Punctualiteit AOV Amsterdam in eerste kwartaal op orde

RMC AOV
Bron: RMC

Het Aanvullend Openbaar Vervoer in Amsterdam was in de eerste drie maanden van dit jaar op of boven de afgesproken punctualiteitsnorm van 93 procent. Vervoerder RMC kreeg in 2018 nog verschillende boetes omdat de stiptheid in het AOV niet op orde was.

Dat de punctualiteit na veel inspanningen nu wel op orde is, staat in een brief van wethouder Sharon Dijksma aan de gemeenteraad van Amsterdam. RMC nam twee jaar geleden perceel A van het AOV in Amsterdam over: Beschermd Vervoer en Deur tot Deur. De punctualiteit bleef echter lang onder de norm van 93 procent die was afgesproken. Dat kwam RMC meerdere keren op een boete te staan.

Boven de norm

Sinds het laatste kwartaal van 2018 is er sprake van een duidelijk stijgende lijn. In november 2018 bleef de punctualiteit nog steken net onder de 90 procent, wat via 91,4 procent in november doorgroeide naar 92,1 procent in december. In de eerste drie maanden werd er zelfs boven de norm gepresteerd: 93,4 procent in januari, een maand later 93,7 en in maart zelfs iets meer dan 95 procent.

Organisatorische veranderingen

De opwaartse lijn werd eerder al waargenomen maar in de cijfers van de eerste drie maanden van dit jaar ziet Sharon Dijksma de bevestiging dat de punctualiteit is wat deze behoort te zijn. Dijksma geeft aan dat dit te danken is aan organisatorische veranderingen die RMC vorig jaar heeft doorgevoerd: aanpassingen van roosters en taken van planners, een versnelde inzet van lokale onderaannemers en wisselingen in het management.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

3 reacties op “Punctualiteit AOV Amsterdam in eerste kwartaal op orde”

Kemal Ozen|25.07.19|13:08

Zonder hulp van een tto was dit bedrijf gedoemd om failliet te gaan.

Mark Berentssen|05.08.19|08:17

Het is ondertussen augustus, misschien meteen het 2e kwartaal even meenemen? Voor een contract waarbij alles live moet worden teruggekoppeld vind ik dit toch wel erg oud nieuws.

Mark Berentssen|05.08.19|08:18

Voor een contract waarin alles live wordt teruggekoppeld vind ik de cijfers van Q1 in augustus wel erg laat. Het eerste half jaar haf best gekund, of moeten de cijfers eerst ‘doorgenomen’ worden?

Punctualiteit AOV Amsterdam in eerste kwartaal op orde | TaxiPro

Punctualiteit AOV Amsterdam in eerste kwartaal op orde

RMC AOV
Bron: RMC

Het Aanvullend Openbaar Vervoer in Amsterdam was in de eerste drie maanden van dit jaar op of boven de afgesproken punctualiteitsnorm van 93 procent. Vervoerder RMC kreeg in 2018 nog verschillende boetes omdat de stiptheid in het AOV niet op orde was.

Dat de punctualiteit na veel inspanningen nu wel op orde is, staat in een brief van wethouder Sharon Dijksma aan de gemeenteraad van Amsterdam. RMC nam twee jaar geleden perceel A van het AOV in Amsterdam over: Beschermd Vervoer en Deur tot Deur. De punctualiteit bleef echter lang onder de norm van 93 procent die was afgesproken. Dat kwam RMC meerdere keren op een boete te staan.

Boven de norm

Sinds het laatste kwartaal van 2018 is er sprake van een duidelijk stijgende lijn. In november 2018 bleef de punctualiteit nog steken net onder de 90 procent, wat via 91,4 procent in november doorgroeide naar 92,1 procent in december. In de eerste drie maanden werd er zelfs boven de norm gepresteerd: 93,4 procent in januari, een maand later 93,7 en in maart zelfs iets meer dan 95 procent.

Organisatorische veranderingen

De opwaartse lijn werd eerder al waargenomen maar in de cijfers van de eerste drie maanden van dit jaar ziet Sharon Dijksma de bevestiging dat de punctualiteit is wat deze behoort te zijn. Dijksma geeft aan dat dit te danken is aan organisatorische veranderingen die RMC vorig jaar heeft doorgevoerd: aanpassingen van roosters en taken van planners, een versnelde inzet van lokale onderaannemers en wisselingen in het management.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

3 reacties op “Punctualiteit AOV Amsterdam in eerste kwartaal op orde”

Kemal Ozen|25.07.19|13:08

Zonder hulp van een tto was dit bedrijf gedoemd om failliet te gaan.

Mark Berentssen|05.08.19|08:17

Het is ondertussen augustus, misschien meteen het 2e kwartaal even meenemen? Voor een contract waarbij alles live moet worden teruggekoppeld vind ik dit toch wel erg oud nieuws.

Mark Berentssen|05.08.19|08:18

Voor een contract waarin alles live wordt teruggekoppeld vind ik de cijfers van Q1 in augustus wel erg laat. Het eerste half jaar haf best gekund, of moeten de cijfers eerst ‘doorgenomen’ worden?