‘Taxi onmisbare schakel in MaaS, maar er is nog werk aan de winkel’
Met de oprichting van het door KNV gefaciliteerde MaaS-Lab in 2019 en de start van zeven MaaS-pilots, komt de transitie naar Mobility as a Service steeds dichterbij in Nederland. Ook wordt de betrokkenheid van taxiondernemers groter. Op verschillende vlakken, waaronder op het gebied van onderlinge samenwerking en marketing, moet echter nog vooruitgang worden geboekt.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.
Kartel, daar heeft dit veel van weg.
In plaats van dereguleren gooien we er nog een schepje bovenop.
Veel taxibedrijven zijn bang werk te verliezen waardoor ze zich aansluiten, niet uit vrije wil.
Efficient werken kan wanneer je niet uitgesloten wordt door opdrachtgevers om voor hen te mogen rijden.
Dat past beter bij marktwering.
Daar is MaaS echt niet voor nodig.
Wie mogen de incourante ritten doen ? Juist, daar is niemand voor te vinden waardoor deze passagiers het nakijken hebben.