hou uw taxi’s dan ook in uw stad. Luister ook eens naar het landelijke
Dan nog een ding meneer Eenhoorn, Sinds het weekend is er verscherpte controle op de afritten van schiphol. Zie dat een groot aantal amsterdamse taxi’s netjes in de rij gaan staan en de meter tikt wel door. Terwijl je Schiphol voorbij kan rijden naar Hoofddorp en dan binnendoor Schiphol op kan rijden zonder controles. Of zelfs via schiphol oost kan rijden en dan over de zogenaamde dienstweg schiphol kan bereiken. Zonder enige controle. Scheelt de klant enkele tientjes. Neem toch aan
dat de amsterdamse chauffeurs een goede stratenkennis ( ook net buiten de stad want ze kennen toch ook de festivals buiten de stad te vinden) hebben en elkaar toch ook spreken over deze situatie. Gaat U ook in de rij staan en de meter tikt door of zoekt u een alternatief voor de klant waardoor het goedkoper is?
Nee Ton. Via Oost of Hoofddorp is omrijden. Minstens eur 10 meer op de meter. In de rij aansluiten duurt misschien langer maar wel goedkoper.
Gisteren vanaf Den Haag de afrit naar Schiphol genomen, geen vuiltje aan de lucht…vanaf Amsterdam was het erg druk, file vanaf het nieuwe viaduct.
Ik persoonlijk vind het hartstikke goed van Cees Eenhoorn dat hij zijn pas heeft gehaald, tenminste iemand die zich wat dieper in de materie gaat verdiepen dan alleen maar van achter zijn bureau!
Het grote probleem wat er speelt:
Het Taxibeleid / wet, bedacht en uitgevoerd door I&M is landelijk beleid.
Cees Eenhoorn heeft aandacht voor Amsterdamse toestanden.
Van deze toestanden zijn bijna alle Nederlandse Taxibedrijven reeds 16 jaar de dupe.
Er is onzinnige regelgeving bij gekomen verplicht voor heel Nederland echter zonder resultaat.
Dit door vrij geven van de markt wat niet gewerkt heeft, in tegendeel!
VVD Stop onzinnige regelgeving, beperk nu het nog kan de vergunning uitgifte.
Kwaliteit kost geld.
Om kwaliteit te kunnen leveren moet je wel redelijk kunnen verdienen.
Dat gaat niet met een omzet van € 8.- per uur zoals nu in de G5.
Nu Uber e.d. voor de deur staat zal het uiteindelijk nog moeilijker worden om een redelijke boterham te kunnen verdienen.
De winst verdwijnt in de zakken van de MULTINATIONALS over de rug van klant en chauffeurs als Uber kans geboden wordt.
Is dat wat we willen?
Daarom zal het aantal Taxi vergunningen aangepast moeten worden, saneren dus.
Heb het op de meter uitgetest om in de file aan te sluiten of via Spl oost te rijden. Via spl oost kwam ik op de meter goedkoper uit. Als je maar de weg weet.
Bedankt Ton van Dalfsen voor het wakker schudden van de KMA. Nu wel weg versmalling en controle als je van Schiphol Noord en Oost kom.
Met collegiale groet. Hans
Haha, vandaag om 12.15 uur op Schiphol, geen controles op de toegangsweg, waren zeker lunchen?
VVD is degeen die uber met open armen heeft binnen gehaald,twee van hun zitten nu in uber alleen om hun zakken te spekken waaronder een taart van 74jaar, Zo verwacht geen steun van de vvd ,eerder van de SP
De klant weet het altijd beter, dan maar in de file staan en hopen dat men zijn vlucht niet misloopt. En alsof de KMA jou niet in de gaten heeft dan kan men de binnenlandse veiligheid over laten voor de taxi chauffeur. 😂😂😂