Maximaal 400 vergunningen op taxistandplaats CS Amsterdam

taxi, Centraal Station, CS, Amsterdam, vergunning, taxistandplaats

AMSTERDAM – Er worden maximaal vierhonderd vergunningen verleend voor de taxistandplaats bij Centraal Station Amsterdam, zo heeft de gemeenteraad besloten.

Op dit moment hebben 371 taxichauffeurs een zogenoemde belanghebbendenvergunning, die vereist is om toegang tot de standplaats te krijgen. De komende jaren mag dat aantal dus nauwelijks groeien, zo bericht het Parool.

Problemen

De gemeente heeft besloten een plafond in te stellen voor het aantal belanghebbenden op de standplaats, om de problemen met taxichauffeurs daar beheersbaar te houden.

Als alle vierhonderd belanghebbendenvergunningen zijn verleend, worden chauffeurs die een vergunning aanvragen en die voldoen aan de strikte voorwaarden die de gemeente stelt, op een wachtlijst gezet.

Toezichthouders zullen er op de standplaats op toezien dat chauffeurs de vergunningen niet verhandelen of uitlenen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

4 reacties op “Maximaal 400 vergunningen op taxistandplaats CS Amsterdam”

Martijn|19.10.10|13:19

Nu zou ik voor geen goud op Amsterdam CS willen staan wachten en is het een goede zaak dat de overheid de wantoestanden aanpakt in Amsterdam…maar ook voor de Gemeente Amsterdam geld dat ze zich aan de taxi-wet 2000 zouden moeten houden en zich niet voortdurend in NL moeten gedragen alsof men daar hun eigen “Linkse Status Aparte” hebben.
Amsterdam is nog steeds alleen de hoofdstad van NL en nu gaan we weer uitzonderingen voor A’dam maken alsof de problemen alleen daar zijn in NL.
Nu krijgen alleen de politieke vriendjes van de gemeente een vergunning onder absurde voorwaarden met zinloze & dure keurmerkjes op hun auto geplakt …die de Kwaliteit van de Taxi zogenaamd zouden moeten waarborgen.
Weg vrije ondernemerschap dus! Gelijke Monniken / Gelijke Kappen en wetgeving maken voor het vergunning’s beleid in heel NL want zo kun je net zo goed de oude taxi-wetgeving weer invoeren zoals ze in A’dam bezig zijn en word het lekker 1 corrupte zooi!!

Martin|21.10.10|12:08

Ze zijn kennelijk de weg weer eens helemaal kwijtgeraakt in de Stopera.

Dit kan wettelijk helemaal niet. De Taxi markt is een vrije markt, dat betekend dus dat ze best eisen mogen stellen aan de chauffeurs, maar dat iedere chauffeur die aan die eisen voldoet een belanghebbende vergunning zou moeten krijgen.

Ze zouden er beter aan doen om de vrije markt weer onder de loep te nemen en voor de grote steden een totaal ander beleid te gaan voeren.

De zgn. zware eisen worden mijns inziens toch niet goed gehandhaafd.

Ga maar eens kijken wat er voor een auto’s op het CS staan en wat voor een asociaal volk daar achter het stuur zit. Kwaliteitseisen???? Laat me niet lachen.

Martijn|22.10.10|03:55

Waarom alleen voor de grote steden?
Of bedoel je ook buiten de randstad?
Groningen, Maastricht, Nijmegen, Eindhoven, Arnhem, Breda, Den Bosch, Haarlem, Venlo enz.
Kennen ook problemen tegenwoordig.

Peter Kok|22.12.10|17:39

Er worden nog steeds passagiers die vanaf Amsterdam Centraal een taxi nemen opgelicht. Een paar maanden terug hoorde ik in de trein een meisje tegen een vriendje opscheppen dat ze een week daarvoor, samen met twee vrienden, ‘maar € 22,50′ hoefde te betalen voor een ritje naar Paradiso.
Ook maakte ik vorig jaar een ’toezichthouder’ mee die niet ingreep toen er twee oplichters die een oud TCA-bordje op hun wagen geschroefd hadden bij de standplaats stonden. Hij beweerde dat het TCA-rijders waren.

Maximaal 400 vergunningen op taxistandplaats CS Amsterdam | TaxiPro

Maximaal 400 vergunningen op taxistandplaats CS Amsterdam

taxi, Centraal Station, CS, Amsterdam, vergunning, taxistandplaats

AMSTERDAM – Er worden maximaal vierhonderd vergunningen verleend voor de taxistandplaats bij Centraal Station Amsterdam, zo heeft de gemeenteraad besloten.

Op dit moment hebben 371 taxichauffeurs een zogenoemde belanghebbendenvergunning, die vereist is om toegang tot de standplaats te krijgen. De komende jaren mag dat aantal dus nauwelijks groeien, zo bericht het Parool.

Problemen

De gemeente heeft besloten een plafond in te stellen voor het aantal belanghebbenden op de standplaats, om de problemen met taxichauffeurs daar beheersbaar te houden.

Als alle vierhonderd belanghebbendenvergunningen zijn verleend, worden chauffeurs die een vergunning aanvragen en die voldoen aan de strikte voorwaarden die de gemeente stelt, op een wachtlijst gezet.

Toezichthouders zullen er op de standplaats op toezien dat chauffeurs de vergunningen niet verhandelen of uitlenen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

4 reacties op “Maximaal 400 vergunningen op taxistandplaats CS Amsterdam”

Martijn|19.10.10|13:19

Nu zou ik voor geen goud op Amsterdam CS willen staan wachten en is het een goede zaak dat de overheid de wantoestanden aanpakt in Amsterdam…maar ook voor de Gemeente Amsterdam geld dat ze zich aan de taxi-wet 2000 zouden moeten houden en zich niet voortdurend in NL moeten gedragen alsof men daar hun eigen “Linkse Status Aparte” hebben.
Amsterdam is nog steeds alleen de hoofdstad van NL en nu gaan we weer uitzonderingen voor A’dam maken alsof de problemen alleen daar zijn in NL.
Nu krijgen alleen de politieke vriendjes van de gemeente een vergunning onder absurde voorwaarden met zinloze & dure keurmerkjes op hun auto geplakt …die de Kwaliteit van de Taxi zogenaamd zouden moeten waarborgen.
Weg vrije ondernemerschap dus! Gelijke Monniken / Gelijke Kappen en wetgeving maken voor het vergunning’s beleid in heel NL want zo kun je net zo goed de oude taxi-wetgeving weer invoeren zoals ze in A’dam bezig zijn en word het lekker 1 corrupte zooi!!

Martin|21.10.10|12:08

Ze zijn kennelijk de weg weer eens helemaal kwijtgeraakt in de Stopera.

Dit kan wettelijk helemaal niet. De Taxi markt is een vrije markt, dat betekend dus dat ze best eisen mogen stellen aan de chauffeurs, maar dat iedere chauffeur die aan die eisen voldoet een belanghebbende vergunning zou moeten krijgen.

Ze zouden er beter aan doen om de vrije markt weer onder de loep te nemen en voor de grote steden een totaal ander beleid te gaan voeren.

De zgn. zware eisen worden mijns inziens toch niet goed gehandhaafd.

Ga maar eens kijken wat er voor een auto’s op het CS staan en wat voor een asociaal volk daar achter het stuur zit. Kwaliteitseisen???? Laat me niet lachen.

Martijn|22.10.10|03:55

Waarom alleen voor de grote steden?
Of bedoel je ook buiten de randstad?
Groningen, Maastricht, Nijmegen, Eindhoven, Arnhem, Breda, Den Bosch, Haarlem, Venlo enz.
Kennen ook problemen tegenwoordig.

Peter Kok|22.12.10|17:39

Er worden nog steeds passagiers die vanaf Amsterdam Centraal een taxi nemen opgelicht. Een paar maanden terug hoorde ik in de trein een meisje tegen een vriendje opscheppen dat ze een week daarvoor, samen met twee vrienden, ‘maar € 22,50′ hoefde te betalen voor een ritje naar Paradiso.
Ook maakte ik vorig jaar een ’toezichthouder’ mee die niet ingreep toen er twee oplichters die een oud TCA-bordje op hun wagen geschroefd hadden bij de standplaats stonden. Hij beweerde dat het TCA-rijders waren.