Ministerie IenM: ‘Evaluatie Taxiwet komt op zeer korte termijn’

ministerie Infrastructuur en Milieu, Plesmanweg, kantoor, Den Haag, gebouw

De evaluatie van de Taxiwet is nog altijd niet naar de Tweede Kamer gestuurd. De verwachting is dat dit op zeer korte termijn gebeurt, laat het ministerie van Infrastructuur en Milieu weten. Eerder had staatssecretaris Wilma Mansveld beloofd dat het uiterlijk 31 maart klaar zou zijn.

In de evaluatie brengt het ministerie van IenM in kaart of er regels zijn in de Wet Personenvervoer 2000 die belemmerend werken voor de ontwikkeling van innovaties in de markt die wenselijk zouden kunnen zijn voor de consument.

TTO-wetgeving

Overigens zou de evaluatie oorspronkelijk vooral gaan over de resultaten van de TTO-wetgeving in de grote steden. Hierbij moeten taxichauffeurs die de opstapmarkt bedienen aan allerlei extra regels voldoen. Taxichauffeurs die niet bij een plaatselijke TTO horen, mogen geen passagiers op straat oppikken in die plaats.

Op dit moment is de taxiwet vooral erg belangrijk gemaakt door Uber. Die vindt alle regels die gelden voor taxi’s ouderwets en loopt vooruit op afschaffing ervan door deze regels nu alvast te negeren. Mocht overigens blijken dat de overheid inderdaad vindt dat de taxivergunning afgeschaft moet worden, zoals Uber wil, zal een dergelijke wetswijziging nog jaren op zich laten wachten door alle bureaucratische wegen die bewandeld moeten worden.

Taxibranche

Maar ook voor de taxibranche is de evaluatie erg belangrijk. De verwachting is dat de evaluatie ingaat op de vraag of een aantal regels en verplichtingen inderdaad aan vernieuwing toe is. Hierbij valt te denken aan het verplicht gebruiken van een taximeter die jaarlijks gekeurd dient te worden, het maximumtarief taxi, de tariefkaarten, verplichtingen voor het ondernemersdiploma taxi en de Boordcomputer Taxi-wetgeving.

Bart Pals

Lees ook: Evaluatie Taxiwet met UberPop over twee maanden klaar

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

30 reacties op “Ministerie IenM: ‘Evaluatie Taxiwet komt op zeer korte termijn’”

Johan Zevenbergen|10.04.15|17:28

En ondertussen denkt half Nederland dat ze een vrijbrief hebben om maar in de rondte te snorren.
Wat is nu toch z,n probleem om duidelijkheid te scheppen mansveld.

Rodney Barten|10.04.15|18:39

Iedere taxiondernemer zou verplicht moeten zijn om het ondernemersdiploma te halen en op eigen vergunning te rijden. KvK nummer, BTW Nummer. Daarnaast de chauffeurspas afschaffen. De tarieven vrij geven, geen tariefkaarten meer, geen verplichte taximeters bij prijsafspraken. Geen TTO’s of andere willekeurige keurmerken. Afschaffing van de RTW. Goede digitale registratie en eerlijke handhaving van de regels.

HH MM|10.04.15|18:55

Dit is behoorlijk verwarrend en de onduidelijkheid word alleen maar meer.
Ik heb mijn ondernemersdiploma gehaald en sta op het punt een vergunning aan te vragen, maar ja stel dat het straks word afgeschaft ben ik 1500 euro armer.
Ik hoop dat ze snel met een antwoord komen.

Taxibelangen Nederland|10.04.15|21:47

Het evaluatie rapport is maar een voorstel waar alle Kamerleden eerst op moeten reageren. STN heeft veel contact met deze Kamerleden en ook met IenM, het is nog gissen wat er in het rapport staat.Uberpop zal illegaal blijven en Uber is natuurlijk een gewone taxibestelapp waar er wel 20 van zijn.Er zou een landelijke app moeten komen voor een paar euro per maand, zonder verdere kosten.Alle Uberapp ideeën zijn goed plus nog een paar verbetering.Maar wel eigen baas blijven en in ieders belang.

Frans Schutte|11.04.15|10:02

Dag collega’s, wij gebruiken de (internationale)App van Taxify tot volle tevredenheid. Het gebruik van deze App is vriendelijk geprijsd en kan in heel Nederland gebruikt worden. In Amsterdam hebben wij het alleen gebruiksrecht maar in de rest van het land kan deze vrijblijvend worden ingezet.

Mvg,
Frans Schutte
Aemstel Taxi

Rodney Barten|11.04.15|10:20

@ Frans: Wat fijn dat jullie het alleen gebruiksrecht hebben, maar wat vervelend voor uw collega’s dat deze buitenspel worden gezet. Wij hebben in ons dorp een hele goede supermarkt, waar u als stadse jongen geen boodschappen mag doen. Verder word ik een beetje moe van al die Apps, iedereen en alles maakt zich er afhankelijk van en de enige die lachen zijn een paar Amerikanen en en Oostblokker.

M. Martins.|11.04.15|18:52

Wat Frans Schutte zegt is niet waar. Ook andere taxi’s die niet bij aemsteltaxi aangesloten zijn zitten op Taxify. Aemstel heeft wel het alleenrecht op oude (sloop) auto’s tussen de 10 en 22 jaar oud.

Paul Dijkhuizen|11.04.15|19:02

Rodney, behalve met het afschaffen van de RTW, en de tariefkaarten ben ik het in grote lijnen met u eens, de klant mag gerust kunnen checken wat een taxi kost voordat hij instapt. Ook een opleiding taxichauffeur zie ik wel zo zijn voordelen in, maar dan niet zo’n ‘fake-gedrocht’ waarbij iedereen slaagt, dan is het meer een vorm van geldklopperij. Maar gewoon een gedegen opleiding, in het nederlands. Voor iedereen die zich op welke wijze dan ook als chauffeur met personenvervoer bezig houdt.

Rodney Barten|11.04.15|20:18

@ Paul: De RTW is op geen enkele manier waterdicht te krijgen, degene die de RTW willen overtreden doen dat toch wel. De tariefkaart is al bijna overbodig, straks werken we allemaal met apps of via vaste prijsafspraken die via websites worden berekend. De chauffeurspas word echt overbodig wanneer elke ondernemer zijn ondernemersdiploma moet halen, een goede ondernemer onderwijst zijn personeel zelf wel, die heeft daar het CBR niet voor nodig.

Paul van den Beuken|13.04.15|09:59

@Rodney, met dat laatste heb je een mooi punt. Wij als stretched limousinevervoerder hebben een zeer onregelmatig ritaanbod en werken daarom uitsluitend met ZZP- en oproep-chauffeurs. Lastig geschikte kandidaten te vinden MET chauffeurspas. Er melden zich voldoende personen aan die willen rijden die geen pas hebben. Ik kan zelf wel bepalen of deze geschikt zijn en waar nodig opleiden. Is met een stretched limo nog specifieker ook.

Ben Hennik|13.04.15|11:03

regering kan een hoop spreken. maar op het einde is het alleen maar ontwijken zonder antwoord te geven. iets waar onze regeringsleiders een hoofdprijs voor kunnen winnen. dus uberpop zal in zekere zin wel enige profijt opleveren voor hen. al is het alleen dat ze meerdere taxiritten kunnen rijden binnen hun budget.

stelletje lapzwansen!!!!

Hudson Taxi|13.04.15|12:21

De RTW dient geen enkel aantoonbaar nut waavoor deze wet uiteindelijk bedoeld was.
Is in Europa of enig ander land in de wereld ook niet in gebruik.
I&M misbruikt de RTW om het nut van de BCT aan te dikken.
De RTW is er ook niet om je bedrijf te beschermen tegen ongewenste concurrentie.
Deze ongewenste kostenpost: de rijtijdenwet, kan zonder bezwaar vervallen.
Er is een arbeidstijdenwet waar iedere bedrijfstak het mee moet doen, ook de onze.

Paul van den Beuken|13.04.15|12:42

Dit is geen sarcastische maar serieuze vraag:
Ik begrijp nog steeds het nut heeft een vergunningsbewijs niet?
Ik heb ze, maar waarom ?
Het toont aan dat op dat moment dat betreffende taxivoertuig
rijdt onder de verantwoordelijkheid van dat betreffende bedrijf / P-nummer.
Maar wat maakt dat uit en wat voegt het toe?
Voertuig is taxi gekeurd en heeft blauwe platen: waarom de link
naar het bedrijf dat ze gebruikt?
Mag van mij afgeschaft worden.

Taxibelangen Nederland|13.04.15|14:43

Beste Paul,Voor de afschaffing van chauffeursdiploma voor loondienstchauffeurs pleit is al vanaf de invoering in 2000.Wat hebben ambtenaren er mee te maken wie ik op mijn dure auto’s laat rijden en met voor mijn bedrijf kostbaren klanten om laat gaan.Vroeger kwamen hoogopgeleide mensen die tijdelijk geen baan konden vinden even bij mij op de taxi rijden.Kwaliteit meestal veel beter dan de huidige gemiddelde,maar deze mensen gaan natuurlijk niet eerst een voor hen achterlijk examen doen.

Johan Zevenbergen|13.04.15|15:10

Wellicht al deze knelpunten is in stemming brengen, onder de vervoerders?

Taxi Quaaden|13.04.15|16:23

@Paul van den Beuken, Je kunt je inderdaad afvragen wat dat nog voor zin heeft. Zeker nu die bewijzen niet meer zichtbaar hoeven te zijn. Ook iets om mee te nemen bij de evaluatie van de Taxiwet lijkt me….

Paul Dijkhuizen|13.04.15|17:21

Met de komst van de TTO’s is het complete vergunningenstelsel op losse schroeven komen te staan, ik heb een taxivergunning voor geheel Nederland, maar ik zal me straks per vervoersgebied moeten aansluiten bij (en een ‘vergunning’ moeten kopen voor) een plaatselijke TTO. De discussie is dus niet meer of de vergunningsbewijzen nog zin hebben, maar de gehele vergunningsplicht op zichzelf.

Paul Dijkhuizen|13.04.15|17:25

Onder het mom van ‘handhaving e.d.’ kunnen straks gemeentes (of organisatoren van evenementen, NS-stations, Luchthavens etc.) tijdelijke ‘vergunningen’ verkopen aan taxibedrijven, natuurlijk lost dit verder niets op maar het brengt wel geld in het laatje en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste!

Rodney Barten|13.04.15|19:07

Wat ik niet begrijp is dat er verschillende manieren van verorderingen zijn ontstaan, de TTO’s, de Keurmerken, de Gildes etc…Hoe kan het dat WIJ als branche zelf de boel niet op orde kunnen krijgen, waar hebben we het KNV voor? Ik ben absoluut voor een vrije markt, concurrentie is prima, echter als ik een dagje bij het inbouwstation sta te wachten sta ik perplex van wat voor gajes met dito auto’s daar voor komen rijden.

Taxibelangen Nederland|13.04.15|19:35

Rodney omdat iedereen en vooral degene zonder verstand, zich eerst overal mee moet bemoeien bijvoorbeeld de RTW.Vooral FNV (Remco Mast) heeft daarin dwarsgelegen,maar ook Rover,SFT,Consumentenbond en dan de politieke partijen nog enz.Iedereen moet daar eerst een plas over doen, niemand wil aan iets meewerken zonder daar iets voor terug te krijgen. En zo zijn wij als branche een heerlijke speelbal voor al deze malloten,soms helpt dan alleen een grote mond, waar dan ook weer veel onbegrip voor is.

Johan Zevenbergen|13.04.15|20:21

Dan word het hoog tijd dat we dezelfde kant op pissen, maar dan is wel de vraag welke?

Marion van Dijk|14.04.15|21:51

Wanneer komt de langzaamaan actie op de snelwegen? (zelfs de politie kan dit) Met als argument dat de langzaamaan actie tegen uberpop wel heel erg langzaamaan is. En dat de legale taxichauffeurs ook langzaam aan gehoord worden en er nog steeds niets gedaan wordt en langzaam aan hun gezin niet meer kunnen onderhouden. En langzaamaan gewoon maar eens langzaam een uitkering aan moeten gaan vragen. Ik snap er echt niets van.

Johan Zevenbergen|14.04.15|22:17

@ Marion
Denk dat de dames en heren op de cursus zakkenvullen, is ingefluisterd werk stress te voorkomen.

Turk Yenisey|15.04.15|00:22

DIE GASTEN DAAR BOVEN MINISTER ETC.. HEBBEN DE TAXIBRANCHE HELAAS AL HELEMAAL VERPEST IN AMSTERDAM, WIJ HEBBEN ZOVEEL MOEITE EXAMEN’S GEDAAN KOSTEN GEHAD OM EEN EIGEN TAX ONDERNEMER TE KUNNEN WORDEN, MAAR STRAKS MAG UBER ZONDER ENIGE REGEL OF WET OF EISEN ZOALS VERGUNNING CHAUFFEURSPAS TTO OF ONDERNEMERSPAS CHAUFFEURS INZETTEN IN HET TAXIWERK WANT VOOR UBER MAG DE WET MAG AANGEPAST WORDEN ZOALS UBER DAT WILT WANT UBER IS DE BAAS EN DAT IS DE ”MANIPULATIEVE INNOVATIE”VAN UBER EN DE KL..ZAKKEN.

Turk Yenisey|15.04.15|00:34

IEDERE STRAAT OVERAL OP LADEN EN LOSSEN ZIJN TAXI’S DIE STAAN EN WACHTEN OM EEN KLANT TE KRIJGEN WAAR ZE EIGENLIJK NIET MOGEN STAAN IN A’DAM, OMDAT DE STANDPLAATSEN VOL ZIJN MET TAXI’S JE KOMT ER NIET MEER BIJ OP EEN STANDPLAATS EN ZELFS ALS JE ERBIJ KOMT DAN MOET JE DE HELE DAG WACHTEN VOOR EEN RIT VAN €5 ZE GEVEN ZOVEEL VERGUNNINGEN OM VERVOLGENS BOETE’S TE GEVEN AAN DE TAXICHAUFFEURS DIE VERKEERD STAAN, WAAR MOETEN ZE DAN STAAN STANDPLAATSEN ZIJN VOL MOETEN DIE TAXI’S IN DE MAAN GAAN STAAN?

Rodney Barten|15.04.15|08:52

@ Marion: Ik ben het helemaal met u eens dat er actie gevoerd moet gaan worden, ook heb ik geroepen dat er misschien wat ludieke acties bedacht moeten gaan worden om POSITIEF in het nieuws te komen. Ik geloof dat UberPop nooit gelegaliseerd gaat worden, maar het moet nog wel gestopt worden. Ik roep Duco bij deze nogmaals op om vanuit STN de leden te vragen wie bereidt zijn tot actie en dat dan ook te organiseren. OOK ROEP IK IEDEREEN OP LID TE WORDEN VAN STN!

Marion van Dijk|17.04.15|12:31

ja jij wel rodney maar zie nog geen reactie van STN, inmiddels zijn de snorders beboet maar mogen wel in 10 termijnen betalen, ik dacht dat uber de boetes zou betalen? ER MOET VOOR DE EVALUATIE IETS GEBEUREN NIET ERNA

Paul Dijkhuizen|23.04.15|15:26

Marion, wat voor doel dient een langzaam-aan actie? En waarom zou STN die moeten organiseren? Wij zoeken als STN de discussie met de politiek, dáár moeten de veranderingen vandaan komen, ook moet de publieke opinie om, dat bereik je mijns inziens niet met een langzaam-aan actie. Overigens staat het je natuurlijk vrij om zelf een langzaam-aan actie te organiseren.

Johan Zevenbergen|24.04.15|20:14

Ach, en nu is ook het spreekgestoelte nog ingestort, en mansveld geblesseerd,
Zal het nog wel langer duren voor er duidelijkheid komt.

leo Pcm|03.05.15|06:03

De politiek heeft de branche kapot gemaakt.
Ze zouden kunnen beginnen om dat vof systeem te herzien deelname in een vof te beperken tot twee personen, nu zit hier geen beperkingen aan en hierdoor rijden er duizenden taxichauffeurs rond die eigenlijk wat mij betreft gewoon in loondienst moeten gaan of stoppen met PACHTEN!!!!
Mijnheer Mulder heeft 100 mensen op de lijst die betalen hem 250 euro in de maand, tel uit je winst. Pachters hebben alles verpest
Douwe heb ik hier nog nooit over gehoord.

Ministerie IenM: ‘Evaluatie Taxiwet komt op zeer korte termijn’ | TaxiPro

Ministerie IenM: ‘Evaluatie Taxiwet komt op zeer korte termijn’

ministerie Infrastructuur en Milieu, Plesmanweg, kantoor, Den Haag, gebouw

De evaluatie van de Taxiwet is nog altijd niet naar de Tweede Kamer gestuurd. De verwachting is dat dit op zeer korte termijn gebeurt, laat het ministerie van Infrastructuur en Milieu weten. Eerder had staatssecretaris Wilma Mansveld beloofd dat het uiterlijk 31 maart klaar zou zijn.

In de evaluatie brengt het ministerie van IenM in kaart of er regels zijn in de Wet Personenvervoer 2000 die belemmerend werken voor de ontwikkeling van innovaties in de markt die wenselijk zouden kunnen zijn voor de consument.

TTO-wetgeving

Overigens zou de evaluatie oorspronkelijk vooral gaan over de resultaten van de TTO-wetgeving in de grote steden. Hierbij moeten taxichauffeurs die de opstapmarkt bedienen aan allerlei extra regels voldoen. Taxichauffeurs die niet bij een plaatselijke TTO horen, mogen geen passagiers op straat oppikken in die plaats.

Op dit moment is de taxiwet vooral erg belangrijk gemaakt door Uber. Die vindt alle regels die gelden voor taxi’s ouderwets en loopt vooruit op afschaffing ervan door deze regels nu alvast te negeren. Mocht overigens blijken dat de overheid inderdaad vindt dat de taxivergunning afgeschaft moet worden, zoals Uber wil, zal een dergelijke wetswijziging nog jaren op zich laten wachten door alle bureaucratische wegen die bewandeld moeten worden.

Taxibranche

Maar ook voor de taxibranche is de evaluatie erg belangrijk. De verwachting is dat de evaluatie ingaat op de vraag of een aantal regels en verplichtingen inderdaad aan vernieuwing toe is. Hierbij valt te denken aan het verplicht gebruiken van een taximeter die jaarlijks gekeurd dient te worden, het maximumtarief taxi, de tariefkaarten, verplichtingen voor het ondernemersdiploma taxi en de Boordcomputer Taxi-wetgeving.

Bart Pals

Lees ook: Evaluatie Taxiwet met UberPop over twee maanden klaar

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

30 reacties op “Ministerie IenM: ‘Evaluatie Taxiwet komt op zeer korte termijn’”

Johan Zevenbergen|10.04.15|17:28

En ondertussen denkt half Nederland dat ze een vrijbrief hebben om maar in de rondte te snorren.
Wat is nu toch z,n probleem om duidelijkheid te scheppen mansveld.

Rodney Barten|10.04.15|18:39

Iedere taxiondernemer zou verplicht moeten zijn om het ondernemersdiploma te halen en op eigen vergunning te rijden. KvK nummer, BTW Nummer. Daarnaast de chauffeurspas afschaffen. De tarieven vrij geven, geen tariefkaarten meer, geen verplichte taximeters bij prijsafspraken. Geen TTO’s of andere willekeurige keurmerken. Afschaffing van de RTW. Goede digitale registratie en eerlijke handhaving van de regels.

HH MM|10.04.15|18:55

Dit is behoorlijk verwarrend en de onduidelijkheid word alleen maar meer.
Ik heb mijn ondernemersdiploma gehaald en sta op het punt een vergunning aan te vragen, maar ja stel dat het straks word afgeschaft ben ik 1500 euro armer.
Ik hoop dat ze snel met een antwoord komen.

Taxibelangen Nederland|10.04.15|21:47

Het evaluatie rapport is maar een voorstel waar alle Kamerleden eerst op moeten reageren. STN heeft veel contact met deze Kamerleden en ook met IenM, het is nog gissen wat er in het rapport staat.Uberpop zal illegaal blijven en Uber is natuurlijk een gewone taxibestelapp waar er wel 20 van zijn.Er zou een landelijke app moeten komen voor een paar euro per maand, zonder verdere kosten.Alle Uberapp ideeën zijn goed plus nog een paar verbetering.Maar wel eigen baas blijven en in ieders belang.

Frans Schutte|11.04.15|10:02

Dag collega’s, wij gebruiken de (internationale)App van Taxify tot volle tevredenheid. Het gebruik van deze App is vriendelijk geprijsd en kan in heel Nederland gebruikt worden. In Amsterdam hebben wij het alleen gebruiksrecht maar in de rest van het land kan deze vrijblijvend worden ingezet.

Mvg,
Frans Schutte
Aemstel Taxi

Rodney Barten|11.04.15|10:20

@ Frans: Wat fijn dat jullie het alleen gebruiksrecht hebben, maar wat vervelend voor uw collega’s dat deze buitenspel worden gezet. Wij hebben in ons dorp een hele goede supermarkt, waar u als stadse jongen geen boodschappen mag doen. Verder word ik een beetje moe van al die Apps, iedereen en alles maakt zich er afhankelijk van en de enige die lachen zijn een paar Amerikanen en en Oostblokker.

M. Martins.|11.04.15|18:52

Wat Frans Schutte zegt is niet waar. Ook andere taxi’s die niet bij aemsteltaxi aangesloten zijn zitten op Taxify. Aemstel heeft wel het alleenrecht op oude (sloop) auto’s tussen de 10 en 22 jaar oud.

Paul Dijkhuizen|11.04.15|19:02

Rodney, behalve met het afschaffen van de RTW, en de tariefkaarten ben ik het in grote lijnen met u eens, de klant mag gerust kunnen checken wat een taxi kost voordat hij instapt. Ook een opleiding taxichauffeur zie ik wel zo zijn voordelen in, maar dan niet zo’n ‘fake-gedrocht’ waarbij iedereen slaagt, dan is het meer een vorm van geldklopperij. Maar gewoon een gedegen opleiding, in het nederlands. Voor iedereen die zich op welke wijze dan ook als chauffeur met personenvervoer bezig houdt.

Rodney Barten|11.04.15|20:18

@ Paul: De RTW is op geen enkele manier waterdicht te krijgen, degene die de RTW willen overtreden doen dat toch wel. De tariefkaart is al bijna overbodig, straks werken we allemaal met apps of via vaste prijsafspraken die via websites worden berekend. De chauffeurspas word echt overbodig wanneer elke ondernemer zijn ondernemersdiploma moet halen, een goede ondernemer onderwijst zijn personeel zelf wel, die heeft daar het CBR niet voor nodig.

Paul van den Beuken|13.04.15|09:59

@Rodney, met dat laatste heb je een mooi punt. Wij als stretched limousinevervoerder hebben een zeer onregelmatig ritaanbod en werken daarom uitsluitend met ZZP- en oproep-chauffeurs. Lastig geschikte kandidaten te vinden MET chauffeurspas. Er melden zich voldoende personen aan die willen rijden die geen pas hebben. Ik kan zelf wel bepalen of deze geschikt zijn en waar nodig opleiden. Is met een stretched limo nog specifieker ook.

Ben Hennik|13.04.15|11:03

regering kan een hoop spreken. maar op het einde is het alleen maar ontwijken zonder antwoord te geven. iets waar onze regeringsleiders een hoofdprijs voor kunnen winnen. dus uberpop zal in zekere zin wel enige profijt opleveren voor hen. al is het alleen dat ze meerdere taxiritten kunnen rijden binnen hun budget.

stelletje lapzwansen!!!!

Hudson Taxi|13.04.15|12:21

De RTW dient geen enkel aantoonbaar nut waavoor deze wet uiteindelijk bedoeld was.
Is in Europa of enig ander land in de wereld ook niet in gebruik.
I&M misbruikt de RTW om het nut van de BCT aan te dikken.
De RTW is er ook niet om je bedrijf te beschermen tegen ongewenste concurrentie.
Deze ongewenste kostenpost: de rijtijdenwet, kan zonder bezwaar vervallen.
Er is een arbeidstijdenwet waar iedere bedrijfstak het mee moet doen, ook de onze.

Paul van den Beuken|13.04.15|12:42

Dit is geen sarcastische maar serieuze vraag:
Ik begrijp nog steeds het nut heeft een vergunningsbewijs niet?
Ik heb ze, maar waarom ?
Het toont aan dat op dat moment dat betreffende taxivoertuig
rijdt onder de verantwoordelijkheid van dat betreffende bedrijf / P-nummer.
Maar wat maakt dat uit en wat voegt het toe?
Voertuig is taxi gekeurd en heeft blauwe platen: waarom de link
naar het bedrijf dat ze gebruikt?
Mag van mij afgeschaft worden.

Taxibelangen Nederland|13.04.15|14:43

Beste Paul,Voor de afschaffing van chauffeursdiploma voor loondienstchauffeurs pleit is al vanaf de invoering in 2000.Wat hebben ambtenaren er mee te maken wie ik op mijn dure auto’s laat rijden en met voor mijn bedrijf kostbaren klanten om laat gaan.Vroeger kwamen hoogopgeleide mensen die tijdelijk geen baan konden vinden even bij mij op de taxi rijden.Kwaliteit meestal veel beter dan de huidige gemiddelde,maar deze mensen gaan natuurlijk niet eerst een voor hen achterlijk examen doen.

Johan Zevenbergen|13.04.15|15:10

Wellicht al deze knelpunten is in stemming brengen, onder de vervoerders?

Taxi Quaaden|13.04.15|16:23

@Paul van den Beuken, Je kunt je inderdaad afvragen wat dat nog voor zin heeft. Zeker nu die bewijzen niet meer zichtbaar hoeven te zijn. Ook iets om mee te nemen bij de evaluatie van de Taxiwet lijkt me….

Paul Dijkhuizen|13.04.15|17:21

Met de komst van de TTO’s is het complete vergunningenstelsel op losse schroeven komen te staan, ik heb een taxivergunning voor geheel Nederland, maar ik zal me straks per vervoersgebied moeten aansluiten bij (en een ‘vergunning’ moeten kopen voor) een plaatselijke TTO. De discussie is dus niet meer of de vergunningsbewijzen nog zin hebben, maar de gehele vergunningsplicht op zichzelf.

Paul Dijkhuizen|13.04.15|17:25

Onder het mom van ‘handhaving e.d.’ kunnen straks gemeentes (of organisatoren van evenementen, NS-stations, Luchthavens etc.) tijdelijke ‘vergunningen’ verkopen aan taxibedrijven, natuurlijk lost dit verder niets op maar het brengt wel geld in het laatje en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste!

Rodney Barten|13.04.15|19:07

Wat ik niet begrijp is dat er verschillende manieren van verorderingen zijn ontstaan, de TTO’s, de Keurmerken, de Gildes etc…Hoe kan het dat WIJ als branche zelf de boel niet op orde kunnen krijgen, waar hebben we het KNV voor? Ik ben absoluut voor een vrije markt, concurrentie is prima, echter als ik een dagje bij het inbouwstation sta te wachten sta ik perplex van wat voor gajes met dito auto’s daar voor komen rijden.

Taxibelangen Nederland|13.04.15|19:35

Rodney omdat iedereen en vooral degene zonder verstand, zich eerst overal mee moet bemoeien bijvoorbeeld de RTW.Vooral FNV (Remco Mast) heeft daarin dwarsgelegen,maar ook Rover,SFT,Consumentenbond en dan de politieke partijen nog enz.Iedereen moet daar eerst een plas over doen, niemand wil aan iets meewerken zonder daar iets voor terug te krijgen. En zo zijn wij als branche een heerlijke speelbal voor al deze malloten,soms helpt dan alleen een grote mond, waar dan ook weer veel onbegrip voor is.

Johan Zevenbergen|13.04.15|20:21

Dan word het hoog tijd dat we dezelfde kant op pissen, maar dan is wel de vraag welke?

Marion van Dijk|14.04.15|21:51

Wanneer komt de langzaamaan actie op de snelwegen? (zelfs de politie kan dit) Met als argument dat de langzaamaan actie tegen uberpop wel heel erg langzaamaan is. En dat de legale taxichauffeurs ook langzaam aan gehoord worden en er nog steeds niets gedaan wordt en langzaam aan hun gezin niet meer kunnen onderhouden. En langzaamaan gewoon maar eens langzaam een uitkering aan moeten gaan vragen. Ik snap er echt niets van.

Johan Zevenbergen|14.04.15|22:17

@ Marion
Denk dat de dames en heren op de cursus zakkenvullen, is ingefluisterd werk stress te voorkomen.

Turk Yenisey|15.04.15|00:22

DIE GASTEN DAAR BOVEN MINISTER ETC.. HEBBEN DE TAXIBRANCHE HELAAS AL HELEMAAL VERPEST IN AMSTERDAM, WIJ HEBBEN ZOVEEL MOEITE EXAMEN’S GEDAAN KOSTEN GEHAD OM EEN EIGEN TAX ONDERNEMER TE KUNNEN WORDEN, MAAR STRAKS MAG UBER ZONDER ENIGE REGEL OF WET OF EISEN ZOALS VERGUNNING CHAUFFEURSPAS TTO OF ONDERNEMERSPAS CHAUFFEURS INZETTEN IN HET TAXIWERK WANT VOOR UBER MAG DE WET MAG AANGEPAST WORDEN ZOALS UBER DAT WILT WANT UBER IS DE BAAS EN DAT IS DE ”MANIPULATIEVE INNOVATIE”VAN UBER EN DE KL..ZAKKEN.

Turk Yenisey|15.04.15|00:34

IEDERE STRAAT OVERAL OP LADEN EN LOSSEN ZIJN TAXI’S DIE STAAN EN WACHTEN OM EEN KLANT TE KRIJGEN WAAR ZE EIGENLIJK NIET MOGEN STAAN IN A’DAM, OMDAT DE STANDPLAATSEN VOL ZIJN MET TAXI’S JE KOMT ER NIET MEER BIJ OP EEN STANDPLAATS EN ZELFS ALS JE ERBIJ KOMT DAN MOET JE DE HELE DAG WACHTEN VOOR EEN RIT VAN €5 ZE GEVEN ZOVEEL VERGUNNINGEN OM VERVOLGENS BOETE’S TE GEVEN AAN DE TAXICHAUFFEURS DIE VERKEERD STAAN, WAAR MOETEN ZE DAN STAAN STANDPLAATSEN ZIJN VOL MOETEN DIE TAXI’S IN DE MAAN GAAN STAAN?

Rodney Barten|15.04.15|08:52

@ Marion: Ik ben het helemaal met u eens dat er actie gevoerd moet gaan worden, ook heb ik geroepen dat er misschien wat ludieke acties bedacht moeten gaan worden om POSITIEF in het nieuws te komen. Ik geloof dat UberPop nooit gelegaliseerd gaat worden, maar het moet nog wel gestopt worden. Ik roep Duco bij deze nogmaals op om vanuit STN de leden te vragen wie bereidt zijn tot actie en dat dan ook te organiseren. OOK ROEP IK IEDEREEN OP LID TE WORDEN VAN STN!

Marion van Dijk|17.04.15|12:31

ja jij wel rodney maar zie nog geen reactie van STN, inmiddels zijn de snorders beboet maar mogen wel in 10 termijnen betalen, ik dacht dat uber de boetes zou betalen? ER MOET VOOR DE EVALUATIE IETS GEBEUREN NIET ERNA

Paul Dijkhuizen|23.04.15|15:26

Marion, wat voor doel dient een langzaam-aan actie? En waarom zou STN die moeten organiseren? Wij zoeken als STN de discussie met de politiek, dáár moeten de veranderingen vandaan komen, ook moet de publieke opinie om, dat bereik je mijns inziens niet met een langzaam-aan actie. Overigens staat het je natuurlijk vrij om zelf een langzaam-aan actie te organiseren.

Johan Zevenbergen|24.04.15|20:14

Ach, en nu is ook het spreekgestoelte nog ingestort, en mansveld geblesseerd,
Zal het nog wel langer duren voor er duidelijkheid komt.

leo Pcm|03.05.15|06:03

De politiek heeft de branche kapot gemaakt.
Ze zouden kunnen beginnen om dat vof systeem te herzien deelname in een vof te beperken tot twee personen, nu zit hier geen beperkingen aan en hierdoor rijden er duizenden taxichauffeurs rond die eigenlijk wat mij betreft gewoon in loondienst moeten gaan of stoppen met PACHTEN!!!!
Mijnheer Mulder heeft 100 mensen op de lijst die betalen hem 250 euro in de maand, tel uit je winst. Pachters hebben alles verpest
Douwe heb ik hier nog nooit over gehoord.