IRU uit zorgen om toekomst taxisector met social mediacampagne

Taxichauffeur met mondkapje. Foto: IRU
Taxichauffeur met mondkapje. Foto: IRU, foto bij nieuwsbericht

De internationale vervoersorganisatie IRU is support4taxi opgestart, een campagne op sociale media waarin de zorgen over de toekomst van de taxisector centraal staan. De campagne is opgezet in samenwerking met taxibedrijven- en chauffeurs uit Duitsland, Ierland, Roemenië en Spanje. 

Door de derde coronagolf en de lockdown die hier in veel landen mee gepaard gaat, zagen tal van taxiondernemers wereldwijd hun inkomen kelderen. De restricties op evenementen, reizen en het sluiten van alle niet-essentiële winkels hebben de vraag naar taxivervoer drastisch doen dalen. Met de sociale mediacampagne ‘support4taxi’ wil IRU aandacht vragen voor de zorgen om de toekomst van de taxisector.

Gevecht om te overleven

Taxichauffeurs mogen in de meeste landen net als in Nederland blijven rijden. Dit wordt voornamelijk gedaan om het vervoer van mensen met een essentieel beroep mogelijk te maken die geen ander vervoersmiddel tot hun beschikking hebben. Desondanks schiet de financiële steun voor de sector tekort.  

Zo stellen taxichauffeurs uit Hamburg dat zij te maken hebben met een “gevecht om te overleven”, en menen zij dat hun bedrijf zonder steun van de overheid om zal vallen. Het aantal klanten blijft bij veel bedrijven ondanks investeringen in passagiersveiligheid, zoals desinfectie, aanpassingen van voertuigen en ventilatie, namelijk beperkt. Voor IRU reden om in actie te komen door middel van deze campagne, die tot dusver goed is ontvangen door het publiek. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

IRU uit zorgen om toekomst taxisector met social mediacampagne | TaxiPro

IRU uit zorgen om toekomst taxisector met social mediacampagne

Taxichauffeur met mondkapje. Foto: IRU
Taxichauffeur met mondkapje. Foto: IRU, foto bij nieuwsbericht

De internationale vervoersorganisatie IRU is support4taxi opgestart, een campagne op sociale media waarin de zorgen over de toekomst van de taxisector centraal staan. De campagne is opgezet in samenwerking met taxibedrijven- en chauffeurs uit Duitsland, Ierland, Roemenië en Spanje. 

Door de derde coronagolf en de lockdown die hier in veel landen mee gepaard gaat, zagen tal van taxiondernemers wereldwijd hun inkomen kelderen. De restricties op evenementen, reizen en het sluiten van alle niet-essentiële winkels hebben de vraag naar taxivervoer drastisch doen dalen. Met de sociale mediacampagne ‘support4taxi’ wil IRU aandacht vragen voor de zorgen om de toekomst van de taxisector.

Gevecht om te overleven

Taxichauffeurs mogen in de meeste landen net als in Nederland blijven rijden. Dit wordt voornamelijk gedaan om het vervoer van mensen met een essentieel beroep mogelijk te maken die geen ander vervoersmiddel tot hun beschikking hebben. Desondanks schiet de financiële steun voor de sector tekort.  

Zo stellen taxichauffeurs uit Hamburg dat zij te maken hebben met een “gevecht om te overleven”, en menen zij dat hun bedrijf zonder steun van de overheid om zal vallen. Het aantal klanten blijft bij veel bedrijven ondanks investeringen in passagiersveiligheid, zoals desinfectie, aanpassingen van voertuigen en ventilatie, namelijk beperkt. Voor IRU reden om in actie te komen door middel van deze campagne, die tot dusver goed is ontvangen door het publiek. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.