Dieselmotoren Opel Insignia zuiniger en stiller
AUTOVANDAAG – Nadat Opel vorige week aankondigde de dieselmotoren van de Insignia te hebben verfijnd, wordt nu duidelijk wat dat precies betekent.
Naast de reductie van trillingen en geluiden zijn alle dieselversies voortaan nog zuiniger en stellen deze zich nog soepeler op. De ecoFLEX-versie is wederom het meest spaarzaam en lust voortaan 4.9l/100km. Ook voor de 2.0 Turbo is er goed nieuws.
De 2.0 CDTIâs zijn allen herzien om nog zuiniger, soepeler en/of stiller voor de dag te komen. Zo hebben de 110 en 130-pk versie een kleinere turbo gekregen voor meer soepele prestaties. Daartoe werden de cilinderkop en injectoren opnieuw ontwikkeld om de tegendruk in de uitlaat te verminderen en de doorvoer en verbranding van de luchtmassa te verbeteren.
Het verfijnen heeft ertoe geleid dat het verbruik en de CO2-uitstoot met 19% kon worden verlaagd. Zowel de 130 pk en 160 pk sterke ecoFLEX-versies verbruiken nu 4.9l/100km en stoten 129g/km CO2 uit. Om zuiniger rijden eenvoudiger te maken zijn vanaf augustus alle Insigniaâs voorzien van een schakelindicator.
De goednieuwsshow gaat door aan benzinezijde. De 2.0 Turbo kreeg nieuwe motorsoftware die het verbruik en de CO2-uitstoot met 11% kon terugdringen. Het vermogen van de viercilinder is met 220 pk onverminderd op niveau.
Bron: AutoVandaag, partner van TaxiPro.nl