Verhoef Groepsvervoer failliet
Verhoef Groepsvervoer uit Uithoorn is door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Het bedrijf houdt zich onder meer bezig met leerlingenvervoer en wmo-vervoer, waaronder het Regiorijder-vervoer in Noord-Holland.
Het familiebedrijf werd in 1955 opgericht. Tegenwoordig valt het onder het grotere geheel van Verhoef Service Company. Enkele jaren geleden vertelde de directie van het bedrijf in een interview met TaxiPro dat er constant werd gekeken naar nieuwe modellen, concepten en samenwerkingsverbanden in antwoord op de uitdagingen van de markt.
Onder Verhoef Service Company vallen ook de activiteiten in het directievervoer en vervoer van groepen van vijftien tot tachtig personen. Volgens de gegevens van de Kamer van Koophandel betreft het faillissement Verhoef Groepsvervoer BV, Verhoef Personenvervoer BV en Verhoef Select Drive BV. Er is overigens geen verband tussen deze bedrijven en Verhoef uit Bodegraven.
Onderwijsinstelling
Het is niet bekend wat er gebeurt met de werkzaamheden van Verhoef Groepsvervoer. De curator was nog niet beschikbaar om een toelichting te geven en vanuit het bedrijf zelf is daar geen behoefte aan. Wel is het in het doelgroepenvervoer gebruikelijk dat het vervoer na een faillissement ‘gewoon’ doorgaat in afwachting van een doorstart, overname of andere opdrachtnemers. Dit omdat het groepen betreft die anders niet meer van en naar onderwijsinstelling, dagbesteding of zorginstelling worden gebracht.
gewoon belagelijk dat door de aanbestedingen leerling en wmo vervoer zo wat onder de kost prijzen zitten.dat er geen euro aan valt te verdienen dit kost goede taxi ondernemers de kop en hun bedrijf.
de aanbestedingen zullen ruimer moeten worden betaald en minder geld in de zakken van de gemeente verdwijnen. eigenlijk moet het verboden worden om aanbestedingen nog langer te laten uitvoeren beoordeel op kwaliteit en niet op centen.
Dick van den Heuvel 10-9-2018
Ik heb enige tijd als zij-instromer voor Verhoef gewerkt. Ik heb het ervaren als een kwalitatief goed bedrijf; zowel qua personeelmanagement als de dienstverlening.
De taken zullen wel door een andere ondernemer zijn overgenomen, die t.z.t. ook weer omvalt zolang dit rigide systeem van aanbestedingen wordt toegepast. Verandert dit dan nooit? Hoe lang blijven de wethouders die er over gaan zich nog op de borst kloppen omdat zij zo’n “mooie prijs” hebben gemaakt?