Publiek Vervoer maakt werk van inzicht in reiservaringen
De recente onrust over het leerlingen- en wmo-vervoer in Noord- en Midden-Drenthe zorgt ervoor dat Publiek Vervoer meer inzicht in reiservaringen van de klanten wil krijgen. Dat zal na de zomervakantie gaan gebeuren door middel van een extra klankbordgroep.
Onlangs werd er door RTV Drenthe bericht dat Publiek Vervoer het doelgroepenvervoer in Groningen en Drenthe nog altijd niet op orde zou hebben. Taxi’s zouden de laat of helemaal niet komen opdagen, iets waarvan de oorzaak in de planning lijkt te liggen. Ook de klachtenafdeling zou niet naar behoren werken. De PvdA in Assen verzamelde in vier maanden tijd zo’n zeventig klachten over het vervoer. De belangrijkste aanbevelingen: de klachtenafhandeling moet beter en de chauffeurs kunnen wel wat behulpzamer zijn.
“Het klopt dat er in het perceel Noord- en Midden-Drenthe klachten zijn ten aanzien van het wmo en leerlingenvervoer”, erkent een woordvoerder van Publiek Vervoer tegenover TaxiPro. Echter: “Het aantal klachten is ten opzichte van vorig jaar afgenomen. Dit komt omdat er een aantal verbeterpunten zijn doorgevoerd.”
Ongemak en onrust niet zichtbaar
Daarmee loopt de organisatie niet weg voor het feit dat elke klacht er een te veel is. “We weten ook dat niet alle reizigers hun klacht indienen. In zulke gevallen zijn het ongemak en de onrust niet zichtbaar. Hierdoor kan er niet op worden geanticipeerd.”
Voor Publiek Vervoer Groningen Drenthe is dat reden om die klachten actief in beel te gaan brengen. “Na de zomer vakantie gaan we een extra klankbordgroep in deze regio houden en mensen van harte uitnodigen om te komen. We hebben graag inzicht in hun reiservaringen. Kwaliteit van vervoer staat voorop; gemeenten en Publiek Vervoer sturen daarom actief op verbetering van het vervoer.”
tja drenthe is misschien wat lastig voor Groningers, had men bij de aanbesteding maar beter moeten opletten.