Geen langere overgangstermijn voor dubbeltariefsysteem

taximeter, taxi, tarief, prijs

Het ministerie van Infrastructuur is niet van plan de overgangstermijn voor invoering van het dubbeltariefsysteem te verlengen. “Van een desinvestering is alleen sprake als een ondernemer nu een nieuwe taxameter aanschaft en op korte termijn een BCT koopt waarin tevens een taxameter is geïntegreerd”, zegt woordvoerster Elif Bagci.

Taxibedrijven met verouderde taxameters lopen de kans gedwongen te worden apparatuur te kopen, die na inbouw van de boordcomputer (voor 1 oktober 2013) weggegooid kan worden. Het is immers zeer onwaarschijnlijk dat zij voor 1 april (deadline invoering nieuwe tarieven) al een BCT kunnen gebruiken vanwege de vertraging in uitgifte chauffeurskaarten door Diginotar.

Taxameter

“De branche heeft aangegeven dat slechts een zeer klein deel van de in gebruik zijnde taxameters ongeschikt is voor het dubbeltariefsysteem. Het betreft taxameters van meer dan 10 jaar oud. Dit deel moet worden vervangen door een modernere versie”, aldus Bagci.

Bagci: “Die ondernemers die een nieuwe taxameter moeten aanschaffen omdat ze nu een sterk verouderde versie hebben, moeten en kunnen  straks bij de aanschaf van een BCT zelf afwegen voor welk type BCT zij kiezen.  Alle modernere versies van een taxameter kunnen en mogen het dubbeltariefsysteem hanteren en kunnen gekoppeld worden aan een BCT.”

Vertraging BCT-chauffeurskaarten

De in gebruikname van de BCT staat los van het dubbeltariefsysteem. “Dus de vertraging van de uitgifte van de BCT-chauffeurskaarten heeft geen invloed op de invoering van het dubbel tarief systeem”, legt Bagci uit.

De invoering van het dubbeltariefsysteem was al geruime tijd gericht op oktober. De overgangstermijn is op verzoek van de branche (KNV) op 6 maanden gezet (1 april 2012 volledige invoering). Bagci: “Die termijn moet zo kort mogelijk zijn; dit houdt het voor de klant overzichtelijk.”

Bart Pals

Lees ook: Deadline nieuwe tariefstructuur leidt tot onnodige kosten

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Geen langere overgangstermijn voor dubbeltariefsysteem”

Brandse|27.10.11|11:53

Bagci weet niet waar hij/zij over praat. Btc`s zouden gekoppeld moeten kunnen worden op ieder merk taximeter. Aldus besloten door KNV/Overheid en leveranciers. Maar bij navraag bij diverse leveranciers is dat bij geen enkel merk het geval. Alle gangbare NOG NIET TE VERKRIJGEN Btc`s zijn alleen compatible met eigen huismerk. Ik kan dus geen quipment BTC aansluiten op een tx38 of andersom, terwijl dat wel zou moeten zijn. Valse concurentie en teveel investering. 1 April is veels te kort.

A.Urban|28.10.11|14:33

Bart,
Wil jij eens duidelijk maken welke taximeters,printers,enz. geschikt zijn om aan welke BCT’s te koppelen met het kostenplaatje er ook graag bij.
Graag type no. , jaartal , dubbel tarief mogelijk, enz, enz, en waar ook de R.D.W. mee accoord is.
Misschien hebben zij een lijst die gepubliceerd kan worden.
Dat kan heel nuttig zijn voor de meeste ondernemers die er niets van kunnen begrijpen.

Brandse|28.10.11|15:42

Iedere merk heeft zijn eigen meters, printer, data en BTC.
Tx28 en Tx30 functioneren alleen met een TD30 of TD32 ertussen.(dub.tar)
Btc`s van merk A zijn niet te koppelen met meter merk B. Wat wel de bedoeling zou zijn volgens KNV
Dus een ondernemer met Haleklok moet nu printer kopen van Hale en later BTC van Hale.
Het vervelende is dat die ondernemer de goedkoopste BTC wil en dat is???
Er komen BTC`s met alles geintregeerd op de markt. Laten we hopen voor 1 april anders kan je dubbel investeren

Geen langere overgangstermijn voor dubbeltariefsysteem | TaxiPro

Geen langere overgangstermijn voor dubbeltariefsysteem

taximeter, taxi, tarief, prijs

Het ministerie van Infrastructuur is niet van plan de overgangstermijn voor invoering van het dubbeltariefsysteem te verlengen. “Van een desinvestering is alleen sprake als een ondernemer nu een nieuwe taxameter aanschaft en op korte termijn een BCT koopt waarin tevens een taxameter is geïntegreerd”, zegt woordvoerster Elif Bagci.

Taxibedrijven met verouderde taxameters lopen de kans gedwongen te worden apparatuur te kopen, die na inbouw van de boordcomputer (voor 1 oktober 2013) weggegooid kan worden. Het is immers zeer onwaarschijnlijk dat zij voor 1 april (deadline invoering nieuwe tarieven) al een BCT kunnen gebruiken vanwege de vertraging in uitgifte chauffeurskaarten door Diginotar.

Taxameter

“De branche heeft aangegeven dat slechts een zeer klein deel van de in gebruik zijnde taxameters ongeschikt is voor het dubbeltariefsysteem. Het betreft taxameters van meer dan 10 jaar oud. Dit deel moet worden vervangen door een modernere versie”, aldus Bagci.

Bagci: “Die ondernemers die een nieuwe taxameter moeten aanschaffen omdat ze nu een sterk verouderde versie hebben, moeten en kunnen  straks bij de aanschaf van een BCT zelf afwegen voor welk type BCT zij kiezen.  Alle modernere versies van een taxameter kunnen en mogen het dubbeltariefsysteem hanteren en kunnen gekoppeld worden aan een BCT.”

Vertraging BCT-chauffeurskaarten

De in gebruikname van de BCT staat los van het dubbeltariefsysteem. “Dus de vertraging van de uitgifte van de BCT-chauffeurskaarten heeft geen invloed op de invoering van het dubbel tarief systeem”, legt Bagci uit.

De invoering van het dubbeltariefsysteem was al geruime tijd gericht op oktober. De overgangstermijn is op verzoek van de branche (KNV) op 6 maanden gezet (1 april 2012 volledige invoering). Bagci: “Die termijn moet zo kort mogelijk zijn; dit houdt het voor de klant overzichtelijk.”

Bart Pals

Lees ook: Deadline nieuwe tariefstructuur leidt tot onnodige kosten

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Geen langere overgangstermijn voor dubbeltariefsysteem”

Brandse|27.10.11|11:53

Bagci weet niet waar hij/zij over praat. Btc`s zouden gekoppeld moeten kunnen worden op ieder merk taximeter. Aldus besloten door KNV/Overheid en leveranciers. Maar bij navraag bij diverse leveranciers is dat bij geen enkel merk het geval. Alle gangbare NOG NIET TE VERKRIJGEN Btc`s zijn alleen compatible met eigen huismerk. Ik kan dus geen quipment BTC aansluiten op een tx38 of andersom, terwijl dat wel zou moeten zijn. Valse concurentie en teveel investering. 1 April is veels te kort.

A.Urban|28.10.11|14:33

Bart,
Wil jij eens duidelijk maken welke taximeters,printers,enz. geschikt zijn om aan welke BCT’s te koppelen met het kostenplaatje er ook graag bij.
Graag type no. , jaartal , dubbel tarief mogelijk, enz, enz, en waar ook de R.D.W. mee accoord is.
Misschien hebben zij een lijst die gepubliceerd kan worden.
Dat kan heel nuttig zijn voor de meeste ondernemers die er niets van kunnen begrijpen.

Brandse|28.10.11|15:42

Iedere merk heeft zijn eigen meters, printer, data en BTC.
Tx28 en Tx30 functioneren alleen met een TD30 of TD32 ertussen.(dub.tar)
Btc`s van merk A zijn niet te koppelen met meter merk B. Wat wel de bedoeling zou zijn volgens KNV
Dus een ondernemer met Haleklok moet nu printer kopen van Hale en later BTC van Hale.
Het vervelende is dat die ondernemer de goedkoopste BTC wil en dat is???
Er komen BTC`s met alles geintregeerd op de markt. Laten we hopen voor 1 april anders kan je dubbel investeren