Taxi Centrale Amsterdam dient TTO-aanvraag in bij gemeente
De Taxi Centrale Amsterdam (TCA) heeft inmiddels ook een aanvraag ingediend voor een Amsterdamse TTO-vergunning. In totaal zijn er nu 8 aanvragen binnen bij de gemeente Amsterdam. TCA is de grootste taxicentrale in Amsterdam met ruim 1500 chauffeurs.
TCA heeft veel vertrouwen in een positieve uitwerking van de nieuwe regels.
Standplaatsen
“Rekening houdend met een redelijke inlooptermijn na 8 mei verwachten wij een significante kwaliteitsverbetering naar de consument vanaf de standplaatsen”, zegt woordvoerster Sanne Takman van TCA. “Daarnaast verwachten we een verbeterd exploitatiemodel voor de taxichauffeur op diezelfde standplaatsen vanwege het exclusieve recht voor de TTO’s om daar te exploiteren.”
TCA zat nog niet bij de eerste groep aanvragen omdat er nog overleg werd gevoerd met de gemeente. Takman: “Met de gemeente is door het APK (Amsterdams Platform Kwaliteitstaxi’s, red.) een intensief en kwalitatief goed overleg gevoerd om de laatste hindernissen te bespreken met als doel die gezamenlijk op te lossen.”
TCA-chauffeur
De nieuwe regels hebben de volle steun van de TCA-chauffeurs, zegt Takman. “Als de praktijk niet te weerbarstig is, zeker. Het biedt louter voordelen. En de TCA-chauffeur heeft er alle belang bij om datgeen wat zij al jaren doen. Dat is kwalitatief, veilig, zeker en herkenbaar vervoer aan onze stad leveren en dat middels het TTO-beleid in de markt goed over te brengen.
Naast de TCA hebben TaxiDirect, Staxi, TCM, STA (Stadstaxi Amsterdam), Taxicentrale4U, Taxistad en My Taxi Centrale inmiddels een TTO-aanvraag ingediend.
Bart Pals
Geweldige regels, maar de simpelste maatregel, om chauffeurs die blindegeleidehonden weigeren, gelijk hun pas innemen is de afgelopen 20 jaar niet gelukt. Als tegen deze, heel makkelijk vast te stellen, schandalige overtreding zelf niet doeltreffend opgetreden kan worden, vergeet dat alle poppenkast over TTO’s . Er wordt nu niks tegen gedaan, ik denk dat met TTO To-Tale-Onzin wordt bedoelt. Stel gewoon een lijst met gedragsregels op met de sancties intrekken van de pas erbij, zo makkelijk!
Vanavond in PowNews weigering blindegeleidehonden door taxichauffeurs. In augustus 2011 was er ook op de TV ook een uitzending over dit misdadige gedrag. Tweedekamer lid Charlie Aptroot, sprak er schande van en beloofde stellig dat dit snel afgelopen moest zijn. Ik heb toen al gezegd dat de inspectie dan zou moeten gaan werken, maar die sukkelen maar een beetje door. Het is een geweldig en makkelijke manier om van veel slechte chauffeurs af te komen. Geef mij maar een hond en een zonnebril. :-}}
Het zou verstandig zijn wanneer de TCA zich niet een TTO laat opdringen.Risico is: 1 chauffeur in de fout, TCA verdwenen aldus Ad Toet van KNV. Of dit kans van slagen heeft is ook een probleem daar een rechter het laatste woord heeft en dan zijn we weer 10 jaar verder.Handhaven is altijd mogelijk geweest! Overheid, laat zien dat je dat kan! Niet? Dan is het misschien tijd voor andere regels.Kun je de snorders ook gelijk van de weg halen plus de kakkerlakken die uitwaaien de stad in.
Hoe langer je over TTO nadenkt hoe gekker het is. Een voorbeeld: Je constateert als overheid dat een taxichauffeur een ernstige overtreding heeft begaan. Dan treed je als overheid niet tegen deze chauffeur op, maar dan vragen ze aan de zelden goed functionerende TTO, om deze chauffeur te berispen. Zoals de TCA dat, zonder dwang van de overheid dat al jaren uit zichzelf doet, omdat ze de kwaliteit zo hoog mogelijk willen houden, dat lukt ze de laatste jaren, door goed beleid ook steeds beter.
Ondanks het feit dat de TCA hard optreed tegen misstanden onder hun eigen chauffeurs is de kwaliteit over het geheel er niets beter op geworden.
Er is een mentaliteitsverandering voor nodig en die gaat alleen plaatsvinden in een gezonde markt, waarin iedereen zijn brood kan verdienen. Aangezien de TTO dat niet gaat bewerkstelligen, blijf ik het OV voorlopig trouw in Amsterdam.
Sjonnie Ontevreden
De taximarkt is gewoon naar de klote geholpen, vanaf het moment dat de vergunningen werden vrij gegeven!!! Als degene die daar zorg voor heeft gedragen eerst met de taxichauffeurs, die de praktijk uitvoeren hadden overlegt over hoe of wat, dan kon er eerst lering uit getrokken worden van hoe de taximarkt in elkaar zit, voordat men met nieuwe regels op de proppen was gekomen. En nu weer de TTO…, walgelijk gewoon, want wijtaxichauffeurs moeten alleen maar meer betalen!!!