Druk op RMC neemt toe in Amsterdam

RMC AOV
Bron: RMC

De gemeente Amsterdam wil dat RMC vanaf nu de afspraken over punctualiteit in het Aanvullend Openbaar Vervoer nakomt. Bij het doel dat 92 procent van de ritten op tijd wordt gereden is RMC in de eerste maand nauwelijks in de buurt gekomen. In augustus moet dat wel gaan gebeuren. Volgens de vervoerder zelf wordt daar met man en macht aan gewerkt en is er alle vertrouwen dat het gaat lukken.

Al vanaf 1 juli loopt het niet op rolletjes met het gedeelte van het AOV dat RMC overnam van Connexxion. RMC verzorgt sinds een maand het Beschermd Vervoer en het Deur tot Deur Samenreizend-vervoer. De nieuwe vervoerder kwam meermaals in het nieuws omdat klanten pas na heel lang of zelfs helemaal niet werden opgehaald. Afgelopen weekend gebeurde dat weer: twee gehandicapte mensen moesten urenlang en uiteindelijk vergeefs op een taxi wachten.

Volgens woordvoerder Miriam Leeflang kampte RMC afgelopen weekend met capaciteitsproblemen. “Toen we zagen dat we te weinig capaciteit hadden ingepland, hebben we iedereen gebeld die een rit had geboekt. Als ze een andere vorm van vervoer konden regelen, bijvoorbeeld per taxi, dan zouden wij dat vergoeden. Op maandag hebben we iedereen gebeld om excuses te maken en waar nodig financiële compensatie aan te bieden. Het is heel spijtig dat dit is gebeurd.”

Punctualiteit maximaal 87 procent

Na de moeizame start gaf RMC tegenover TaxiPro aan hard te werken aan het verbeteren van de punctualiteit. Zo werd er onder meer opgeschaald in het aantal rolstoelbussen en werd er ook anderszins aan het oplossen van kinderziekten gewerkt. Maar de gemeente eist nu dat in augustus 92 procent van de ritten op tijd is. Dat betekent in de praktijk binnen een marge van een kwartier vóór tot een kwartier na de afgesproken tijd moet aanvangen.

Voor RMC lijkt het naleven van de afspraken nog een flinke kluif te worden. Dat blijkt uit de punctualiteitscijfers van juli. In die eerste maand ging het op zijn zachtst gezegd met pieken en dalen. Op de beste dag, donderdag 27 juli, werd 87,12 procent van de ritten op tijd gereden. Maar op zaterdag 8 juli was dat slechts 32,19 procent, en in de middag van die dag was 18 procent het absolute dieptepunt.

Dienstwissels

RMC kwam alleen in bepaalde dagdelen aan of boven de 92 procent punctualiteit. Met name in de avonden van de laatste week van juli lukte dat geregeld. Maar na de ’topdag’ met 87 procent werden scores behaald van 82,3 74,6 en 66,5 procent. Over de hele maand juli werd ongeveer 71 procent van ritten op tijd gereden. Over het algemeen is er sprake van een stijgende lijn. Van maandag 24 tot en met vrijdag 28 juli zat RMC dik boven de 80 procent. Vanwege de genoemde capaciteitsproblemen werd dat in het laatste weekend toch weer minder.

“Als je naar de cijfers kijkt is er duidelijk sprake van een stijgende lijn, vooral in de ochtend en de avond”, aldus Leeflang. “Maar in de middag zijn de cijfers doorgaans minder. Dat heeft te maken met de dienstwissels aan het begin en het einde van de middag. We bekijken nu hoe we kunnen zorgen dat de chauffeur sneller kunnen vertrekken.”

Goed inplannen soms lastig

“Daarnaast matchen de cijfers over de vraag naar vervoer die wij hebben gekregen niet met de realiteit. Dat komt door een andere perceelindeling en het maakt goed inplannen soms erg lastig. Maar we leren elke dag bij over hoe de klanten zich bewegen en op welke momenten zij behoefte aan vervoer hebben.”

“Op weg naar die 92 procent punctualiteit kijken wij dus vooral naar de inzet van de juiste aantallen chauffeurs op de goede momenten”, legt Leeflang uit. Aan het einde van de maand moet het gemiddelde over augustus 92 procent zijn. “Daar werken we met man en macht aan. En we geloven ook echt dat het kan.”

Lees ook: ‘Stijgende lijn in uitvoering AOV Amsterdam’

Het doelgroepenvervoer in Amsterdam komt ook uitgebreid aan bod in één van de parallelsessies van het Nationaal Congres Contractvervoer. Profiteer nu nog van 50 euro vroegboekkorting en meld je aan voor deelname.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

22 reacties op “Druk op RMC neemt toe in Amsterdam”

StefanKraan GuoLi|01.08.17|20:26

Na het winnen van de aanbesteding 2 maanden om een bedrijf uit de grond te stampen en dan verwachten dat binnen een maand alles perfekt loopt? Laten we even realistisch zijn. De stijgende lijn tijdens de eerste maand van de uitvoering is op zich al een goed teken. En als je dan toch (waarschijnlijk ongevraagd), zoals at5 doet, cijfers gaat publiceren, publiceer ze dan ook van Connexxion in de opstartfase en in de eerste maanden van de uitvoering. Dan krijg je een eerlijk beeld.

Ton van Dalfsen|01.08.17|22:03

Bij het winnen van een aanbesteding van maanden geleden ga je direct aan de slag om goed op te kunnen starten. Natuurlijk zal het niet vlekkeloos verlopen. Maar als je nu in de stad ziet dat er rolstoelbussen van onderaannemers rijden vanuit de regio Rotterdam en met open mond voor een kruising ziet staan Van moet ik hier nou links of rechts doe je toch wat verkeerd. RMC had hoe dan ook Regio Amsterdam bedrijven moeten gebruiken die de stad KENNEN. Een dienstwissel vlotter laten starten?

Ton van Dalfsen|01.08.17|22:12

Moest RMC nog uitvinden hoe een dienstwissel in zijn werk gaat? Je hebt de aanbesteding gewonnen en dient de gestelde afspraken na te komen. Cijfers naast een ander bedrijf leggen is Appels met peren vergelijken. RMC wilde de aanbesteding winnen en dient dus ook alles na te komen. Vond het hoe dan ook vreemd dat er niet gekozen is voor onderhandse aanbesteding aan een groep Amsterdamse bedrijven. Bijv. een TCA enz.

Pierre van Aert|01.08.17|22:33

Die groep Amsterdamse bedrijven moet dan ook een geschikt data-systeem aan boord hebben om de ritten aan te kunnen nemen. Die investering zal wel iets te veel van het goede geweest zijn.
Om zo’n aanbesteding de eerste maanden goed te laten verlopen zal je een grote overcapaciteit aan voertuigen en chauffeurs moeten hebben.

StefanKraan GuoLi|01.08.17|23:32

Het gaat hier niet om onderhandse, maar verplichte Europese aanbestedingen. Een bedrijf dat zich op nieuw terrein bevindt zal altijd tijd nodig hebben om zich in te stellen op vervoersbewegingen, verkeersomstandigheden, klantenaanbod etc. In de praktijk lopen zaken nou eenmaal vaak anders dan op papier. Een maand zegt nog niet zoveel en als je dan ziet dat de cijfers in de lift zitten, dan weet je dat een bedrijf niet stil zit en zich continu aanpast en anticipeert om aan de eisen te voldoen.

Ton van Dalfsen|02.08.17|10:52

Er zijn een paar nederlandse gemeenten die niet de europese aanbestedingen willen doen maar liever onderhands. Dit om de plaatselijke ondernemers meer te gunnen. Dan zou Gemeente Amsterdam zijn normale openbaar vervoer ook moeten aanbesteden?
RMC had al lang voordat ze begonnen waren de verkeersomstandigheden moeten onderzoeken. En zoals Pierre zegt overcapaciteit in de eerste maanden moeten hebben. Amsterdam is nog geen Rotterdam!

Ruben Brandenburg|02.08.17|11:33

Toen connexxion de routes deed, was de TTO Staxi de onderaannemer deze TTO reed zeker 25% van de ritten voor connexxion. zouden ze nu weer kunnen doen maar rotterdammers zijn zeer eigenwijs.wij doen het wel even in dat Amsterdam. met alle gevolgen van dien.

Ton van Dalfsen|02.08.17|13:58

@ Ruben, Precies. gebruik de expertise van Amsterdamse collega’s. Zij kennen als geen ander de stad. Geef maar een voorbeeld: moet vaak hotelgasten bijv bij Carlton afzetten en tegelijk ook gasten bijv. bij Eden Hotel aan de Amstel. Laat een rotterdammer dat eens doen? Denk dat hij een uur bezig is om van het ene naar het andere te rijden. terwijl ze hemelsbreed 500 meter uit elkaar liggen. Zo dus ook met Aanvullend OV.

Ton van Dalfsen|02.08.17|14:07

( effe www ervoor plaatsen ).msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/taxibedrijf-laat-ouder-stel-uren-wachten/ar-AAp9b8r?li=AAaCYbY&ocid=spartandhp
Als je dit al leest en ziet mocht NOOIT gebeuren!!!!!!!!!!!!!!!!
Na een maand dit probleem nog hebben is schandalig.

StefanKraan GuoLi|02.08.17|16:05

Natuurlijk gun ik het die mensen ook niet, maar bij elk (doelgroepen)vervoerssysteem gaan er zaken mis. De druk op dit soort systemen is enorm hoog. Dankzij at5 ligt nu de focus op RMC bij een opstartend project. Zoals gewoonlijk staan ook nu de beste stuurlui weer aan wal. En aan een verhaal kunnen altijd meerdere kanten zitten. Helaas heeft de media de neiging om zaken nogal eenzijdig weer te geven. Dus voorzichtig voordat je zomaar dingen gaat schreeuwen.

Pierre van Aert|02.08.17|19:40

Tsja, ze kennen de stad niet, dus altijd een dilemma, zet ik de Tomtom op de snelste route of de kortste route.

Mary van Pelt|03.08.17|12:10

Ton Ton Ton wat ben jij slecht ingelicht er rijden alleen maar Amsterdamse chauffeurs hoor.
en je schijnt er schik in te hebben om alleen de fouten te benoemen, maar ga vooral zo door samen met Pierre (op de foto te zien een stijve nek) zit ook 24 uur achter de computer om de nieuwe uitvoerder onderuit te halen. zijn jullie daar nou zo oud voor geworden, zodra ik een gaatje heb zal ik jullie uitnodigen om ons werk eens van dichtbij te bekijken. ik ben trots op de RMC en het komt goed

Jap Sweijen|03.08.17|12:36

Kijk men ook naar de bestuurders die dit allemaal hebben laten gebeuren,ik begrijp dat men laag inschrijft, wat ik niet begrijp dat er mensen het geloven. Zie wat er van komt. Dus niet alleen Rmc

Jan Geluk|03.08.17|16:32

Ze hebben jaren de tijd gehad in rotterdam om de boel goed in te plannen, is ze nooit gelukt.
Misschien dat amsterdam makkelijker is maar we zullen het zien

Gerrit van Dijk|03.08.17|20:39

Iedereen kan natuurlijk met kannen vol azijn reageren op opstartproblemen bij een gigantisch groot project maar hier schiet de klant niets mee op.
Feit is inderdaad Mary dat bijna alle chauffeurs uit Amsterdam komen en net als bij Connexxion iedere dag hun stinkende best doen om alle klanten op tijd te vervoeren.
Feit is ook dat het de laatste maanden bij Connexxion ook niet bepaald een feestje voor de reizigers was. Nu niet lullen maar poetsen, daar is iedereen meer bij gebaat.

Paul Dijkhuizen|04.08.17|15:20

Dit laat precies de nadelen van het aanbestedingenbeleid zien. Expertise wordt ingeruild voor een nieuwkomer die het nog goedkoper denkt te kunnen of de markt wil overnemen teneinde daar op de lange termijn van te profiteren. En enkele jaren later gebeurt opnieuw hetzelfde. Bij bedrijven gebeurt dit soms ook wel eens, goede maar dure krachten worden ingewisseld voor goedkope maar onervaren krachten, meestal gaat dit ten koste van kwaliteit, duurzaamheid, stabiliteit, vooruitgang.

Kees Onderwater|05.08.17|19:29

Wanneer wordt er eens nagedacht alvorens in te schrijven. Je kan niet overal maar op inschrijven omdat je de grootste wil worden. Denk eerst eens na alvorens ergens in te stappen wat je niet aankan. Meer naar de kleinere liefst plaatselijke bedrijven, lijnen korter meer binding met klant en personeel, dan kost het maar iets meer, maar zolang de prijs alleen maar doorslaggevend blijft krijg je nooit goed personenvervoer.

Ed Teunissen|08.08.17|15:24

Europees aanbestedingsbeleid is een achterhaald denkpatroon geënt op de infrastructuur van de vervoerder om in aanmerking te komen voor een gunning, in plaats eerst de klant centraal te stellen bij het realiseren van haar wensen. M.a.w., vervoerders moeten acteren op vragen van klanten en daarop beleid voeren en niet andersom.

Frans Petri|16.08.17|20:28

Allemaal leuk en aardig, maar wat moet een bedrijf als RMC anders, als je als bedrijf al 25 jaar het AOV en ook een groot gedeelte van het leerlingenvervoer binnen de een na grootste stad uitvoert en dan via een aanbesteding in feite als oud vuil aan de kant geschoven wordt ten gunste van, zoals een hoop van jullie weten, voor dit soort werk niet echt capabele vervoerders als BIOS en WdK, die speciaal voor dit soort werk een gezamenlijke B.V. hebben opgericht.

Southamericangirl42|12.09.17|10:32

Het is nu september en van die zogeheten stijgende lijn merk ik (en andere bekenden die van RMC gebruik maken) weinig. Ik word niet opgehaald, ik word een uur later gehaald, ik word zo laat gebracht dat ik té laat bij mijn paramedische/medische zorgverlener ben, dit ondanks het feit dat ik als rittijd opgeef een uur tot anderhalf uur voor de afspraaktijd, ik word ten onrechte opgegeven als no show. In de drie jaar dat ik met Connexxion reed is het drie keer fout gegaan.

Southamericangirl42|12.09.17|10:37

RMC verzorgt nog niet eens drie maanden het aov en zij begaan al meer dan drie keer een overtreding tegen mij. Wat denkt u? Dat ik de enige ben die dat overkomt? In mijn gebouw alleen al ken ik drie RMC cliënten. In de straat ken ik nog twee. RMC heeft duidelijk niet zijn huiswerk gedaan. Een groot aantal van de chauffeurs (die mij reden) blijken Amsterdam niet/niet goed te kennen. Zijn ze dan werkelijk Amsterdammers?

Southamericangirl42|12.09.17|10:45

RMC verzorgt nog niet eens drie maanden het aov en zij begaan al meer dan drie keer een overtreding tegen mij. Wat denkt u? Dat ik de enige ben die dat overkomt? In mijn gebouw alleen al ken ik drie cliënten. In de straat ken ik nog twee. Ik zie zoveel nieuwe gezichten achter het stuur, ik kan het niet meer bijhouden. Zijn ze echt Amsterdammers? Ik betwijfel dat als zij mij vragen in welke buurt ik woon of als ik hen moet zeggen in welke buurt een andere cliënt woont/opgehaald moet worden.

Druk op RMC neemt toe in Amsterdam | TaxiPro

Druk op RMC neemt toe in Amsterdam

RMC AOV
Bron: RMC

De gemeente Amsterdam wil dat RMC vanaf nu de afspraken over punctualiteit in het Aanvullend Openbaar Vervoer nakomt. Bij het doel dat 92 procent van de ritten op tijd wordt gereden is RMC in de eerste maand nauwelijks in de buurt gekomen. In augustus moet dat wel gaan gebeuren. Volgens de vervoerder zelf wordt daar met man en macht aan gewerkt en is er alle vertrouwen dat het gaat lukken.

Al vanaf 1 juli loopt het niet op rolletjes met het gedeelte van het AOV dat RMC overnam van Connexxion. RMC verzorgt sinds een maand het Beschermd Vervoer en het Deur tot Deur Samenreizend-vervoer. De nieuwe vervoerder kwam meermaals in het nieuws omdat klanten pas na heel lang of zelfs helemaal niet werden opgehaald. Afgelopen weekend gebeurde dat weer: twee gehandicapte mensen moesten urenlang en uiteindelijk vergeefs op een taxi wachten.

Volgens woordvoerder Miriam Leeflang kampte RMC afgelopen weekend met capaciteitsproblemen. “Toen we zagen dat we te weinig capaciteit hadden ingepland, hebben we iedereen gebeld die een rit had geboekt. Als ze een andere vorm van vervoer konden regelen, bijvoorbeeld per taxi, dan zouden wij dat vergoeden. Op maandag hebben we iedereen gebeld om excuses te maken en waar nodig financiële compensatie aan te bieden. Het is heel spijtig dat dit is gebeurd.”

Punctualiteit maximaal 87 procent

Na de moeizame start gaf RMC tegenover TaxiPro aan hard te werken aan het verbeteren van de punctualiteit. Zo werd er onder meer opgeschaald in het aantal rolstoelbussen en werd er ook anderszins aan het oplossen van kinderziekten gewerkt. Maar de gemeente eist nu dat in augustus 92 procent van de ritten op tijd is. Dat betekent in de praktijk binnen een marge van een kwartier vóór tot een kwartier na de afgesproken tijd moet aanvangen.

Voor RMC lijkt het naleven van de afspraken nog een flinke kluif te worden. Dat blijkt uit de punctualiteitscijfers van juli. In die eerste maand ging het op zijn zachtst gezegd met pieken en dalen. Op de beste dag, donderdag 27 juli, werd 87,12 procent van de ritten op tijd gereden. Maar op zaterdag 8 juli was dat slechts 32,19 procent, en in de middag van die dag was 18 procent het absolute dieptepunt.

Dienstwissels

RMC kwam alleen in bepaalde dagdelen aan of boven de 92 procent punctualiteit. Met name in de avonden van de laatste week van juli lukte dat geregeld. Maar na de ’topdag’ met 87 procent werden scores behaald van 82,3 74,6 en 66,5 procent. Over de hele maand juli werd ongeveer 71 procent van ritten op tijd gereden. Over het algemeen is er sprake van een stijgende lijn. Van maandag 24 tot en met vrijdag 28 juli zat RMC dik boven de 80 procent. Vanwege de genoemde capaciteitsproblemen werd dat in het laatste weekend toch weer minder.

“Als je naar de cijfers kijkt is er duidelijk sprake van een stijgende lijn, vooral in de ochtend en de avond”, aldus Leeflang. “Maar in de middag zijn de cijfers doorgaans minder. Dat heeft te maken met de dienstwissels aan het begin en het einde van de middag. We bekijken nu hoe we kunnen zorgen dat de chauffeur sneller kunnen vertrekken.”

Goed inplannen soms lastig

“Daarnaast matchen de cijfers over de vraag naar vervoer die wij hebben gekregen niet met de realiteit. Dat komt door een andere perceelindeling en het maakt goed inplannen soms erg lastig. Maar we leren elke dag bij over hoe de klanten zich bewegen en op welke momenten zij behoefte aan vervoer hebben.”

“Op weg naar die 92 procent punctualiteit kijken wij dus vooral naar de inzet van de juiste aantallen chauffeurs op de goede momenten”, legt Leeflang uit. Aan het einde van de maand moet het gemiddelde over augustus 92 procent zijn. “Daar werken we met man en macht aan. En we geloven ook echt dat het kan.”

Lees ook: ‘Stijgende lijn in uitvoering AOV Amsterdam’

Het doelgroepenvervoer in Amsterdam komt ook uitgebreid aan bod in één van de parallelsessies van het Nationaal Congres Contractvervoer. Profiteer nu nog van 50 euro vroegboekkorting en meld je aan voor deelname.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

22 reacties op “Druk op RMC neemt toe in Amsterdam”

StefanKraan GuoLi|01.08.17|20:26

Na het winnen van de aanbesteding 2 maanden om een bedrijf uit de grond te stampen en dan verwachten dat binnen een maand alles perfekt loopt? Laten we even realistisch zijn. De stijgende lijn tijdens de eerste maand van de uitvoering is op zich al een goed teken. En als je dan toch (waarschijnlijk ongevraagd), zoals at5 doet, cijfers gaat publiceren, publiceer ze dan ook van Connexxion in de opstartfase en in de eerste maanden van de uitvoering. Dan krijg je een eerlijk beeld.

Ton van Dalfsen|01.08.17|22:03

Bij het winnen van een aanbesteding van maanden geleden ga je direct aan de slag om goed op te kunnen starten. Natuurlijk zal het niet vlekkeloos verlopen. Maar als je nu in de stad ziet dat er rolstoelbussen van onderaannemers rijden vanuit de regio Rotterdam en met open mond voor een kruising ziet staan Van moet ik hier nou links of rechts doe je toch wat verkeerd. RMC had hoe dan ook Regio Amsterdam bedrijven moeten gebruiken die de stad KENNEN. Een dienstwissel vlotter laten starten?

Ton van Dalfsen|01.08.17|22:12

Moest RMC nog uitvinden hoe een dienstwissel in zijn werk gaat? Je hebt de aanbesteding gewonnen en dient de gestelde afspraken na te komen. Cijfers naast een ander bedrijf leggen is Appels met peren vergelijken. RMC wilde de aanbesteding winnen en dient dus ook alles na te komen. Vond het hoe dan ook vreemd dat er niet gekozen is voor onderhandse aanbesteding aan een groep Amsterdamse bedrijven. Bijv. een TCA enz.

Pierre van Aert|01.08.17|22:33

Die groep Amsterdamse bedrijven moet dan ook een geschikt data-systeem aan boord hebben om de ritten aan te kunnen nemen. Die investering zal wel iets te veel van het goede geweest zijn.
Om zo’n aanbesteding de eerste maanden goed te laten verlopen zal je een grote overcapaciteit aan voertuigen en chauffeurs moeten hebben.

StefanKraan GuoLi|01.08.17|23:32

Het gaat hier niet om onderhandse, maar verplichte Europese aanbestedingen. Een bedrijf dat zich op nieuw terrein bevindt zal altijd tijd nodig hebben om zich in te stellen op vervoersbewegingen, verkeersomstandigheden, klantenaanbod etc. In de praktijk lopen zaken nou eenmaal vaak anders dan op papier. Een maand zegt nog niet zoveel en als je dan ziet dat de cijfers in de lift zitten, dan weet je dat een bedrijf niet stil zit en zich continu aanpast en anticipeert om aan de eisen te voldoen.

Ton van Dalfsen|02.08.17|10:52

Er zijn een paar nederlandse gemeenten die niet de europese aanbestedingen willen doen maar liever onderhands. Dit om de plaatselijke ondernemers meer te gunnen. Dan zou Gemeente Amsterdam zijn normale openbaar vervoer ook moeten aanbesteden?
RMC had al lang voordat ze begonnen waren de verkeersomstandigheden moeten onderzoeken. En zoals Pierre zegt overcapaciteit in de eerste maanden moeten hebben. Amsterdam is nog geen Rotterdam!

Ruben Brandenburg|02.08.17|11:33

Toen connexxion de routes deed, was de TTO Staxi de onderaannemer deze TTO reed zeker 25% van de ritten voor connexxion. zouden ze nu weer kunnen doen maar rotterdammers zijn zeer eigenwijs.wij doen het wel even in dat Amsterdam. met alle gevolgen van dien.

Ton van Dalfsen|02.08.17|13:58

@ Ruben, Precies. gebruik de expertise van Amsterdamse collega’s. Zij kennen als geen ander de stad. Geef maar een voorbeeld: moet vaak hotelgasten bijv bij Carlton afzetten en tegelijk ook gasten bijv. bij Eden Hotel aan de Amstel. Laat een rotterdammer dat eens doen? Denk dat hij een uur bezig is om van het ene naar het andere te rijden. terwijl ze hemelsbreed 500 meter uit elkaar liggen. Zo dus ook met Aanvullend OV.

Ton van Dalfsen|02.08.17|14:07

( effe www ervoor plaatsen ).msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/taxibedrijf-laat-ouder-stel-uren-wachten/ar-AAp9b8r?li=AAaCYbY&ocid=spartandhp
Als je dit al leest en ziet mocht NOOIT gebeuren!!!!!!!!!!!!!!!!
Na een maand dit probleem nog hebben is schandalig.

StefanKraan GuoLi|02.08.17|16:05

Natuurlijk gun ik het die mensen ook niet, maar bij elk (doelgroepen)vervoerssysteem gaan er zaken mis. De druk op dit soort systemen is enorm hoog. Dankzij at5 ligt nu de focus op RMC bij een opstartend project. Zoals gewoonlijk staan ook nu de beste stuurlui weer aan wal. En aan een verhaal kunnen altijd meerdere kanten zitten. Helaas heeft de media de neiging om zaken nogal eenzijdig weer te geven. Dus voorzichtig voordat je zomaar dingen gaat schreeuwen.

Pierre van Aert|02.08.17|19:40

Tsja, ze kennen de stad niet, dus altijd een dilemma, zet ik de Tomtom op de snelste route of de kortste route.

Mary van Pelt|03.08.17|12:10

Ton Ton Ton wat ben jij slecht ingelicht er rijden alleen maar Amsterdamse chauffeurs hoor.
en je schijnt er schik in te hebben om alleen de fouten te benoemen, maar ga vooral zo door samen met Pierre (op de foto te zien een stijve nek) zit ook 24 uur achter de computer om de nieuwe uitvoerder onderuit te halen. zijn jullie daar nou zo oud voor geworden, zodra ik een gaatje heb zal ik jullie uitnodigen om ons werk eens van dichtbij te bekijken. ik ben trots op de RMC en het komt goed

Jap Sweijen|03.08.17|12:36

Kijk men ook naar de bestuurders die dit allemaal hebben laten gebeuren,ik begrijp dat men laag inschrijft, wat ik niet begrijp dat er mensen het geloven. Zie wat er van komt. Dus niet alleen Rmc

Jan Geluk|03.08.17|16:32

Ze hebben jaren de tijd gehad in rotterdam om de boel goed in te plannen, is ze nooit gelukt.
Misschien dat amsterdam makkelijker is maar we zullen het zien

Gerrit van Dijk|03.08.17|20:39

Iedereen kan natuurlijk met kannen vol azijn reageren op opstartproblemen bij een gigantisch groot project maar hier schiet de klant niets mee op.
Feit is inderdaad Mary dat bijna alle chauffeurs uit Amsterdam komen en net als bij Connexxion iedere dag hun stinkende best doen om alle klanten op tijd te vervoeren.
Feit is ook dat het de laatste maanden bij Connexxion ook niet bepaald een feestje voor de reizigers was. Nu niet lullen maar poetsen, daar is iedereen meer bij gebaat.

Paul Dijkhuizen|04.08.17|15:20

Dit laat precies de nadelen van het aanbestedingenbeleid zien. Expertise wordt ingeruild voor een nieuwkomer die het nog goedkoper denkt te kunnen of de markt wil overnemen teneinde daar op de lange termijn van te profiteren. En enkele jaren later gebeurt opnieuw hetzelfde. Bij bedrijven gebeurt dit soms ook wel eens, goede maar dure krachten worden ingewisseld voor goedkope maar onervaren krachten, meestal gaat dit ten koste van kwaliteit, duurzaamheid, stabiliteit, vooruitgang.

Kees Onderwater|05.08.17|19:29

Wanneer wordt er eens nagedacht alvorens in te schrijven. Je kan niet overal maar op inschrijven omdat je de grootste wil worden. Denk eerst eens na alvorens ergens in te stappen wat je niet aankan. Meer naar de kleinere liefst plaatselijke bedrijven, lijnen korter meer binding met klant en personeel, dan kost het maar iets meer, maar zolang de prijs alleen maar doorslaggevend blijft krijg je nooit goed personenvervoer.

Ed Teunissen|08.08.17|15:24

Europees aanbestedingsbeleid is een achterhaald denkpatroon geënt op de infrastructuur van de vervoerder om in aanmerking te komen voor een gunning, in plaats eerst de klant centraal te stellen bij het realiseren van haar wensen. M.a.w., vervoerders moeten acteren op vragen van klanten en daarop beleid voeren en niet andersom.

Frans Petri|16.08.17|20:28

Allemaal leuk en aardig, maar wat moet een bedrijf als RMC anders, als je als bedrijf al 25 jaar het AOV en ook een groot gedeelte van het leerlingenvervoer binnen de een na grootste stad uitvoert en dan via een aanbesteding in feite als oud vuil aan de kant geschoven wordt ten gunste van, zoals een hoop van jullie weten, voor dit soort werk niet echt capabele vervoerders als BIOS en WdK, die speciaal voor dit soort werk een gezamenlijke B.V. hebben opgericht.

Southamericangirl42|12.09.17|10:32

Het is nu september en van die zogeheten stijgende lijn merk ik (en andere bekenden die van RMC gebruik maken) weinig. Ik word niet opgehaald, ik word een uur later gehaald, ik word zo laat gebracht dat ik té laat bij mijn paramedische/medische zorgverlener ben, dit ondanks het feit dat ik als rittijd opgeef een uur tot anderhalf uur voor de afspraaktijd, ik word ten onrechte opgegeven als no show. In de drie jaar dat ik met Connexxion reed is het drie keer fout gegaan.

Southamericangirl42|12.09.17|10:37

RMC verzorgt nog niet eens drie maanden het aov en zij begaan al meer dan drie keer een overtreding tegen mij. Wat denkt u? Dat ik de enige ben die dat overkomt? In mijn gebouw alleen al ken ik drie RMC cliënten. In de straat ken ik nog twee. RMC heeft duidelijk niet zijn huiswerk gedaan. Een groot aantal van de chauffeurs (die mij reden) blijken Amsterdam niet/niet goed te kennen. Zijn ze dan werkelijk Amsterdammers?

Southamericangirl42|12.09.17|10:45

RMC verzorgt nog niet eens drie maanden het aov en zij begaan al meer dan drie keer een overtreding tegen mij. Wat denkt u? Dat ik de enige ben die dat overkomt? In mijn gebouw alleen al ken ik drie cliënten. In de straat ken ik nog twee. Ik zie zoveel nieuwe gezichten achter het stuur, ik kan het niet meer bijhouden. Zijn ze echt Amsterdammers? Ik betwijfel dat als zij mij vragen in welke buurt ik woon of als ik hen moet zeggen in welke buurt een andere cliënt woont/opgehaald moet worden.