Sfeervolle en geslaagde Nationale Taxidag 2014 met 750 bezoekers
Gezellig, sfeervol en veel kennis uitwisselen. De taxibranche heeft tijdens de Nationale Taxidag 2014 in Maarssen de hele dag genoten van workshops, vakbeurs en netwerkmomenten. ’s Ochtends tijdens het Congres Contractvervoer gingen aanbestedende diensten met de taxibranche in gesprek over hoe de markt voor beide partijen kan verbeteren. Ook werd er volop gediscussieerd over de BCT. En Sjaak de Winter van de RTC maakte op de Nationale Taxidag bekend dat de G4 taxicentrales binnen enkele maanden een gezamenlijke app lanceren. De eerste editie van de Nationale Taxidag was met 750 bezoekers een groot succes.
Het Congres Contractvervoer stond in het teken van efficiënter doelgroepenvervoer, regiecentrales en taxi-aanbestedingen voor de rechter. Hierbij gaven Wim Brouwer (directeur DVG), Marc Rozendal (directeur Taxi bij Connexxion), Marco van Dijk (De Have Kennisdelers), Jan-Derk van ’t Rot (MuConsult), René van der Veer (directeur Transvision), Per Tranström (Regionale Regiecentrale Skanetrafiken in Zweden) en Joost van de Wetering (advocaat aanbestedingsrecht bij Infense) een korte een krachtige presentatie aan de 230 aanwezige congres-bezoekers.
Aanbestedingen
De boodschap is vooral dat we van het oude denken af moeten en nog eens goed moeten kijken naar waarom we de dingen op de huidige manier doen. En dat aanbestedende diensten de taxibranche de ruimte moeten geven om innovatief te kunnen denken. En dus niet alles volledig dichttimmeren met eisen en voorwaarden in een aanbesteding. Ook bleek dat volgens diverse sprekers de Regiecentrale, iets waar veel aanbestedende diensten in geïnteresseerd zijn, niet zaligmakend is.
“Natuurlijk heeft het een voordeel om verschillende vormen van contractvervoer met elkaar te combineren. Maar dan moeten eerst alle verschillende eisen bijgesteld worden. Alleen een regiecentrale opzetten en de rest hetzelfde blijven doen is oude wijn in nieuwe zakken”, klonk het. Dat werd ook bevestigd door de spreker van de Zweedse Regiecentrale. Groter is niet altijd efficiënter.
Duikprijzen
Verder werden de aanbestedende diensten geholpen om na te denken op welke wijze ‘duikprijzen’ voorkomen kunnen worden bij taxi-aanbestedingen. Want als een taxi-ondernemer met een niet-realistische prijs inschrijft, is dat voor alle partijen nadelig. Binnenkort verschijnen op TaxiPro.nl uitgebreide verslagen van de presentaties.
Tijdens de Nationale Taxidag werden ook diverse workshops gehouden. Zo beantwoordden ILT, IenM, Belastingdienst en de BCT-fabrikanten Cabman en Taxitronic gebruikersvragen over de BCT. Het bleek dat er nog een hoop onduidelijk is, ook nu iedereen het apparaat heeft ingebouwd.
Boordcomputer Taxi
Veel gebruikers waren in de veronderstelling dat een BCT automatisch uit de pauzestand schiet als er gereden wordt met het voertuig. Maar volgens de fabrikant kan er gewoon worden gereden in de pauzestand. Dat werd bevestigd door de ILT; het is gewoon toegestaan om bijvoorbeeld een boodschap te gaan halen met een taxivoertuig tijdens de pauze.
Een ander discussiepunt was het verschijnen van het BSN-nummer op de bon. Volgens IenM is dat helemaal niet verplicht en zelfs af te raden. Maar dat stond wel in de oorspronkelijke BCT-regeling die de fabrikanten hebben gevolgd. Met als gevolg dat het BSN nu wel op de bon verschijnt. Binnenkort worden op TaxiPro.nl alle vragen gepubliceerd die zijn ingediend en beantwoord voor deze sessie.
Taxi-apps
Tijdens de workshop in het Mercedes-Benz café over Taxi-apps kondigde Sjaak de Winter van de Rotterdamse Taxicentrale aan dat de G4 taxicentrales al sinds januari 2013 bezig zijn met het ontwikkelen van een eigen taxi-bestel-app. Die wordt binnen enkele maanden gelanceerd. Ook was hij heel stellig dat een eventuele legalisering van snordersdienst UberPop onacceptabel is voor de taxibranche. Zeker nu de overheid de laatste jaren veel nieuwe kostbare regels heeft opgelegd aan de taxibranche.
Tijdens diverse andere workshops werd er ingegaan op de Nieuwe Wet Werk & Zekerheid (Consolid), rijgedrag van taxichauffeurs (GreenStar Statistics), de nieuwe WMO (Korton), Groengas bij taxi-aanbestedingen (CNG Net), een in-depth session van de Zweedse Regionale Regiecentrale, flexibel taxipersoneel en dataterminals in combinatie met een BCT (Taxitronic) en waren er klantenbijeenkomsten van Cabman en Quipment.
Vakbeurs
Op de vakbeurs gingen tientallen toeleveranciers van de taxibranche in gesprek met de aanwezige taxi-ondernemers (Aethon, Audi, Belastingdienst. BP, BYD, Cabman, CNG Net, Consolid, Flex-i-Trans, Greenes, GreenStar, Kattenburg/Weenink, Korton, Mercedes-Benz, Nissan, Orange Gas, Recura, Skoda, Stichting Taxibelangen Nederland, TaxiID, Taxiwerq, Tribus, Vast=Beter, VDL en Volkswagen).
“Fantastisch dat zo’n groot deel van de taxibranche hier vandaag bij elkaar is gekomen”, zegt organisator Joan Blaas van TaxiPro.nl. “Door kennis uit te wisselen en met elkaar in gesprek te gaan blijft de taxibranche haar vizier vooruit houden. Dat geeft inspiratie om nog succesvoller te ondernemen. We zijn enorm trots dat we dat mogen faciliteren. En tegelijkertijd de dialoog tussen aanbestedende diensten en taxi-ondernemers te kunnen bevorderen.”
Bart Pals
Ik ben er met name geweest voor het onderwerp over de BCT, ’s middags van
3 tot 4 uur. Ik, en diverse mensen die ik na afloop nog sprak, vonden het een grote aanfluiting!!!
Hoe kan je over een succes spreken, dit onderwerp was dat zeker niet!
Ook de bijeenkomst met de nieuwe WMO als onderwerp werd door de aanwezigen als niet erg verhelderend ervaren. Als uit de zaal na een kwartier presentatie gevraagd wordt waar het in het afgelopen kwartier eigenlijk over ging dan kun je zeggen dat de workshop niet helemaal paste binnen het verwachtingspatroon van de toehoorders.
Ik vond het een fantastische dag. Geheel verzorgd en gratis toegankelijk. Met iedereen kunnen netwerken en wel veel interessante workshops gevolgd. Natuurlijk konden er een paar dingetjes nog beter. Maar ik heb een hele goede dag gehad. Bedankt TaxiPro!
Blijft lastig iedereen naar het zin te maken, iedereen ervaart het met zijn eigen referentie en ervaring. Het ene onderwerp was beter dan het andere. Maar ik vond dat het prima georganiseerd was, veel mensen gesproken uit het netwerk en nieuwe mensen uit de branche. Wij mij betreft : op naar Nationale Taxidag 2015 !
Had maar net 2 uurtjes om te komen. Geen stands van: KNV, IL&T, SFT, heb dus niemand kunnen spreken, had deze 3 graag te samen willen spreken.
Dag was goed verzorgd al had ik er wat meer van verwacht. Vond het aantal stands tegenvallen en miste een ILT, KNV, Taxitronic stand. BCT workshop viel me zwaar tegen. Ontzettend geërgerd aan de manier waarop het panel omging met vragen. Antwoorden werden niet echt gegeven en de ILT’er had volgens mij geen idee waar hij het over had. Las iedere keer een tekstje dat hij zelf niet begreep voor van zijn spiekbriefje. Jammer!! Beschamend de discussie tussen IenM en Taxitronic over het bsn nummer.
Wat ik nog steeds mis, is een goed overzicht van hoe de BCT te bedienen in welke situatie. De BCT zal wel prima werken als je een groot bedrijf hebt met een hoop chauffeurs, echter voor de kleine zelfstandige zonder personeel is het andere koek. Wellicht dat op deze site een aantal praktijkvoorbeelden behandeld zou kunnen worden met daarbij een uitleg van Iem/ILT of wie dan ook hoe we een en ander BCT-technisch moeten oplossen. Ik heb wel een batterij praktijkvoorbeelden om mee te beginnen ;)
Tijdens het vragenuurtje BCT werd het mij vooral duidelijk dat ondernemers er gewoon een potje van maken en zij de reden zijn dat de BCT is ingevoerd. Het is niet dat men het ILenT direct de vraag stelde: “Vroeger fraudeerde ik op deze manier, hoe doe ik dat nu met de BCT?”.
Beste heer van Opduin u snapt het niet, of bent belanghebbende in het hele BCT drama.
Wat bedoeld u met frauderen ?
De branche heeft niet gevraagd om de BCT, de inspectie zocht een handig middel om controles uit te voeren.
De branche(lees KNV en connexxion) stemde daar in toe onder bepaalde voorwaarden, deze voorwaarden worden nu met handen en voeten betreden !
Misschien dat het nu helder is voor u.
We hebben de inspectie een vinger gegeven, en ze trekken de branche nu het moeras in.
Ik begrijp het waarschijnlijk niet,bij ons zal de vlag uitgaan als de BCT GOED WERKT.
De rompslomp van rittenstaten en werkmap.
Wat nog beter is mijn buurman moet het ook.
De tijd van geld besteden om er omheen te draaien moet voorbij zijn.
Ook weet ik dat wij als bedrijf met onze data bestanden allang klaar zijn.
Maar mijn buurman niet, en dat is nu net waar de hele markt last van heeft.
@ Peter Je bent kort van geheugen. V&W wilde destijds een BCT in elke taxi om hun eigen administratie te vereenvoudigen en daarmee hun kosten besparen. KNV heeft er onder voorwaarden mee ingestemd. Deze voorwaarden zijn genegeerd. Actal,Vallendduk Advocaten,Technolution,hebben een negatief advies gegeven aan ILT, t.w., bct niet invoeren zonder rekening te houden met hun adviezen! Dat is toch gebeurt.
Bestudeer het voorgaande alvorens ondernemers aan te vallen die inzien dat de bct niet deugd.
Frauderen is het plegen van fraude. Fraude is bedrog, gepleegd door vervalsing van administratie. De vragen die gesteld werden hadden niets met de voorwaarde van de branche te maken, de waren puur gericht op het omzeilen van wet- en regelgeving. Graag zou ik jouw uitleg van de regelgeving omtrent bijtelling, vrijstelling wegenbelasting en BPM zien. Daar gingen namelijk de meeste vragen over.
@Taxi Volendam: al die dingen die jij aanhaalt zijn door NIEMAND gevraagd tijdens dit vragenuurtje. De vragen hadden betrekking op het omzeilen van wetgeving omtrent de bijtelling, en de regelingen omtrent BPM en wegenbelasting. De vragen waren praktijkvoorbeelden die aangaven hoe de branche fraudeert.
@Taxi Volendam: al die dingen die jij aanhaalt zijn door NIEMAND gevraagd tijdens dit vragenuurtje. De meeste vragen hadden betrekking op het omzeilen van wetgeving omtrent de bijtelling, de regelingen omtrent BPM en wegenbelasting. De vragen waren praktijkvoorbeelden die aangaven hoe de branche fraudeert.
@ Jap Sweijnen Ja Jap, je begrijpt het nog steeds niet. Ook jij zat in het bct overleg bij KNV. Deze bct kan niet goed gaan werken. Koop daarom de vlag maar niet. De belastingdienst was aanwezig. Die begrijpen heel goed dat de bct veel tekort komt. Zij beaamden dan ook dat een dubbele boekhouding noodzakelijk is door deze BCT. De belastingdienst is vanzelfsprekend voor een deugdelijke boekhouding zoals b.v. , d.m.v. de Taxiterminals. Zij eisen echter geen BCT!
@ peter, Beste Peter. Vrijstelling BPM , Wegenbelasting , daar is een bct niet noodzakelijk of verplicht voor. Er is al uitgelegd, IVW of ILT wilde een bct. De belastingdienst eist geen BCT.
Maar het neemt niet weg dat de bct uitermate geschikt is om er mee te frauderen. Dat willen we toch niet. Peter, Ik reageerde trouwens op jou bericht van 15.09 , waarin je schrijft dat ondernemers de reden zijn van de bct. Dat is niet juist. Ik was ook in de zaal en vond de vragen en antwoorden slecht.
De vragen waren inderdaad bijzonder slecht, de antwoorden van het ILenT waren telkens eenduidig en duidelijk. Er zijn naast het ILenT nog meerdere partijen die belang hebben bij de BCT. De Belastingdienst zal ook niet geheel rouwig om de BCT zijn, een geijkt systeem waarin een volledige kilometerregistratie in is opgenomen. Dat het apparaat nog niet werkt maakt niet uit, daar zal ook de coulanceperiode voor bedoeld zijn.
De meeste vragen hadden over de mogelijkheden tot frauderen met km’s, of ter voorkoming van bijtelling of ter voorkoming van betaling van BPM of wegenbelasting. De meeste mensen in de zaal zouden eens moeten kijken naar de mensen die een auto van de zaak rijden, over de 500km aan prive is bijtelling. Prive is heel duidelijk, namelijk alles dat niet zakelijk is. Volgens mij zou een Taxipro-meeting zakelijk kunnen zijn, het ritje langs de snackbar is vaak prive.
Verhuur je je taxi en rijdt die daarom meer dan 10% van de km’s voor andere doeleinden zoals beschreven wordt in de wet personenvervoer, dan heb je met de BPM-verrekening en vrijstelling van wegenbelasting wel een bijzonder voordeel boven de autoverhuurbedrijven.
Als je van 17:00 tot 1:00 werkt en dan een telefoontje afwacht tot 5:00 ben je gewoon aan het werk. Een kassière bij de nachtwinkel zou in die situatie gewoon betaald krijgen. Het is wel makkelijk als je je werktijd achteraf tot 1:00 zou kunnen corrigeren, dan kun je 4uur eerder weer op de standplaats staan als je niet frauderende collega.
Dit soort vragen werden gesteld en geeft aan hoe normaal deze fraude bevonden wordt. Ik denk met alle technische eisen die gesteld worden aan de BCT er een basis is waarmee deze fraude tegengegaan kan worden. De pincode, welke een PERSOONLIJK INDENTIFICATIE NUMMER is, laat de chauffeur zijn gangen op een beveiligde manier vastleggen. Wat mij betreft is de BCT een goede stap in de richting om de branche weer gezond te krijgen, zodat ook in de toekomst iedereen een lekkere boterham kan eten.
Mooi voorbeeld Peter. De ondernemer gaat om 1.15 naar bed en heeft nog een flink aantal uren over in zijn dienst. Sluit hij dan zijn dienst af of laat ie ‘m doorlopen tot de ochtend om dan af te sluiten. Dan wordt hij om 5u gebeld. Begint dan een nieuwe dienst of voegt hij een activiteit toe aan de uren tussen 01.00u en 05.00 dat hij, terwijl hij sliep, aan het werken was?
Deze vraag is ook veelvldig door het ILenT beantwoord. Pauze is tijd waarover men zelf kan beschikken, als je wacht (in welke hoedanigheid ook) dan ben je aan het werk. Als je vrij bent zou je zonder probleem een liter vodka achterover kunnen slaan, als je aan het werk bent niet. Bedenk eens zelf in welke categorie jij valt met jouw voorbeeld. De KNV gaf het advies om je pas eruit te trekken en er weer in te steken als je gaat rijden. Probleem opgelost lijkt mij.
Zie jezelf trouwens eens als een “winkeltje”, je kunt niets verkopen als je geen verkopers aan het werk hebt. Jij kunt geen taxidiensten aanbieden als jij of je personeel niet aan het werk is. Stel dezelfde vraag gerust nog in een veelvoud aan variaties, het antwoord blijft steevast hetzelfde.
Een chauffeur in loondienst of eigen rijder zullen pauze , loos voorrijden, tanken, of wat dan ook ieder voor henzelf op de voordeligste manier in de bct kunnen ingeven. Acteraf niet of nauwelijks controleerbaar op juistheid.
In je pauze mag je ook nog rijden maar geen personenvervoer tegen betaling doen. Dat maakt controle achteraf nog moeilijker. Of er een kaart in de bct zit of niet maakt niet uit. De belangrijkste controle middelen mist de BCT waardoor hij waardeloos is.
@Taxi Volendam: deze factoren waren in het oude systeem ook niet te controleren, met de BCT kan er wel meer gecontroleerd worden. Om het systeem waterdicht te maken pleit jij eigenlijk voor een uitbreiding van de BCT met passagiersdetectie, welke te realiseren zijn dmv stoelsensoren en/of camera’s. Gelukkig heeft de wetgever ook internet.
@ Peter.
We schrijven hier nog steeds over een bct die “fraude moet gaan voorkomen en de taxibranche geld gaat opleveren” aldus de site van ILT.
Was dat maar waar.
Er wordt voor het gemak maar even vergeten dat iedere minuut de positie van het voertuig wordt vastgelegd.
Heb ook het idee dat velen niet hun bestanden kunnen uitlezen.
beste mensen,ik heb geen spijt dat ik naar de Nationale Taxi dag ben geweest en wat mij betreft voor herhaling vatbaar.en voor wat betreft de bovenstaande verhalen fraude in taxi land vaak ten koste van de werknemers,is helaas nog steeds aan de orde van de dag,maar dat weerhoudt mij er niet van om met rechte rug en opgeheven hoofd mijzelf een vakman te noemen in het prachtige vak van chauffeur personen vervoer kleinschalig.
@ t_x04 Het vastleggen van de positie wordt echt niet vergeten. De wet laat het vastleggen van je positie gegevens in je pauze d.m.v. de bct niet toe.
Daardoor vallen er gaten in je gereden route. Bovendien moeten alle overige handmatig ingevoerde gegevens gegevens juist zijn, wanneer je de positiegegevens in combinatie met deze gegevens wilt gebruiken. De positie zegt er niets over of je betalende passagiers vervoert.
Dergelijke vragen en antwoorden miste ik op de BCT discussie.
Inderdaad zegt de positie niets over of je betalende klanten hebt of niet. Maar wel waar je zoal geweest bent. Als je bijvoorbeeld van Amsterdam naar Utrecht bent gereden in onbeladen toestand, mag je aan de belastingdienst gaan uitleggen waarom je dat gedaan hebt terwijl je er bijvoorbeeld nooit komt. Na bijv. een half uur stilstaan en dan opeens vertrekken naar een adres ergens in een wijk in onbeladen toestand en onbeladen terug, zullen ze denken dat dat een betalende rit is geweest.
Onlogische verplaatsingen zullen ze zien als dat je een betalende rit hebt gedaan. De bewijslast ligt bij de chauffeur als dat niet zo was.
Een rit met kenmerk autowassen zonder bon, kan achteraf bekeken worden of je wel of niet bij die wasstraat geweest bent.
Lees de bestanden maar uit. Daar vind je zelf of een auto rijdt, stilstaat, snelheid, motor aan of uit…. enz enz.
Dus je moet een dagboek bijhouden wat je allemaal gedaan hebt? Dat is ook onlogisch. Ik maar denken dat de BCT minder administratie betekend. Wegafsluiting, pinnen klant, wasstraat bezet, W.C.loos voorrijden,bezoek , enz enz.alles wat je doet noteren.
Het lijkt de DDR wel. Dat is misschien nuttig voor iemand die een enkelband verplicht moet dragen. Dit gaat mij echt veel te ver. Normale mensen zitten niet op een totalitaire staat te wachtten. Iets voor Noord Korea? Niet voor een vrij Nederland!
@Taxi Volendam: Ik meende Cabman hebben horen zeggen dat het mogelijk is om in de BCT een opmerking toe te voegen aan je pauze. Dan heb je je registratie weer compleet.
Zoals ik al aangaf is de BCT een gevolg van de handel en wandel van menig taxichauffeur, -bedrijf. Men heeft er in het verleden gewoon een potje van gemaakt, terwijl de zakelijk rijder van A tot Z zijn kilometers moest verantwoorden reed Henk prive de halve planeet rond met de taxi zonder ook maar een cent aan bijtelling te betalen. Terwijl autoverhuurbedrijven zich scheel betaalde aan BPM en wegenbelasting verhuurde Taxibedrijf Ingrid met veel plezier tegen hetzelfde tarief zijn busjes.
En terwijl de meeste taxibedrijven zich aan de regels probeerde te houden reed Henk met twee werkboekjes, eentje in zijn zijvakje en een in de kofferbak, 24-7 rond in zijn taxi.
De vragen tijdens het vragenuurtje waren ronduit slecht. Het meeste is al behandeld tijdens de opleidingen tot taxiondernemer of -chauffeur, de basis voor iedere taxiondernemer of -chauffeur. Het is zonde dat er weinig andere vragen waren als, “Hoe bedonder ik de boel nu met de BCT?”. Het had een interessante workshop kunnen zijn, helaas was dat het niet omdat men alleen maar uit was op een antwoord op de hiervoor gestelde vraag, “Hoe bedonder ik de boel nu met een BCT?”.
Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt Peter van Opduin.
@taxi Volendam.
Zo heet wordt de soep nou ook weer niet gegeten. Als je naar de wasstraat rijdt en hij is dicht en je rijdt weer weg, zal dat mijn inziens niet als een neprit gezien worden. Je bent er tenslotte wel geweest.
In de BCTbestanden kun je klikken op de coördinaten, die laten de gereden route zien op Google. Heb je bijv kenmerk wasstraat gegeven kun je op een paar meter nauwkeurig zien of dat waar is en niet bijv. een pretpark of bouwmarkt. Privacy is weg. Er rest dan niets anders om alleen taxigerelateerde dingen te doen. En dat was de bedoeling van de BCT. Wij zijn betatesters en straks krijgt iedere leaserijder en dergelijke hem ook.
De BCT is niet geschikt voor paralellvervoer of verhuur per zitplaats.(b.v. schoolvervoer, gecombineerd of Schiphol vervoer) Daarvoor is per zitplaats een taximeter vereist wat bij wet verboden is. De BCT volledig invullen is o.a. daardoor onmogelijk. Onvolledig ingevulde bct kan als fraude aangemerkt worden. Om dit en achteraf de gereden route te analyseren is ondoenlijk.
Om de bct coordinaten te mogen uitlezen moet de chauffeur verdachte zijn.
“4 ogen systeem” Zin en onzin BCT ???
@Rex Urban: Een taxi kent maar twee toestanden, beladen en onbeladen. Het gaat er niet om dat een individuele klant van A naar D rijdt via B en C, het gaat erom dat de toestand van de taxi van A naar B, B naar C en C naar D vastgelegd wordt. Als taxichauffeur kun je aan controles onderworpen worden net als menig vrachtwagenchauffeur, horeca-, productiebedrijf en zelfs burger zonder dat je verdachte bent. Zonder de mogelijkheid van dergelijke controles zijn regels totaal overbodig.
Sjonge jonge, ik heb de reacties even snel doorgelezen.En de conclusie is,dat mensen die niks van de BCT begrijpen op de Taxidag vragen stellen aan mensen die er ook niks van begrijpen.Rex Urban en ik hebben vanaf het begin de besprekingen over de invoering van de BCT krities bijgewoond.We hebben de ene stommiteit op de andere zien stapelen,als we er iets van zeiden dan waren wij dwarsliggers.De Cabman,GOBOX en de Quipment uit 2006 waren prima,iedereen verplichten om zo’n online systeem aan te
schaffen,dan waren we nooit in deze ellende terecht gekomen.De Belastingdienst trekt zich al helemaal terug,die willen heel slim,niet mede de schuld krijgen van de door de ILT schlemielen bedacht en gecreëerde chaos.In 2007 kwam de belastingdienst al bij de UTC de digitaal vastgelegde rit gegevens van een ondernemer met 10 taxi’s.Vanaf dat moment wilde ik dat van alle taxi’s de gegevens digitaal werden geregistreerd met ontheffing van de werkmap er rittenstaat.Als de ILT dan ook nog als dank
voor online aanleveren van de gegevens op een centrale server de datakosten € 7,50 per maand voor zijn rekening zou nemen, dan waren wij nu al 7 jaar goed bezig geweest en was er een vrije marktwerking om apparatuur aan te schaffen enz.Nu hebben we diverse kampen, van mensen die boos zijn als de BCT definitief mislukt en dat is onvermijdelijk,omdat zij bezweken zijn voor de dreigementen en nu met veel problemen kampen,uitzonderingen daar gelaten.Veel mensen vinden dat andere mensen dan ook maar
in het water moeten springen.En Jappie waar de vlag uitgaat ALS DE BCT GOED WERKT.Beste Jappie, als jou bedrijf gewoon met zijn tijd was meegegaan,dan hoefde jij de rittenstaten al vanaf 2006 niet meer bij te houden,toen kon hij al met de bestaande systemen in de auto uitgeprint worden en dat was voldoende.De tijd staat niet stil (voor sommige mensen wel)maar de BCT is een kond met een waterhoofd.Het project moet stilgelegd worden,wijze mensen om de tafel en de overheid aansprakelijk stellen!!
ALLE ondernemers hebben een bewaarplicht van 7 jaar, niet het ILenT. Waarom zou het ILenT, als uitvoerend orgaan van onze wetgever, in vredesnaam 7,50 voor zijn rekening moeten nemen voor de opslag van data van taxiondernemers?
De BCT registreert zijn gegevens op een bepaalde, volgens de wet voorgeschreven, manier. Het enige dat je, van de overheid, zou mogen verwachten is dat de overheid een conversietool ter beschikking zou stellen waarmee deze data leesbaar gemaakt kan worden.
Bij thuiskomst van de Taxidag,waar Stichting Taxibelangen Nederland een presentatie heeft gehouden voor ruim 100 aandachtige toehoorders (staat niks van op deze site):-}} lag er een brief van de Tweede Kamer dat er op 16 okt. a.s.een hoorzitting zal zijn m.b.t. de vele vragen die ik namens STN aan de kamer hebt gesteld,bijgaande de BRIEF. https://drive.google.com/?tab=mo&authuser=0#my-drive en de KAMERVRAGEN https://docs.google.com/document/d/17cG0rvkfLNrz1OzFYFhw1l1BgzwWvvAvi7Uhlfp2qU8/edit
@Duco: Je bent te vergelijken met Pieter Lakeman, deze moest ook zo nodig aan het eind van zijn carriere een daad stellen door op te roepen tot een bankrun. Vroeger was alles beter, zo blijkt ook uit jouw betogen waarin je graag terugkijkt en commentaar levert op de besluiten van destijds. Waar was jij bij die besluitvorming(en)?
Ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat Duco zijn geld aan het tellen was, geld verdient met zijn goedkope werkboekjes. De boekjes zijn zelfs zo goedkoop dat Henk ze per twee besteldde, u weet wel één voor in de kofferbak, één voor in het zijvakje. Deze man is nu de redder van de Taxibranche.
Bij mij werkt hij 98% van de tijd goed. Alleen die bonverplichting kost me teveel tijd. Ik wil niet meer terug.
Als ZZPer heb ik wel degelijk minder administratieve lasten. Mijn maandstaat is binnen 2 minuten uitgeprint. Voorheen moest ik mijn dagkaarten in de computer invoeren. Ik praat dus als ZZPer, voor grotere bedrijven kan het anders zijn. Tevens ben ik er van af dat iedere agent en boa mijn rittenkaarten wilden inzien. Gaat ze niets aan.