35 klachten bij nieuw meldpunt Rover en KNV Taxi

taxibord, daklicht, taxi

DEN HAAG – Bij het nieuwe meldpunt voor klachten over het taxivervoer van KNV Taxi en Rover zijn sinds begin maart 35 klachten binnengekomen. De meeste klachten gingen over het gedrag van de chauffeur, over niet op tijd zijn en de hoogte van de ritprijs. Van de 35 klachten zijn er vijftien afgehandeld.

Dat liet maandag een woordvoerster van het Klachtenmeldpunt Taxi weten aan het ANP. De klachtenlijn is sinds 1 maart open.

Rover

De klachtenlijn is opgezet door reizigersvereniging Rover en branchevereniging Koninklijk Nederlands Vervoer. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu ondersteunt het initiatief.

Taxireizigers kunnen hun klacht kwijt via een website of telefonisch. Het meldpunt dient als tussenstation. De bedoeling is dat de taxi-ondernemer samen met de klant de klacht oplost. Uiteindelijk kan de klant altijd nog naar de Geschillencommissie Taxivervoer.

Lees ook: Rover en KNV Taxi starten landelijk meldpunt klachten taxi

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

35 klachten bij nieuw meldpunt Rover en KNV Taxi | TaxiPro

35 klachten bij nieuw meldpunt Rover en KNV Taxi

taxibord, daklicht, taxi

DEN HAAG – Bij het nieuwe meldpunt voor klachten over het taxivervoer van KNV Taxi en Rover zijn sinds begin maart 35 klachten binnengekomen. De meeste klachten gingen over het gedrag van de chauffeur, over niet op tijd zijn en de hoogte van de ritprijs. Van de 35 klachten zijn er vijftien afgehandeld.

Dat liet maandag een woordvoerster van het Klachtenmeldpunt Taxi weten aan het ANP. De klachtenlijn is sinds 1 maart open.

Rover

De klachtenlijn is opgezet door reizigersvereniging Rover en branchevereniging Koninklijk Nederlands Vervoer. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu ondersteunt het initiatief.

Taxireizigers kunnen hun klacht kwijt via een website of telefonisch. Het meldpunt dient als tussenstation. De bedoeling is dat de taxi-ondernemer samen met de klant de klacht oplost. Uiteindelijk kan de klant altijd nog naar de Geschillencommissie Taxivervoer.

Lees ook: Rover en KNV Taxi starten landelijk meldpunt klachten taxi

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.