Taxi Centrale Amsterdam lanceert eigen bestel-app
Taxi Centrale Amsterdam (TCA) heeft donderdag haar eigen applicatie voor zowel iPhone, iPad als Android gelanceerd. De grootste taxicentrale van het land maakt het mogelijk direct een taxi te bestellen zonder telefonisch contact. De applicatie is nu gratis te downloaden in de App Store en de Android Market .
Met de gratis applicatie van TCA kan iedereen eenvoudig een taxi bestellen, reserveren of vooraf prijsinformatie opvragen. Hierdoor is telefonisch contact met de taxicentrale niet meer nodig.
Middels de applicatie kan via een druk op de knop een taxi worden besteld. Op basis van automatische locatiebepaling (GPS) wordt de dichtstbijzijnde beschikbare taxi op de hoogte gesteld. De klant kan vervolgens de taxi via GPS volgen, waarbij de verwachte aankomsttijd realtime wordt weergegeven. Zo hoeft een klant van TCA nooit meer onnodig te wachten.
Kwaliteit
Een belangrijke functie binnen de applicatie is het beoordelingssysteem. Hiermee kan een klant na afloop van de rit een beoordeling geven en een reactie achterlaten. Richard van der Veen, directeur TCA, hoopt dat door het beoordelingssysteem een transparant beeld ontstaat over haar service.
”De taxibranche kampt helaas met een niet al te best imago. Bij TCA ligt onze focus juist op het bewaken van de kwaliteit en de applicatie draagt daar hopelijk positief aan bij”, zegt Van der Veen.
Taxi bestellen in heel Europa
Maar de applicatie biedt meer mogelijkheden. Omdat deze applicatie is gemaakt in samenwerking met tientallen taxibedrijven in Europa, kan de applicatie automatisch overschakelen op een taxibedrijf elders in Europa. Hierdoor biedt de applicatie niet alleen de 1.250 taxi’s van TCA in Amsterdam, maar ook ruim 40.000 taxi’s over heel Europa.
Deelnemende steden zijn onder andere Berlijn, Antwerpen, Wenen, Brussel, Kopenhagen, Zurich, Praag, Frankfurt en Lyon.
Meer informatie over de applicatie is te vinden op www.tcataxi.nl/app.
TCA taxi app from TCA Taxi on Vimeo.