KNV en TLN zetten aanval in op prijsbeleid KIWA

Kiwa, Register, hoofdkantoor

Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) en Transport en Logistiek Nederland (TLN) zijn zeer verbolgen over de tariefsverhogingen per 1 januari 2012 voor de vergunningen en digitachkaarten van taxi, vrachtauto’s en touringcars. Met instemming van de minister van Infrastructuur en Milieu en de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) verhoogt uitgiftebedrijf KIWA opnieuw haar tarieven.

Het prijsverschil met andere landen in Europa loopt steeds meer op. ‘Dit verschil valt geen ondernemer uit te leggen, aldus TLN en KNV.

Tarieven KIWA

KIWA gooit de tarieven voor 2012 opnieuw flink omhoog, met maar liefst 9,5% respectievelijk 5,4%. Dit komt bovenop de tariefstijgingen tussen de 15,5% en 19,15% die nog onlangs per 1 juli 2011 zijn opgelegd.

“Buitensporig en onbegrijpelijk dat de minister hier haar handtekening onder zet”, stellen de twee organisaties. “Zeker in een tijd waarin de marges op vervoer minimaal zijn en bedrijven moeite hebben om het hoofd boven water te houden.”

Ondernemersvergunning taxi

In 2012 gaat een ondernemersvergunning taxi 1.207 euro kosten, een vergunning voor communautair busvervoer 1.324 euro en digitachkaarten 98 euro (excl. BTW).

Volgens TLN en KNV kan en mag het niet zo zijn dat een commercieel bedrijf als KIWA een monopolie heeft op de uitgifte van documenten die een publiek doel dienen. Dit schept risico’s voor buitensporige, niet transparante en onvoldoende onderbouwde tariefstijgingen.

KIWA

TLN en KNV dringen er bij KIWA op aan om eerst een vergelijk te maken naar de prijzen in andere Europese landen. Dit onderzoek was vorig jaar al door KIWA toegezegd. Tarieven in het buitenland zijn naar schatting tot twee derde lager. “Waarom moet het in Nederland zo duur zijn?”, vragen TLN en KNV zich af.

In navolging van een meerderheid in de Tweede Kamer, roepen TLN en KNV minister Schultz van Haegen nogmaals op om te kijken op welke manier vervoerders kunnen worden gecompenseerd. Daarnaast moeten er volgens TLN en KNV maatregelen worden genomen die onredelijke verhogingen verder tegengaan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

24 reacties op “KNV en TLN zetten aanval in op prijsbeleid KIWA”

Krol Reizen|29.12.11|11:22

Het is te belachelijk voor woorden, waar wij als ondernemers mee worden geconfronteerd.
De marges worden steeds kleiner, en prijzen worden uitgeknepen om te kunnen blijven rijden, en ook de overheid denkt nog steeds dat het bij ons een goudmijn is.
Hoe kunnen wij ons staande houden !!!

Danny|29.12.11|12:23

Het wordt eens tijd dat er een minister komt te zitten die wel verstand van zaken heeft,want deze heeft de laatste tijd toch al heel veel blunders begaan.
En het wordt inderdaad tijd dat we ons er tegen verzetten.

yil|29.12.11|14:14

ach de laatste 10 jaar laten we toch alles over ons heen komen. niemand die een finger verzet

Duco Douwstra|29.12.11|14:44

Hoe kan de Politiek, IVW of de belastingdienst, een taxichauffeur of welke ondernemer dan ook nog een verwijt maken als zij de boel belazeren. Wie geeft er hier nou het voorbeeld en toestemming om de TLN en de taxibranche de komende 20 jaar onbeperkt uit te buiten en op te lichten. Waar het bedrijfsleven een degelijke specificatie dient te geven over de berekende prijzen. Kan de KIWA onbeperkt haar prijzen opleggen, een simpele wijziging op een bedrijfsvergunning kost pl/min € 1300,00

Duco Douwstra|29.12.11|14:52

Wat zit hierachter vraag ik mij steeds af, is dit verkapte belastingheffing, of zitten er een aantal ambtenaren, vergunningverleners, maandelijks steekpenningen of smeergeld te incasseren of zijn ze in DEN HAAG helemaal de weg kwijt. En de IVW, vinden die deze gang van zaken normaal? of kijken ze de andere kant op, of ze een chauffeur om niks ergens mee kunnen pakken, i.p.v. het echt tuig direct van de weg te halen. Fijne jaarwisseling een heel gezond en voorspoedig 2012. Ik blijf strijdbaar.

pieter|29.12.11|15:32

En de IVW keurt dit goed?? Tjong tjonge tjonge, altijd gedacht dat die praktijken
in Italie gebeurde, maar hier zijn die ambtenaren precies het zelfde. Wie hier
eigenlijk de BERLUSCONI is dat kunnen we dan ook wel zelf invullen.(zonder boenga boenga feestjes.)

David Lalpourwal|29.12.11|16:29

Taxi branch moet leren NEE te zeggen, het is te gek voor woorden dat we alles pikken!!!!!! Iedere disipline laat hun spierballen zien!! Het is genoeg geweest!!!!!

taxi frans|29.12.11|19:23

Hoe kan men nu over vrije marktwerking spreken in de taxibranche, terwijl de overheid alleen maar dicteerd in de prijzen, opkleidingen enz. enz. dan heb ik het nog niet over straat-taxi dit is maar 7 %, dit is gewoon van te gek voor woorden wat hier gebeurd, waar is een taxivergunning voor, om de onderlinge concurrentie te beschermen, dit wordt iiedereen wijs gemaakt, nee het is er voor de andere 93% aan diverse taxi v.v te beschermen, ik geloof onder andere 30 soorten, treintaxi, enz.enz. enz.

paul|02.01.12|18:13

Heb ik soms gemist dat wij als taxibedrijven per juli 2011 óók onze tarieven met tussen de 15,5 en 19,15 % hebben mogen verhogen? Ik heb wel vernomen dat we per 1-1-2012 onze oude tarieven met 5,8 % mogen verhogen, helaas wordt dit vervolgens met het nieuwe tariefsysteem weer volledig teniet gedaan… vergelijkingen tussen het oude tarief en nieuwe tarief (incl. verhoging) wijzen uit dat men de verhoging van 5,8 % pas behaalt bij ritten van 45 k.m. of méér… (1 k.m. -35% / 2 k.m. -3%)…

paul|02.01.12|18:29

…3 km -1% / 4 km +0,4% / 5 km +1,3% / 6 km +2% / 7 km +2,6% / 8 km + 3,0% / 9 km + 3,3% / 10 km +3,6% / 15 km +4,5% / 20 km +5% / 30 km +5,5% / 40 km +5,7% / 45 km
5,8%!!! berekening als volgt: oude tarief instap 7,80 incl 2 km, extra km 2,30 / nieuwe tarief instap 2,65 extra km 2,45 (2,45 = nieuwe maximumtarief per km (1,95) + tijdstarief omgerekend naar km waarbij gemiddelde snelheid taxi = 40kmh. = 1,5 minuut per km is dus 48 ct per km, afgerond op 50 ct) Dus alleen 5,8 % stijging indien

paul|02.01.12|18:33

… de gemiddelde rit 45 km lang is en er gemiddeld niet harder wordt gereden dan 40 kilometer per uur… (N.B. Bij ons is de gemiddelde rit ongeveer een kilometer of 4 dus met de nieuwe tarieven hou ik toch een dikke 0,4 % stijging over! Maar ja, ik heb ook geen monopolie…

A.Urban|02.01.12|19:15

Wanneer in vergaderingen geluisterd zou worden naar kritiek van leden zou het nu niet nodig zijn
om een aanval in te zetten op Kiwa of I.V.W.
Alleen een minister met kennis van zaken is niet voldoende , bij I.V.W. is ook veel onkunde.
Instemmen met allerlei onzin en daarna wakker worden is de wereld op z’n kop.
Dat is wat K.N.V. doet!
Stoppen met onzinnige dingen, zoals compenseren , dat is niet meer als rondpompen van geld.

Cor van Tuil|02.01.12|22:51

@ Paul.
De taxibranche heeft aan KNV niets , sterker nog, het lijkt er meer op dat ze hun best doen I.V.W. te helpen het de taxiondernemers zo moeilijk mogelijk te maken en de branche financieel ten gronde te richten.
Wat kan anders een reden zijn met deze tarieven en nieuwe taximeters met printers die voor deze tarieven verplicht zijn akkoord te gaan.

paul|03.01.12|02:08

@Cor,
Aan jouw commentaren bij deze en andere onderwerpen krijg ik het idee dat wij over diverse onderwerpen aardig dezelfde mening hebben. Gezien alle wijzigingen en regels die de overheid de laatste jaren heeft genomen hebben de meeste (kleinere) bedrijven helemaal niets maar dan ook niets aan de KNV gehad! Ik heb al jaren het idee dat de KNV ons alleen maar wil zien verdwijnen ten vaveure van enkele grote ondernemingen die d.m.v. subsidies stelselmatig de overige bedrijven uit kunnen roeien

paul|03.01.12|02:16

Fijn hoor dat ze nu het KIWA aan willen pakken, maar in feite zijn dit peanuts. Waarschijnlijk is de KIWA géén ‘buitengewoon lid’ (zoals de producenten van de BCT dat bijv. wél zijn) van de KNV. Waarom anders de KIWA nu aanpakken vanwege een tariefverhoging terwijl ze het BCT débaclè wel gewoon door laten gaan. Tijd dat deze heren eens iets anders met hun leven gaan doen, ik pleit voor een nieuwe TAXIBOND! wie hier ook zo over denkt kan mij mailen paul@dijkhuizen.nl

taxi frans|03.01.12|06:50

In het jaar 2000 was al bekend dat de winstmarge un de taxibranche tussen 4 en 6 % was, men wordt gestraft omdat men het graag doet, de overheid moet met zijn handen van de branche af blijven en zich niet in mengen en zich schuldig maken aan kartelvorming van de bovenste plank om haar eigen belangen te beschermen.
KNV Taxi heeft dit jarenlang met lede ogen aangezien en toegelaten, waarom niet ingegrepen in plaats van das speldjes verkopen, een feit is dat het goedkoper kan als ze er vanaf blijv

taxi frans|03.01.12|07:02

Ik had in 1998 al mijn eigen chauffeurspas ontwikkeld, op vertoon van een bewijs van goed gedrag zelf een pasje aangemaakt met pasfoto en bedrijfsstempel, “kosten 0 Euro” sinds de overheid de chauffeurspassen handhaaft heb ik al pedofielen aangenomen met chauffeurspas die notabene onder behandeling stonden van een psychiater en toch 2 kleine kindertjes aan randen, hier wordt men nu doodziek van, en het mooie is dat bij de overheid niemand daarvoor aansprakelijk gesteld kan worden, foei overheid.

taxi frans|03.01.12|07:44

een ander voorbeeld ” pensioenfonds” iedere ondernemer betaald A.O.W. verplicht in de premieheffing en loonbelasting, pensioenfonds was vrijwillig en wordt per 2010 verplicht gesteld, 15 % op de loonsom, over de AOW wordt geen woord meer gerept alleen dit feit kost duizende kleine bedrijven de kop, dit is ligitieme criminaliteit, verderf en ontmoediging,
Brandstofprijzen, wat mij betreft mag NL en EU 3 maanden plat, dan kunnen wij voor een dubbeltje tanken, iedereen klaagt en doet niets

A.Urban|03.01.12|09:49

@ Paul.
Ik had er wel moeite mee maar ik heb toch mijn lidmaatschap van K.N.V per dit jaar opgezegd na langer dan 35 jaar lidmaatschap . Zou ieder ontevreden lid moeten doen. ( Destijds hete KNV F.N.O.P / K.N.V.T.O)
Ik hoor bij collega’s veel ongenoegen over het beleid van K.N.V en ook I.V.W.
Een nieuwe club zou kunnen. Echter wanneer de leden massaal de vergaderingen zouden bezoeken en zich door neutrale techneuten laten voorlichten zou het niet zo zijn gelopen met de BCT., onzin kastje.

taxi frans|05.01.12|09:53

de overheid heeft zo veel burocratie op de taxibranche los gelaten wat enorme kosten met zich mee brengen, wat de klant uiteindelijk toch moet betalen, het is al zo erg dat om dit te compenseren iedere taxi ergens gratis moet kunnen tanken, dan schat ik het gewin op ca. 12 % en dan blijft het nog op letten, wij leven allen in een recessie, wij worden gestraft om dat wij dit werk graag in naam van het sociaal maatschappelijk belang doen, wij willen eten, geen miljonair worden

taxi frans|05.01.12|10:01

alleen overheden en semi-overheden draaien als een tierelier, op het moment dat er een vorm van gesubsidieerd vervoer wordt aangeboden, heeft een taxibedrijf met 500 taxi’s er recht op maar ook de enkeling wat met een taxi rond rijdt anders is dit ernstig discriminatoir, het mooiste voorbeeld is treintaxi waar sowieso de boel mee belazerd wordt, aan het station rijden de treintaxi’s af en aan terwijl aan de andere kant iedereen stil staat, wat heeft treintaxi met privatisering v h spoor te maken

paul|05.01.12|12:04

@taxi frans. Bedoel je de treintaxi, die ingezet werd omdat het op sommige stations niet meer rendabel was om een grote bus in te zetten, daarna op vrijwel alle stations, vooral de drukke, werd ingevoerd, daarna omgezet naar OV-taxi, die niet meer persee van en naar stations hoefde te rijden, welke overgegaan is in de REGIOTAXI, welke dezelfde regels heeft als een normale commerciele taxi, maar daarbij flink wordt gesubsidieert? onrechtmatige subsidie sinds er geen bepaalde doelgroep meer is??

taxi frans|11.01.12|12:55

Beste Paul bij de treintaxi komt het voor dat er 4 treintaxipassagiers met 4 trein-taxikaartjes in een taxi stappen en daar worden 2 kaartjes gedeclareerd, daarna gaat diezelfde taxi aan de andere kant staan, pakt zich twee betaalde contante ritten op en declareerd 2 treintaxiritten, is dit krom of niet, er gaat op deze manier heel veel geld verloren, het is wel zo dat de eerlijke kleine ondernemer wat afhankelijk is van een contant ritje, dubbel bij de neus genomen wordt.
Leve de vrije markt.

taxi frans|11.01.12|13:12

Wat te zeggen van VOM taxi, “gesubsidieerd” toen dit in Maastricht werd ingevoerd waren ze meteen discovervoer naar Belgie er mee aan het doen, waar was het i.w.v. toen, en de toezicht, gewoon nergens, wel mijn chauffeurs pakken vergeten een streepje te zetten in zijn werkmap, meteen bekeuren, ijking taxameters verlopen 2 stuks eentje 3 weken en eentje 6 weken, resultaat 2 x € 440,= boete terwijl bij mij niemand behalve de ijkmeester zelf aan die taxameters kwam, alleen de zwakkeren pakken ze.

KNV en TLN zetten aanval in op prijsbeleid KIWA | TaxiPro

KNV en TLN zetten aanval in op prijsbeleid KIWA

Kiwa, Register, hoofdkantoor

Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) en Transport en Logistiek Nederland (TLN) zijn zeer verbolgen over de tariefsverhogingen per 1 januari 2012 voor de vergunningen en digitachkaarten van taxi, vrachtauto’s en touringcars. Met instemming van de minister van Infrastructuur en Milieu en de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) verhoogt uitgiftebedrijf KIWA opnieuw haar tarieven.

Het prijsverschil met andere landen in Europa loopt steeds meer op. ‘Dit verschil valt geen ondernemer uit te leggen, aldus TLN en KNV.

Tarieven KIWA

KIWA gooit de tarieven voor 2012 opnieuw flink omhoog, met maar liefst 9,5% respectievelijk 5,4%. Dit komt bovenop de tariefstijgingen tussen de 15,5% en 19,15% die nog onlangs per 1 juli 2011 zijn opgelegd.

“Buitensporig en onbegrijpelijk dat de minister hier haar handtekening onder zet”, stellen de twee organisaties. “Zeker in een tijd waarin de marges op vervoer minimaal zijn en bedrijven moeite hebben om het hoofd boven water te houden.”

Ondernemersvergunning taxi

In 2012 gaat een ondernemersvergunning taxi 1.207 euro kosten, een vergunning voor communautair busvervoer 1.324 euro en digitachkaarten 98 euro (excl. BTW).

Volgens TLN en KNV kan en mag het niet zo zijn dat een commercieel bedrijf als KIWA een monopolie heeft op de uitgifte van documenten die een publiek doel dienen. Dit schept risico’s voor buitensporige, niet transparante en onvoldoende onderbouwde tariefstijgingen.

KIWA

TLN en KNV dringen er bij KIWA op aan om eerst een vergelijk te maken naar de prijzen in andere Europese landen. Dit onderzoek was vorig jaar al door KIWA toegezegd. Tarieven in het buitenland zijn naar schatting tot twee derde lager. “Waarom moet het in Nederland zo duur zijn?”, vragen TLN en KNV zich af.

In navolging van een meerderheid in de Tweede Kamer, roepen TLN en KNV minister Schultz van Haegen nogmaals op om te kijken op welke manier vervoerders kunnen worden gecompenseerd. Daarnaast moeten er volgens TLN en KNV maatregelen worden genomen die onredelijke verhogingen verder tegengaan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

24 reacties op “KNV en TLN zetten aanval in op prijsbeleid KIWA”

Krol Reizen|29.12.11|11:22

Het is te belachelijk voor woorden, waar wij als ondernemers mee worden geconfronteerd.
De marges worden steeds kleiner, en prijzen worden uitgeknepen om te kunnen blijven rijden, en ook de overheid denkt nog steeds dat het bij ons een goudmijn is.
Hoe kunnen wij ons staande houden !!!

Danny|29.12.11|12:23

Het wordt eens tijd dat er een minister komt te zitten die wel verstand van zaken heeft,want deze heeft de laatste tijd toch al heel veel blunders begaan.
En het wordt inderdaad tijd dat we ons er tegen verzetten.

yil|29.12.11|14:14

ach de laatste 10 jaar laten we toch alles over ons heen komen. niemand die een finger verzet

Duco Douwstra|29.12.11|14:44

Hoe kan de Politiek, IVW of de belastingdienst, een taxichauffeur of welke ondernemer dan ook nog een verwijt maken als zij de boel belazeren. Wie geeft er hier nou het voorbeeld en toestemming om de TLN en de taxibranche de komende 20 jaar onbeperkt uit te buiten en op te lichten. Waar het bedrijfsleven een degelijke specificatie dient te geven over de berekende prijzen. Kan de KIWA onbeperkt haar prijzen opleggen, een simpele wijziging op een bedrijfsvergunning kost pl/min € 1300,00

Duco Douwstra|29.12.11|14:52

Wat zit hierachter vraag ik mij steeds af, is dit verkapte belastingheffing, of zitten er een aantal ambtenaren, vergunningverleners, maandelijks steekpenningen of smeergeld te incasseren of zijn ze in DEN HAAG helemaal de weg kwijt. En de IVW, vinden die deze gang van zaken normaal? of kijken ze de andere kant op, of ze een chauffeur om niks ergens mee kunnen pakken, i.p.v. het echt tuig direct van de weg te halen. Fijne jaarwisseling een heel gezond en voorspoedig 2012. Ik blijf strijdbaar.

pieter|29.12.11|15:32

En de IVW keurt dit goed?? Tjong tjonge tjonge, altijd gedacht dat die praktijken
in Italie gebeurde, maar hier zijn die ambtenaren precies het zelfde. Wie hier
eigenlijk de BERLUSCONI is dat kunnen we dan ook wel zelf invullen.(zonder boenga boenga feestjes.)

David Lalpourwal|29.12.11|16:29

Taxi branch moet leren NEE te zeggen, het is te gek voor woorden dat we alles pikken!!!!!! Iedere disipline laat hun spierballen zien!! Het is genoeg geweest!!!!!

taxi frans|29.12.11|19:23

Hoe kan men nu over vrije marktwerking spreken in de taxibranche, terwijl de overheid alleen maar dicteerd in de prijzen, opkleidingen enz. enz. dan heb ik het nog niet over straat-taxi dit is maar 7 %, dit is gewoon van te gek voor woorden wat hier gebeurd, waar is een taxivergunning voor, om de onderlinge concurrentie te beschermen, dit wordt iiedereen wijs gemaakt, nee het is er voor de andere 93% aan diverse taxi v.v te beschermen, ik geloof onder andere 30 soorten, treintaxi, enz.enz. enz.

paul|02.01.12|18:13

Heb ik soms gemist dat wij als taxibedrijven per juli 2011 óók onze tarieven met tussen de 15,5 en 19,15 % hebben mogen verhogen? Ik heb wel vernomen dat we per 1-1-2012 onze oude tarieven met 5,8 % mogen verhogen, helaas wordt dit vervolgens met het nieuwe tariefsysteem weer volledig teniet gedaan… vergelijkingen tussen het oude tarief en nieuwe tarief (incl. verhoging) wijzen uit dat men de verhoging van 5,8 % pas behaalt bij ritten van 45 k.m. of méér… (1 k.m. -35% / 2 k.m. -3%)…

paul|02.01.12|18:29

…3 km -1% / 4 km +0,4% / 5 km +1,3% / 6 km +2% / 7 km +2,6% / 8 km + 3,0% / 9 km + 3,3% / 10 km +3,6% / 15 km +4,5% / 20 km +5% / 30 km +5,5% / 40 km +5,7% / 45 km
5,8%!!! berekening als volgt: oude tarief instap 7,80 incl 2 km, extra km 2,30 / nieuwe tarief instap 2,65 extra km 2,45 (2,45 = nieuwe maximumtarief per km (1,95) + tijdstarief omgerekend naar km waarbij gemiddelde snelheid taxi = 40kmh. = 1,5 minuut per km is dus 48 ct per km, afgerond op 50 ct) Dus alleen 5,8 % stijging indien

paul|02.01.12|18:33

… de gemiddelde rit 45 km lang is en er gemiddeld niet harder wordt gereden dan 40 kilometer per uur… (N.B. Bij ons is de gemiddelde rit ongeveer een kilometer of 4 dus met de nieuwe tarieven hou ik toch een dikke 0,4 % stijging over! Maar ja, ik heb ook geen monopolie…

A.Urban|02.01.12|19:15

Wanneer in vergaderingen geluisterd zou worden naar kritiek van leden zou het nu niet nodig zijn
om een aanval in te zetten op Kiwa of I.V.W.
Alleen een minister met kennis van zaken is niet voldoende , bij I.V.W. is ook veel onkunde.
Instemmen met allerlei onzin en daarna wakker worden is de wereld op z’n kop.
Dat is wat K.N.V. doet!
Stoppen met onzinnige dingen, zoals compenseren , dat is niet meer als rondpompen van geld.

Cor van Tuil|02.01.12|22:51

@ Paul.
De taxibranche heeft aan KNV niets , sterker nog, het lijkt er meer op dat ze hun best doen I.V.W. te helpen het de taxiondernemers zo moeilijk mogelijk te maken en de branche financieel ten gronde te richten.
Wat kan anders een reden zijn met deze tarieven en nieuwe taximeters met printers die voor deze tarieven verplicht zijn akkoord te gaan.

paul|03.01.12|02:08

@Cor,
Aan jouw commentaren bij deze en andere onderwerpen krijg ik het idee dat wij over diverse onderwerpen aardig dezelfde mening hebben. Gezien alle wijzigingen en regels die de overheid de laatste jaren heeft genomen hebben de meeste (kleinere) bedrijven helemaal niets maar dan ook niets aan de KNV gehad! Ik heb al jaren het idee dat de KNV ons alleen maar wil zien verdwijnen ten vaveure van enkele grote ondernemingen die d.m.v. subsidies stelselmatig de overige bedrijven uit kunnen roeien

paul|03.01.12|02:16

Fijn hoor dat ze nu het KIWA aan willen pakken, maar in feite zijn dit peanuts. Waarschijnlijk is de KIWA géén ‘buitengewoon lid’ (zoals de producenten van de BCT dat bijv. wél zijn) van de KNV. Waarom anders de KIWA nu aanpakken vanwege een tariefverhoging terwijl ze het BCT débaclè wel gewoon door laten gaan. Tijd dat deze heren eens iets anders met hun leven gaan doen, ik pleit voor een nieuwe TAXIBOND! wie hier ook zo over denkt kan mij mailen paul@dijkhuizen.nl

taxi frans|03.01.12|06:50

In het jaar 2000 was al bekend dat de winstmarge un de taxibranche tussen 4 en 6 % was, men wordt gestraft omdat men het graag doet, de overheid moet met zijn handen van de branche af blijven en zich niet in mengen en zich schuldig maken aan kartelvorming van de bovenste plank om haar eigen belangen te beschermen.
KNV Taxi heeft dit jarenlang met lede ogen aangezien en toegelaten, waarom niet ingegrepen in plaats van das speldjes verkopen, een feit is dat het goedkoper kan als ze er vanaf blijv

taxi frans|03.01.12|07:02

Ik had in 1998 al mijn eigen chauffeurspas ontwikkeld, op vertoon van een bewijs van goed gedrag zelf een pasje aangemaakt met pasfoto en bedrijfsstempel, “kosten 0 Euro” sinds de overheid de chauffeurspassen handhaaft heb ik al pedofielen aangenomen met chauffeurspas die notabene onder behandeling stonden van een psychiater en toch 2 kleine kindertjes aan randen, hier wordt men nu doodziek van, en het mooie is dat bij de overheid niemand daarvoor aansprakelijk gesteld kan worden, foei overheid.

taxi frans|03.01.12|07:44

een ander voorbeeld ” pensioenfonds” iedere ondernemer betaald A.O.W. verplicht in de premieheffing en loonbelasting, pensioenfonds was vrijwillig en wordt per 2010 verplicht gesteld, 15 % op de loonsom, over de AOW wordt geen woord meer gerept alleen dit feit kost duizende kleine bedrijven de kop, dit is ligitieme criminaliteit, verderf en ontmoediging,
Brandstofprijzen, wat mij betreft mag NL en EU 3 maanden plat, dan kunnen wij voor een dubbeltje tanken, iedereen klaagt en doet niets

A.Urban|03.01.12|09:49

@ Paul.
Ik had er wel moeite mee maar ik heb toch mijn lidmaatschap van K.N.V per dit jaar opgezegd na langer dan 35 jaar lidmaatschap . Zou ieder ontevreden lid moeten doen. ( Destijds hete KNV F.N.O.P / K.N.V.T.O)
Ik hoor bij collega’s veel ongenoegen over het beleid van K.N.V en ook I.V.W.
Een nieuwe club zou kunnen. Echter wanneer de leden massaal de vergaderingen zouden bezoeken en zich door neutrale techneuten laten voorlichten zou het niet zo zijn gelopen met de BCT., onzin kastje.

taxi frans|05.01.12|09:53

de overheid heeft zo veel burocratie op de taxibranche los gelaten wat enorme kosten met zich mee brengen, wat de klant uiteindelijk toch moet betalen, het is al zo erg dat om dit te compenseren iedere taxi ergens gratis moet kunnen tanken, dan schat ik het gewin op ca. 12 % en dan blijft het nog op letten, wij leven allen in een recessie, wij worden gestraft om dat wij dit werk graag in naam van het sociaal maatschappelijk belang doen, wij willen eten, geen miljonair worden

taxi frans|05.01.12|10:01

alleen overheden en semi-overheden draaien als een tierelier, op het moment dat er een vorm van gesubsidieerd vervoer wordt aangeboden, heeft een taxibedrijf met 500 taxi’s er recht op maar ook de enkeling wat met een taxi rond rijdt anders is dit ernstig discriminatoir, het mooiste voorbeeld is treintaxi waar sowieso de boel mee belazerd wordt, aan het station rijden de treintaxi’s af en aan terwijl aan de andere kant iedereen stil staat, wat heeft treintaxi met privatisering v h spoor te maken

paul|05.01.12|12:04

@taxi frans. Bedoel je de treintaxi, die ingezet werd omdat het op sommige stations niet meer rendabel was om een grote bus in te zetten, daarna op vrijwel alle stations, vooral de drukke, werd ingevoerd, daarna omgezet naar OV-taxi, die niet meer persee van en naar stations hoefde te rijden, welke overgegaan is in de REGIOTAXI, welke dezelfde regels heeft als een normale commerciele taxi, maar daarbij flink wordt gesubsidieert? onrechtmatige subsidie sinds er geen bepaalde doelgroep meer is??

taxi frans|11.01.12|12:55

Beste Paul bij de treintaxi komt het voor dat er 4 treintaxipassagiers met 4 trein-taxikaartjes in een taxi stappen en daar worden 2 kaartjes gedeclareerd, daarna gaat diezelfde taxi aan de andere kant staan, pakt zich twee betaalde contante ritten op en declareerd 2 treintaxiritten, is dit krom of niet, er gaat op deze manier heel veel geld verloren, het is wel zo dat de eerlijke kleine ondernemer wat afhankelijk is van een contant ritje, dubbel bij de neus genomen wordt.
Leve de vrije markt.

taxi frans|11.01.12|13:12

Wat te zeggen van VOM taxi, “gesubsidieerd” toen dit in Maastricht werd ingevoerd waren ze meteen discovervoer naar Belgie er mee aan het doen, waar was het i.w.v. toen, en de toezicht, gewoon nergens, wel mijn chauffeurs pakken vergeten een streepje te zetten in zijn werkmap, meteen bekeuren, ijking taxameters verlopen 2 stuks eentje 3 weken en eentje 6 weken, resultaat 2 x € 440,= boete terwijl bij mij niemand behalve de ijkmeester zelf aan die taxameters kwam, alleen de zwakkeren pakken ze.