Mercedes-Benz brengt volledig elektrische auto op de markt

Mercedes-Benz ECQ
Bron: persbericht Mercedes-Benz

Mercedes-Benz is begonnen met de productie en verkoop van de elektrische personenauto EQC. De actieradius zou onder ideale omstandigheden zo’n 420 tot 470 kilometer moeten bedragen. De SUV is onder meer voorzien van een uitgebreide standaarduitrusting en diverse systemen voor rijassistentie.

De EQC 400 4MATIC rolt vanaf nu van de band in de fabriek te Bremen, waar Mercedes-Benz ook auto’s met een hybride of conventionele aandrijving produceert. Het gaat dan onder meer om de GLC en de C-Klasse Limousine en Estate. Op basis van de vraag uit de markt kan de productie van de verschillende soorten voertuigen worden aangepast. Later dit jaar wordt in Bejing de ECQ-productie voor de Chinese markt opgestart.

Tekst loopt door onder de foto

Mercedes-Benz ECQ

Het Duitse automerk bedient zich van een digitaliseringsstrategie waarin elektrisch rijden een speerpunt is. De EQC wordt dan ook als een belangrijke stap voorwaarts gezien. “Wij bieden onze klanten progressief design en uniek rijcomfort – met een actieradius die de EQC absoluut geschikt maakt voor de dagelijkse praktijk”, belooft Britta Seeger van moederbedrijf Daimler.

Veertig minuten snelladen

Die actieradius bedraagt, afhankelijk van de gehanteerde norm, 417 of 471 kilometer. Dat is uiteraard afhankelijk van zowel de omstandigheden onderweg als van de configuratie van de auto. Bij een standaard laadpaal duurt het ongeveer 11 uur om de batterij van de ECQ op te laden; bij een snellaadfaciliteit kan dat in circa veertig minuten.

Tekst loopt door onder de foto

Mercedes-Benz ECQ

Mercedes-Benz geeft aan dat de elektrische SUV als basisvariant al een omvangrijke uitrusting heeft. Het voertuig is onder meer voorzien van een keyless comfortpakket, dodehoekassistent, achteruitrijcamera, glazen schuifdak, de mogelijkheid om draadloos smartphones op te laden, multibeam led-koplampen en 19 inch lichtmetalen velgen.

Veiligheid en comfort

Naast connectiviteit en een pakket aan diensten, onder meer op het gebied van onderhoud, biedt de Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC vooruitgang op weg naar zelfrijdende voertuigen. De verder verbeterde systemen voor rijassistentie zijn gekoppeld aan extra maatregelen op het gebied van veiligheid en comfort. Hiertoe behoren bijvoorbeeld de remassistent met speciale functies voor afslaan en kruisingen, de  afstandsregeling en de stuurassistent. Dit zijn stuk voor stuk actieve systemen.

De consumentenadviesprijs inclusief BTW, BPM en kosten rijklaar maken van de nieuwe Mercedes-Benz EQC begint bij 80.995 euro. Leasen kan vanaf 999 euro per maand.

Mercedes-Benz ECQ

Mercedes-Benz ECQ

Mercedes-Benz ECQ

Mercedes-Benz ECQ

Mercedes-Benz ECQ

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Mercedes-Benz brengt volledig elektrische auto op de markt | TaxiPro

Mercedes-Benz brengt volledig elektrische auto op de markt

Mercedes-Benz ECQ
Bron: persbericht Mercedes-Benz

Mercedes-Benz is begonnen met de productie en verkoop van de elektrische personenauto EQC. De actieradius zou onder ideale omstandigheden zo’n 420 tot 470 kilometer moeten bedragen. De SUV is onder meer voorzien van een uitgebreide standaarduitrusting en diverse systemen voor rijassistentie.

De EQC 400 4MATIC rolt vanaf nu van de band in de fabriek te Bremen, waar Mercedes-Benz ook auto’s met een hybride of conventionele aandrijving produceert. Het gaat dan onder meer om de GLC en de C-Klasse Limousine en Estate. Op basis van de vraag uit de markt kan de productie van de verschillende soorten voertuigen worden aangepast. Later dit jaar wordt in Bejing de ECQ-productie voor de Chinese markt opgestart.

Tekst loopt door onder de foto

Mercedes-Benz ECQ

Het Duitse automerk bedient zich van een digitaliseringsstrategie waarin elektrisch rijden een speerpunt is. De EQC wordt dan ook als een belangrijke stap voorwaarts gezien. “Wij bieden onze klanten progressief design en uniek rijcomfort – met een actieradius die de EQC absoluut geschikt maakt voor de dagelijkse praktijk”, belooft Britta Seeger van moederbedrijf Daimler.

Veertig minuten snelladen

Die actieradius bedraagt, afhankelijk van de gehanteerde norm, 417 of 471 kilometer. Dat is uiteraard afhankelijk van zowel de omstandigheden onderweg als van de configuratie van de auto. Bij een standaard laadpaal duurt het ongeveer 11 uur om de batterij van de ECQ op te laden; bij een snellaadfaciliteit kan dat in circa veertig minuten.

Tekst loopt door onder de foto

Mercedes-Benz ECQ

Mercedes-Benz geeft aan dat de elektrische SUV als basisvariant al een omvangrijke uitrusting heeft. Het voertuig is onder meer voorzien van een keyless comfortpakket, dodehoekassistent, achteruitrijcamera, glazen schuifdak, de mogelijkheid om draadloos smartphones op te laden, multibeam led-koplampen en 19 inch lichtmetalen velgen.

Veiligheid en comfort

Naast connectiviteit en een pakket aan diensten, onder meer op het gebied van onderhoud, biedt de Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC vooruitgang op weg naar zelfrijdende voertuigen. De verder verbeterde systemen voor rijassistentie zijn gekoppeld aan extra maatregelen op het gebied van veiligheid en comfort. Hiertoe behoren bijvoorbeeld de remassistent met speciale functies voor afslaan en kruisingen, de  afstandsregeling en de stuurassistent. Dit zijn stuk voor stuk actieve systemen.

De consumentenadviesprijs inclusief BTW, BPM en kosten rijklaar maken van de nieuwe Mercedes-Benz EQC begint bij 80.995 euro. Leasen kan vanaf 999 euro per maand.

Mercedes-Benz ECQ

Mercedes-Benz ECQ

Mercedes-Benz ECQ

Mercedes-Benz ECQ

Mercedes-Benz ECQ

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.