Uitzending VARA over verdringing arbeidsmarkt door UWV’ers
De werkeloosheid is nog steeds op recordhoogte en dat is wellicht het grootste economische probleem van het moment. De overheid denkt dit tegen te kunnen gaan door loonkostensubsidies te geven aan taxibedrijven die werklozen aannemen als taxichauffeur. Maar zolang het aantal taxiritten afneemt, komt er geen baan bij. En dus raken bestaande taxichauffeurs hun baan kwijt. Dat bevestigt een uitzending van VARA Economische Zaken.
Bekijk de uitzending van Economische Zaken waarin dit probleem wordt aangekaart. Aan het woord komen onder meer Hubert Andela (KNV) en een taxichauffeur die als UWV’er ooit is aangenomen als taxichauffeur. Maar nu plaats moet gaan maken voor een nieuwe UWV’er.
Subsidie
De hele uitzending is zeer kritisch over de effecten waar het rondpompen van mensen via subsidies op UWV’ers toe leidt. Het bekijken van de hele uitzending is aan te bevelen. Het taxigedeelte begint na 19 minuten.
Bekijk de uitzending via: http://www.npo.nl/ez/09-05-2014/VARA_101357552
Gewoon Walgelijk,,om te kotsen!!!!!
meer dan walgelijk bij de beesten af onmenselijk gewoon
Verstoring van marktwerking. Moet echt verboden worden. Asociaal kortzichtig beleid, meer is het niet.
Al jaren praktijk niets nieuws onder de zon!
Leuk hè ? Chauffeurs hier vragen of dat zomaar kan en willen in opstand komen tegen dit achterlijke beleid, ze weten alleen niet hoe. En idd wat Taxi Volendam zegt is het speelveld op deze manier niet voor iedereen gelijk, zowel voor bedrijf als personeel.
Chauffeurs die bij bedrijven werken die aan deze ongewenste praktijken meewerken kunnen zeker wat hier aan doen. De boel platgooien. Daarmee verdampt de winst van hun bedrijf die ze er mee behalen. En de ambtenaren achter de loketten in de gemeentehuizen die hier aan mee werken aanspreken en aangeven dat ze bezig zijn met geld rond pompen over de ruggen van chauffeurs.
Lekker verhaal. Chauffeurs met subsidie van de gemeente aannemen. Dan vervolgens nog goedkoper op aanbestedingen inschrijven ,omdat de kostprijs dan lager is en de kleinere bedrijven die geen gesubsidieerde chauffeur willen aannemen krijgen ook het contract niet, omdat je in het contract verplicht bent om een langdurige werkloze aan te nemen. POLITIEK , makkelijker kunnen we het niet maken
te gek om los te lopen ik ben van ellende maar zzp’r geworden maar dat ze een uurtarief van 15€ verstrekken is ook weer totale arbeidsverkrachting. Het ligt in mijn ogen aan de grote vervoerders die er met minimale kosten hun zakken willen vullen (stelletje etters) vraag bepaald aanbod met het oog
op werklozen; de taxivervoerders schreeuwen bij de overheid om deze gevallen/uwv’r wajongers genaamd…de zzp’rs wordt ook geen kans gegund stelletje eikels dus de taxivervoerders en opleidings centra die moet je aanpakken ….dus als zo vaak loopt men weer achter de feiten aan…
met vriendelijke groet Peter Tolboom @taxitolboom@TOP
op werklozen; de taxivervoerders schreeuwen bij de overheid om deze gevallen/uwv’r wajongers genaamd…de zzp’rs wordt ook geen kans gegund stelletje eikels dus de taxivervoerders en opleidings centra die moet je aanpakken ….dus als zo vaak loopt men weer achter de feiten aan…
met vriendelijke groet Peter Tolboom @taxitolboom@TOP..
Jammer, ik heb een paar weken terug al eens gereageerd naar een intercedent, die zich met dergelijke praktijken bezighoudt. Geen antwoord tot nu toe. Zo iemand kan zijn/haar beroep toch niet serieus nemen als de activiteiten alleen maar tot meer problemen i.p.v. oplossingen leiden.
beste collega,s ik heb het al vaker gehad over het rondpompen van mensen en geld met als gevolg de neerwaartse prijsspiraal als het gaat om inschrijven op aanbestedingen met als eindresultaat de hele markt naar de …….
we zijn van uit de Bonden samen met S.F.T en enkele goedwillende werkgevers van uit K.N.V druk bezig om het tij gekeerd te krijgen,maar dat kan alleen maar met jullie hulp,dus wordt alsjeblieft lid van een van de bonden want alleen in massaliteit kunnen we er wat aan doen.gr
ik had een droom!!!!!!!!!!!!! een ontiegelijke file van bussen en taxi,s naar Den Haag in plaats van hun rondjes te rijden en hun ritten te doen,een signaal dat zo krachtig was dat de gemeentelijke en provinciale overheden en de tweede kamer in spoedzitting bijeen kwamen,en vanaf dat moment werd goed werk weer goed beloond en kwamen de boeven met te goedkope inschrijvingen niet meer aan de bak wat een heerlijk gevoel shit toen ging de wekker,en was het weer werken als altijd,gr.