Wachtlijsten

WMO Bergen op Zoom weer op orde dankzij Bender

Regen, wmo-vervoer, ouderen
Impressie van wmo-vervoer. Foto: Forseti

De gemeente Bergen op Zoom is erin geslaagd de wachtlijsten die bij de WMO waren ontstaan, binnen vijf maanden weg te werken. Dat deed de gemeente in samenwerking met bureau Bender, één van de grootste WMO-dienstverleners in Nederland.

In de praktijk ging het om zevenhonderd meldingen die betrekking hadden op begeleiding, dagbesteding, huishoudelijke hulp en vervoersvoorzieningen. “We begrijpen natuurlijk maar al te goed hoe vervelend het voor inwoners is als ze zo lang moeten wachten op een antwoord op hun hulpvraag”, laat wethouder Joey van Aken weten aan Regio Online. “Daarom ben ik blij dat de vorige wethouder, mede door een motie van de raad, heeft besloten deze achterstand weg te willen werken.”

Bender

Om de oplopende wachtlijsten het hoofd te bieden, schakelde de gemeente bureau Bender in. Bender is met ruim tweehonderd professionals één van de grootste WMO-dienstverleners van Nederland. Nadat het bureau de zevenhonderd meldingen overnam, ging het rap. Bender is er namelijk in geslaagd, met behulp van medewerkers van de gemeente, de wachtlijsten binnen vijf maanden weg te werken.

Volgens de lokale nieuwssite doet de gemeente er alles aan om nieuwe wachtlijsten in de toekomst te voorkomen. “We hebben geleerd van deze wachtlijsten middels een evaluatie en we hebben onze processen hierop ingericht”, besluit Van Aken.

Lees ook: 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

WMO Bergen op Zoom weer op orde dankzij Bender | TaxiPro
Wachtlijsten

WMO Bergen op Zoom weer op orde dankzij Bender

Regen, wmo-vervoer, ouderen
Impressie van wmo-vervoer. Foto: Forseti

De gemeente Bergen op Zoom is erin geslaagd de wachtlijsten die bij de WMO waren ontstaan, binnen vijf maanden weg te werken. Dat deed de gemeente in samenwerking met bureau Bender, één van de grootste WMO-dienstverleners in Nederland.

In de praktijk ging het om zevenhonderd meldingen die betrekking hadden op begeleiding, dagbesteding, huishoudelijke hulp en vervoersvoorzieningen. “We begrijpen natuurlijk maar al te goed hoe vervelend het voor inwoners is als ze zo lang moeten wachten op een antwoord op hun hulpvraag”, laat wethouder Joey van Aken weten aan Regio Online. “Daarom ben ik blij dat de vorige wethouder, mede door een motie van de raad, heeft besloten deze achterstand weg te willen werken.”

Bender

Om de oplopende wachtlijsten het hoofd te bieden, schakelde de gemeente bureau Bender in. Bender is met ruim tweehonderd professionals één van de grootste WMO-dienstverleners van Nederland. Nadat het bureau de zevenhonderd meldingen overnam, ging het rap. Bender is er namelijk in geslaagd, met behulp van medewerkers van de gemeente, de wachtlijsten binnen vijf maanden weg te werken.

Volgens de lokale nieuwssite doet de gemeente er alles aan om nieuwe wachtlijsten in de toekomst te voorkomen. “We hebben geleerd van deze wachtlijsten middels een evaluatie en we hebben onze processen hierop ingericht”, besluit Van Aken.

Lees ook: 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.