Investeerders

Boekingsplatform Sneleentaxi haalt ruim twee miljoen euro op

Sven Braam, CEO Sneleentaxi
Sven Braam is erin geslaagd 2,1 miljoen euro voor zijn bedrijf op te halen. Foto: Screenshot/Sneleentaxi

Boekingsplatform Sneleentaxi heeft 2,1 miljoen euro opgehaald bij haar investeerders. Dat heeft het bedrijf zelf bekend gemaakt. Onder meer Alexander Willemsen (Scito) en Sam Rohn (Red je Pakketje / Instabox) investeren in het Utrechtse taxibedrijf. Volgens het boekingsplatform is dit geld bedoeld als groeikapitaal. 

Het geld is volgens Sneleentaxi namelijk nodig om nog verder te groeien als bedrijf. Algemeen directeur Sven Braam zegt dat het Utrechtse taxibedrijf, dat in 2015 z’n intrede in de markt deed, daarmee tegen de stroom in roeit. “Dat zijn wij wel gewend. In de coronacrisis zijn wij bijvoorbeeld enorm hard gegroeid, terwijl veel bedrijven het heel zwaar hadden en in veel gevallen nog steeds hebben”, zegt Braam daarover.

Groeigeld

Volgens Sneleentaxi zal hun omzet dit jaar ruim boven de tien miljoen euro uitstijgen. Dat komt neer op een verdrievoudiging ten opzichte van 2021, toen de omzet ook al verdrievoudigd was. Hoewel Sneleentaxi in 2021 pas voor het eerst winstgevend was, ligt daar volgens Braam echter niet de nadruk op. “Dit is echt groeigeld. Wij willen onze groei verder versnellen en deze investering moet daar aan bijdragen.”

Sneleentaxi wil zich onderscheiden door aanbod te hebben in zowel binnen als buiten de Randstad. Daarnaast wil het boekingsplatform het mogelijk maken om op elk moment van de dag – binnen dertig minuten – een taxi te kunnen boeken in heel Nederland.

‘Inefficiënt’ zorgvervoer

Sneleentaxi begon zeven jaar geleden als een platform voor de particuliere en zakelijke reiziger, maar sinds de coronapandemie biedt het Utrechtse taxibedrijf ook zorgvervoer aan. “De inefficiëntie in het zorgvervoer is in veel gevallen schrijnend”, licht Braam die beslissing toe. “Kwetsbare mensen moeten bijvoorbeeld vaak uren wachten en worden dan met een lange omweg vervoerd. Sneleentaxi wil een einde maken aan deze inefficiëntie en dit groeikapitaal maakt dit mogelijk.”

Om die doelstelling te verwezenlijken, is het volgens de algemeen directeur van groot belang dat de organisatie een boost krijgt. “We hebben inmiddels samenwerkingen met meerdere zorgpartijen en gunnen ook andere partijen de mogelijkheid om onze dienstverlening te ervaren. Hiervoor is een verdere opschaling van onze organisatie en platform noodzakelijk.”

Totaaloplossing

Ondanks het toevoegen van zorgvervoer aan het dienstenpakket, wordt volgens Sven Braam ook de particuliere en zakelijke markt niet vergeten. “Wij zijn een totaaloplossing voor vervoer. De afgelopen jaren hebben wij onze aanrijtijden in heel Nederland weten te verkorten. Met het opgehaalde geld gaan wij nu ook de laatste slag maken: het instant kunnen boeken van vervoer in heel Nederland”, besluit Braam.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

5 reacties op “Boekingsplatform Sneleentaxi haalt ruim twee miljoen euro op”

Stevie W|05.11.22|08:14

Je start een boekingssite, concurreert vervolgens op Google Adwords met lokale taxibedrijven en als een klant vervolgens via jouw site een taxi boekt bij hetzelfde lokale taxibedrijf dan reken je daar geld voor. Dit zijn luizen in de pels. Zij voorzien niet in een behoefte maar pakken marge af van kleine bedrijven en de marges zijn al niet zo groot. Er is één remedie voor, niet met ze in zee gaan dan hebben ze ook geen dekking.

Rex Urban|05.11.22|14:13

De luizen in de pels moet je geen ruimte geven.
Dat is echt niet moeilijk.
Zelf een Taxi app aanschaffen.
Deze App geef je de gewenste naam, indien nodig pas je de taal en wat techniek aan, klaar is kees.
Vandaag weer een taxidag in Essen! BRD, waar bedrijven staan met kant en klare boekingssite’s.
Je hoeft het wiel niet uit te vinden, het is er allemaal al (jaren) .
Voor veel minder kosten dan de marge die platforms jou vragen heb je zelf een boekingsplatform met apperatuur in je taxi.

Peter Vriens|05.11.22|14:40

2.1 miljoen die de investeerders dan met dikke winst over jou rug terug willen pakken.
Klinkt erg onsmakelijk.
Moderne slavernij.
Luizen in de pels, inderdaad.

Stevie W|05.11.22|21:43

@Rex Urban Het gaat niet om het platform Rex, het gaat erom bovenaan op Google te staan, daar heb je geld voor nodig en een lange adem.

Peter Klercq|10.11.22|10:08

Begint op Uber te lijken, vooral bezig zijn met geld zoeken om te blijven bestaan. Een groot deel van de taxibranche wil niet 6 weken op geld wachten.

Boekingsplatform Sneleentaxi haalt ruim twee miljoen euro op | TaxiPro
Investeerders

Boekingsplatform Sneleentaxi haalt ruim twee miljoen euro op

Sven Braam, CEO Sneleentaxi
Sven Braam is erin geslaagd 2,1 miljoen euro voor zijn bedrijf op te halen. Foto: Screenshot/Sneleentaxi

Boekingsplatform Sneleentaxi heeft 2,1 miljoen euro opgehaald bij haar investeerders. Dat heeft het bedrijf zelf bekend gemaakt. Onder meer Alexander Willemsen (Scito) en Sam Rohn (Red je Pakketje / Instabox) investeren in het Utrechtse taxibedrijf. Volgens het boekingsplatform is dit geld bedoeld als groeikapitaal. 

Het geld is volgens Sneleentaxi namelijk nodig om nog verder te groeien als bedrijf. Algemeen directeur Sven Braam zegt dat het Utrechtse taxibedrijf, dat in 2015 z’n intrede in de markt deed, daarmee tegen de stroom in roeit. “Dat zijn wij wel gewend. In de coronacrisis zijn wij bijvoorbeeld enorm hard gegroeid, terwijl veel bedrijven het heel zwaar hadden en in veel gevallen nog steeds hebben”, zegt Braam daarover.

Groeigeld

Volgens Sneleentaxi zal hun omzet dit jaar ruim boven de tien miljoen euro uitstijgen. Dat komt neer op een verdrievoudiging ten opzichte van 2021, toen de omzet ook al verdrievoudigd was. Hoewel Sneleentaxi in 2021 pas voor het eerst winstgevend was, ligt daar volgens Braam echter niet de nadruk op. “Dit is echt groeigeld. Wij willen onze groei verder versnellen en deze investering moet daar aan bijdragen.”

Sneleentaxi wil zich onderscheiden door aanbod te hebben in zowel binnen als buiten de Randstad. Daarnaast wil het boekingsplatform het mogelijk maken om op elk moment van de dag – binnen dertig minuten – een taxi te kunnen boeken in heel Nederland.

‘Inefficiënt’ zorgvervoer

Sneleentaxi begon zeven jaar geleden als een platform voor de particuliere en zakelijke reiziger, maar sinds de coronapandemie biedt het Utrechtse taxibedrijf ook zorgvervoer aan. “De inefficiëntie in het zorgvervoer is in veel gevallen schrijnend”, licht Braam die beslissing toe. “Kwetsbare mensen moeten bijvoorbeeld vaak uren wachten en worden dan met een lange omweg vervoerd. Sneleentaxi wil een einde maken aan deze inefficiëntie en dit groeikapitaal maakt dit mogelijk.”

Om die doelstelling te verwezenlijken, is het volgens de algemeen directeur van groot belang dat de organisatie een boost krijgt. “We hebben inmiddels samenwerkingen met meerdere zorgpartijen en gunnen ook andere partijen de mogelijkheid om onze dienstverlening te ervaren. Hiervoor is een verdere opschaling van onze organisatie en platform noodzakelijk.”

Totaaloplossing

Ondanks het toevoegen van zorgvervoer aan het dienstenpakket, wordt volgens Sven Braam ook de particuliere en zakelijke markt niet vergeten. “Wij zijn een totaaloplossing voor vervoer. De afgelopen jaren hebben wij onze aanrijtijden in heel Nederland weten te verkorten. Met het opgehaalde geld gaan wij nu ook de laatste slag maken: het instant kunnen boeken van vervoer in heel Nederland”, besluit Braam.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

5 reacties op “Boekingsplatform Sneleentaxi haalt ruim twee miljoen euro op”

Stevie W|05.11.22|08:14

Je start een boekingssite, concurreert vervolgens op Google Adwords met lokale taxibedrijven en als een klant vervolgens via jouw site een taxi boekt bij hetzelfde lokale taxibedrijf dan reken je daar geld voor. Dit zijn luizen in de pels. Zij voorzien niet in een behoefte maar pakken marge af van kleine bedrijven en de marges zijn al niet zo groot. Er is één remedie voor, niet met ze in zee gaan dan hebben ze ook geen dekking.

Rex Urban|05.11.22|14:13

De luizen in de pels moet je geen ruimte geven.
Dat is echt niet moeilijk.
Zelf een Taxi app aanschaffen.
Deze App geef je de gewenste naam, indien nodig pas je de taal en wat techniek aan, klaar is kees.
Vandaag weer een taxidag in Essen! BRD, waar bedrijven staan met kant en klare boekingssite’s.
Je hoeft het wiel niet uit te vinden, het is er allemaal al (jaren) .
Voor veel minder kosten dan de marge die platforms jou vragen heb je zelf een boekingsplatform met apperatuur in je taxi.

Peter Vriens|05.11.22|14:40

2.1 miljoen die de investeerders dan met dikke winst over jou rug terug willen pakken.
Klinkt erg onsmakelijk.
Moderne slavernij.
Luizen in de pels, inderdaad.

Stevie W|05.11.22|21:43

@Rex Urban Het gaat niet om het platform Rex, het gaat erom bovenaan op Google te staan, daar heb je geld voor nodig en een lange adem.

Peter Klercq|10.11.22|10:08

Begint op Uber te lijken, vooral bezig zijn met geld zoeken om te blijven bestaan. Een groot deel van de taxibranche wil niet 6 weken op geld wachten.