Boordcomputer Taxi van Quipment is RDW-gecertificeerd
Quipment heeft de typegoedkeuring voor haar Boordcomputer Taxi uit handen van de RDW ontvangen. De Quipment BCT is hiermee officieel gecertificeerd. “Met deze certificering is een enorme mijlpaal bereikt in een langdurig ontwikkel-, test- en certificeringstraject”, vertelt Olof Dieckhaus, technisch directeur Quipment. De certificering betekent dat taxibedrijven het apparaat mogen gebruiken als vervanging voor de rittenstaat en werkmap.
“Het is ons gelukt een all-in-one oplossing te ontwikkelen en hiervoor de essentiele BCT-typegoedkeuring te ontvangen.We zijn bijzonder trots op onze Nederlandse en Indiase ontwikkelteams die ontzettend hard hieraan gewerkt hebben” , zegt Dieckhaus.
Subsidie
Op 21 mei is door het ministerie bekend gemaakt dat de nieuwe einddatum voor de introductie van de BCT op 1 juli 2014 komt te liggen. Deze nieuwe einddatum betekent dat taxi’s waarmee alleen straattaxivervoer, of waarmee straattaxi én contractvervoer wordt gedaan, uiterlijk 30 juni 2014 een geactiveerde BCT moeten hebben. Daarbij blijft de subsidie van € 600 per BCT beschikbaar voor BCT’s die uiterlijk 30 juni 2014 worden geactiveerd.
“We gaan nu met de uitrol starten zodat er bij klanten ingebouwd kan worden en hun BCT’s geactiveerd”, aldus Roy Boons, directeur Marketing Quipment. “We hebben voldoende productie- en inbouwcapaciteit om de hele sector voor 1 juli 2014 te voorzien van een BCT.”
BCT
“De komende periode zal ontzettend druk zijn door de uitlevering van de vele bestellingen die al geplaatst zijn. We adviseren bedrijven dan ook niet te lang meer te wachten en alvast hun BCT‘s te reserveren en daarmee hun subsidie veilig te stellen.”
Meer weten over de Boordcomputer Taxi? Bezoek Quipment op de de TaxiPro Vakbeurs tijdens het Nationaal Congres Contractvervoer 2013.
Het vastleggen van chauffeursgegevens door I.L.T. is overheidsspionage, je reinste terreur.! (Lees de Telegraaf van vandaag!) Dat is namelijk wat de BCT doet.
Waarom de Taxibranche hiermee akkoord wil gaan en het nut ervan heeft mij tot op heden niemand uit kunnen leggen, omdat het er niet is.
Weg €100 miljoen. Mijn in gebruik zijnde Taxi Terminals moeten op de schrothoop zoals bij zoveel bedrijven.
Het vastleggen van chauffeur gegevens door I.L.T. is overheidsspionage, jereinste terreur! ( lees de Telegraaf van vandaag!) Dat is namelijk wat I.L.T. met de BCT wil doen. Waarom de Taxibranche hiermee akkoord wil gaan en het nut ervan heeft mij tot op heden niemand uit kunnen leggen, omdat het niet uit te leggen valt. Weg €100 miljoen. Mijn in gebruik zijnde Taxi Terminals moeten op de schroothoop zoals bij zoveel bedrijven . Wat een onzin en verspilling.
De reeds 14 jaar gebuikte terminals bij taxibedrijven zijn veel geavanceerder dan de basis bct’s die op de markt komen. Het nut ervan is niet uit te leggen omdat het er niet is. Wanneer Mansveld de werking gaat evalueren komen de gebreken boven tafel en kunnen we weer opnieuw beginnen. Zo’n bct systeem
hoort dan ook in de praktijk uitgetest te zijn op deugdelijkheid voordat je een dergelijk apparaat verplicht. Verloren tijd en geld. Een bct certificaat is niet meer als een vodje papier.