MijnPIN verder als myPOS Nederland
Ruim vijf jaar nadat MijnPIN van start ging als Nederlandse importeur en distributeur van de myPOS-betaalsystemen, gaat het bedrijf verder als myPOS Nederland. Onder meer de taxisector en beauty- en horecabedrijven maken volop gebruik van de mobiele betaalterminals.
Het bedrijf uit Tilburg werd opgericht door Anthony Notos, die in 2014 op een beurs in Frankrijk kennismaakte met MyPOS. Dat bedrijf had zijn terminals na de nodige jaren van ontwikkeling toen net op de markt gebracht. In november van hetzelfde jaar kwam Notos met MyPOS overeen dat hij voor Nederland de import en distributie zou gaan verzorgen. In april 2015 ging hij daar daadwerkelijk mee van start. In de tussenliggende jaren groeide MijnPIN uit tot één van de grotere spelers op de Nederlandse markt.
In de taxisector behoren zowel individuele ondernemers als grote spelers tot de klanten, waaronder Munckhof. Er wordt nauw samengewerkt met Cabman, wat zich vertaalt in een koppeling tussen de boordcomputer van dat bedrijf en de terminals van MyPOS. Ook daarbuiten heeft MijnPIN flink aan de weg getimmerd. De betaalsystemen worden onder meer gebruikt door PostNL, bezorgdiensten en horecabedrijven. De naam MyPOS is naar buiten toe altijd gebruikt, maar het bedrijf erachter was voor de Nederlandse markt MijnPIN. Dat verandert nu: MijnPIN gaat verder gaat als onderdeel van het myPos-concern onder de naam myPOS Nederland.
Steeds meer taken
“De import en distributie voor de Nederlandse markt wordt daarmee ook onderdeel van de activiteiten van myPOS, waar dat de laatste jaren dus door MijnPIN werd gedaan. Die naam verdwijnt daarom helemaal”, legt Anthony Notos uit. En dat is het gevolg van het succes van de laatste jaren. “We zijn eigenlijk steeds meer taken gaan uitvoeren die niet zozeer bij de importeur horen te liggen, maar eerder bij de producent. Denk aan het ondersteunen van de klanten en het uitvoeren van reparaties. Daarom vinden myPOS en wij het een goed moment om deze stap te zetten.”
Voor de klanten en in het gebruik van de terminals verandert er verder niets, verzekert Notos. “De apparaten zijn bijvoorbeeld aantrekkelijk in prijs omdat het systeem destijds volledig nieuw ontwikkeld is. Je zit dus niet met een erfenis aan systemen en veel kosten voor onderhoud, en die hoeven dus ook niet aan de klanten te worden doorberekend. Bij de meeste betaalsystemen gaat zo’n 80 procent van het budget naar onderhoud van wat er al is en slechts 20 procent naar de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten. Vandaar dat wij de nieuwste functies sneller kunnen introduceren zonder dat dit de prijs van de betaalterminals opdrijft.”
Een ander voordeel is dat het product goed schaalbaar is, ofwel bruikbaar voor bedrijven van groot tot klein. “Dat zie je ook heel goed terug in de taxisector”, legt Notos uit. “Daar worden onze terminals gebruikt door zelfstandigen zonder personeel, maar ook een grote speler als Munckhof maakt van onze oplossingen. Van eenpitter tot de grote jongens, ze kunnen allemaal prima met onze betaalsystemen uit de voeten.”