Interview

‘Taxi onmisbare schakel in MaaS, maar er is nog werk aan de winkel’

Smartphone, app, MaaS. Foto: iStock / LDProp
Foto: iStock / LDProp

Met de oprichting van het door KNV gefaciliteerde MaaS-Lab in 2019 en de start van zeven MaaS-pilots, komt de transitie naar Mobility as a Service steeds dichterbij in Nederland. Ook wordt de betrokkenheid van taxiondernemers groter. Op verschillende vlakken, waaronder op het gebied van onderlinge samenwerking en marketing, moet echter nog vooruitgang worden geboekt.

Wilt u dit artikel lezen?

Bent u al abonnee?

logIN

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
 

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “‘Taxi onmisbare schakel in MaaS, maar er is nog werk aan de winkel’”

Peter Vriens|24.03.22|11:48

Kartel, daar heeft dit veel van weg.
In plaats van dereguleren gooien we er nog een schepje bovenop.
Veel taxibedrijven zijn bang werk te verliezen waardoor ze zich aansluiten, niet uit vrije wil.
Efficient werken kan wanneer je niet uitgesloten wordt door opdrachtgevers om voor hen te mogen rijden.
Dat past beter bij marktwering.
Daar is MaaS echt niet voor nodig.
Wie mogen de incourante ritten doen ? Juist, daar is niemand voor te vinden waardoor deze passagiers het nakijken hebben.