Aanbesteding leerlingenvervoer regio Doetinchem in 7 percelen

aanbesteding, procedure

De gemeenten Doetinchem, Oude IJsselstreek en Bronckhorst hebben het Programma van Eisen en het Bestek vastgesteld om de gezamenlijke aanbesteding te kunnen starten voor het leerlingenvervoer 2013-2016. De aanbesteding is opgedeeld in zeven percelen waarbij per perceel een aanbieder geselecteerd wordt. Dit biedt nieuwe kansen voor kleine, lokale aanbieders en vervoerders.

Per perceel wordt de opdracht gegund op basis van het gunningcriterium `laagste prijs’. De overeenkomst wordt per perceel aangegaan voor een periode van drie schooljaren, met de mogelijkheid tot verlenging.

Percelen

Adviesbureau Forseti heeft na een diepteanalyse op het gebied van vervoersstromen, risico’s/kansen en werkbaarheid in beheer & wensen het voorstel gedaan om de aanbesteding in de volgende 7 percelen te verdelen:

  • Perceel 1 (Doetinchem): Vervoer van leerlingen uit de gemeente Doetinchem naar bestemmingen binnen de gemeente Doetinchem (ca. 125 leerlingen)
  • Perceel 2 (Bronckhorst): Vervoer van leerlingen uit de gemeente Bronckhorst naar bestemmingen binnen de gemeente Doetinchem (ca. 77 leerlingen)
  • Perceel 3 (Oude IJsselstreek): Vervoer van leerlingen uit de gemeente Oude IJsselstreek naar bestemmingen binnen de gemeente Doetinchem (ca. 147 leerlingen)
  • Perceel 4 (Oost): Vervoer van leerlingen uit de drie deelnemende gemeenten naar bestemmingen binnen de gemeenten Aalten, Berkelland en Oost Gelre (ca. 184 leerlingen)
  • Perceel 5 (Noord): Vervoer van leerlingen uit de drie deelnemende gemeenten naar bestemmingen binnen de gemeenten Apeldoorn, Brummen, Enschede, Lochem, Voorst en Zutphen (ca. 43 leerlingen)
  • Perceel 6 (Overig): Vervoer van leerlingen uit de drie deelnemende gemeenten naar bestemmingen binnen de gemeente Arnhem, Barneveld, Doesburg, Ede, Groesbeek, Montferland, Nijmegen, Oude IJsselstreek Over-Betuwe, Renkum, Sint Michielsgestel, Zeist en Zevenaar (ca. 227 leerlingen).
  • Perceel 7 (Zwem- en gymvervoer): Zwem- en gymvervoer voor de gemeente Bronckhorst.

Aanbieding

Inschrijvers kunnen voor een of meerdere percelen een aanbieding doen. Hierdoor worden nieuwe kansen geboden voor kleine, lokale aanbieders en vervoerders. Er is een uitgebreid en gedetailleerd Programma van Eisen opgesteld. De opdracht kan alleen gegund worden aan een inschrijver die aan alle eisen voldoet.

Tevens is er in het Bestek aandacht besteed aan duurzaamheid en social return on investment. De gemeenten streven ernaar om het gebruik van schone en duurzame transportbrandstoffen te stimuleren. Daarnaast hechten de gemeenten veel waarde aan social return.

Social Return

Social Return houdt in dat de opdrachtnemers verplicht worden om een deel van de aanneemsom te besteden aan lonen voor werkzoekenden uit de gemeenten. Hierdoor ontstaat voor een aantal werkzoekenden de kortste weg naar werk, zo is de verwachting van de gemeente. In hoeverre dit ten koste gaat van de huidige taxichauffeurs, wordt hierbij niet meegenomen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Aanbesteding leerlingenvervoer regio Doetinchem in 7 percelen | TaxiPro

Aanbesteding leerlingenvervoer regio Doetinchem in 7 percelen

aanbesteding, procedure

De gemeenten Doetinchem, Oude IJsselstreek en Bronckhorst hebben het Programma van Eisen en het Bestek vastgesteld om de gezamenlijke aanbesteding te kunnen starten voor het leerlingenvervoer 2013-2016. De aanbesteding is opgedeeld in zeven percelen waarbij per perceel een aanbieder geselecteerd wordt. Dit biedt nieuwe kansen voor kleine, lokale aanbieders en vervoerders.

Per perceel wordt de opdracht gegund op basis van het gunningcriterium `laagste prijs’. De overeenkomst wordt per perceel aangegaan voor een periode van drie schooljaren, met de mogelijkheid tot verlenging.

Percelen

Adviesbureau Forseti heeft na een diepteanalyse op het gebied van vervoersstromen, risico’s/kansen en werkbaarheid in beheer & wensen het voorstel gedaan om de aanbesteding in de volgende 7 percelen te verdelen:

  • Perceel 1 (Doetinchem): Vervoer van leerlingen uit de gemeente Doetinchem naar bestemmingen binnen de gemeente Doetinchem (ca. 125 leerlingen)
  • Perceel 2 (Bronckhorst): Vervoer van leerlingen uit de gemeente Bronckhorst naar bestemmingen binnen de gemeente Doetinchem (ca. 77 leerlingen)
  • Perceel 3 (Oude IJsselstreek): Vervoer van leerlingen uit de gemeente Oude IJsselstreek naar bestemmingen binnen de gemeente Doetinchem (ca. 147 leerlingen)
  • Perceel 4 (Oost): Vervoer van leerlingen uit de drie deelnemende gemeenten naar bestemmingen binnen de gemeenten Aalten, Berkelland en Oost Gelre (ca. 184 leerlingen)
  • Perceel 5 (Noord): Vervoer van leerlingen uit de drie deelnemende gemeenten naar bestemmingen binnen de gemeenten Apeldoorn, Brummen, Enschede, Lochem, Voorst en Zutphen (ca. 43 leerlingen)
  • Perceel 6 (Overig): Vervoer van leerlingen uit de drie deelnemende gemeenten naar bestemmingen binnen de gemeente Arnhem, Barneveld, Doesburg, Ede, Groesbeek, Montferland, Nijmegen, Oude IJsselstreek Over-Betuwe, Renkum, Sint Michielsgestel, Zeist en Zevenaar (ca. 227 leerlingen).
  • Perceel 7 (Zwem- en gymvervoer): Zwem- en gymvervoer voor de gemeente Bronckhorst.

Aanbieding

Inschrijvers kunnen voor een of meerdere percelen een aanbieding doen. Hierdoor worden nieuwe kansen geboden voor kleine, lokale aanbieders en vervoerders. Er is een uitgebreid en gedetailleerd Programma van Eisen opgesteld. De opdracht kan alleen gegund worden aan een inschrijver die aan alle eisen voldoet.

Tevens is er in het Bestek aandacht besteed aan duurzaamheid en social return on investment. De gemeenten streven ernaar om het gebruik van schone en duurzame transportbrandstoffen te stimuleren. Daarnaast hechten de gemeenten veel waarde aan social return.

Social Return

Social Return houdt in dat de opdrachtnemers verplicht worden om een deel van de aanneemsom te besteden aan lonen voor werkzoekenden uit de gemeenten. Hierdoor ontstaat voor een aantal werkzoekenden de kortste weg naar werk, zo is de verwachting van de gemeente. In hoeverre dit ten koste gaat van de huidige taxichauffeurs, wordt hierbij niet meegenomen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.