Connexxion verliest kort geding om aanbesteding Valys
Connexxion Taxi Services heeft het kort geding verloren dat het bedrijf had aangespannen tegen het ministerie van VWS. Het vervoersbedrijf was het niet eens met het besluit van het ministerie om het Valys-vervoer vanaf 1 april 2013 voorlopig te gunnen aan een combinatie van Transvision, RMC (Rotterdamse Mobiliteit Centrale) en Zorgvervoercentrale Nederland.
Connexxion heeft het Valys-vervoer, bovenregionaal vervoer voor mensen met een mobiliteitsbeperking, de afgelopen vijf jaar uitgevoerd. Dat contract loopt over een paar maanden af. Het ministerie heeft een aanbesteding gehouden voor het nieuwe contract dat een looptijd heeft van zes jaar en negen maanden. Het nieuwe contract vertegenwoordigt een waarde van 60 miljoen euro per jaar.
Bezwaren
Connexxion maakte bezwaar tegen de manier waarop de aanbestedingsprocedure is verlopen. Het vervoersbedrijf vindt onder meer dat de onderbouwing juridisch niet deugde waarin het ministerie uitlegt waarom Connexxion buiten de boot viel. Ook zou de procedure hebben afgeweken van wat tevoren bekend gemaakt was. Connexxion vond verder dat ondergeschikte details onterecht doorslaggevend waren geweest. Het bedrijf eiste daarom een herbeoordeling van de geldige inschrijvingen.
De voorzieningenrechter van de rechtbank in Den Haag ging daar niet in mee en wees de vorderingen van Connexxion af.
Het ministerie gaat het Valys-vervoer begin volgend jaar definitief gunnen aan Transvision, RMC en Zorgvervoercentrale.
Proficiat Transvision, RMC en ZVC met de definitieve gunning van Valys. Klanten maar ook het personeel zullen blij zijn met dit resultaat. Op naar de oude kwaliteit die hiermee weer geboden wordt.
Nederland is nogal tegenstrijdig bezig. Aanbestedingsprocedures moeten op de schop vind ik want vrijwel altijd wordt de aanbieder met de laagste prijs gekozen en dat laat weinig ruimte voor kwaliteit en behoud van werkgelegenheid. Het ‘doorschuiven’ van personeel naar de nieuwe aanbieder werkt in de praktijk ook niet goed. Laten we snel een einde maken aan deze waanzin!
helemaal mee eens Hans van de Ven. Als ik zie hoeveel mensen er werkelijk “overgenomen” worden dat is in de praktijk maar bitter weinig. Bestaande arbeidscontracten worden misschien wel over genomen maar mijn ervaring is dat na einde van dat arbeidscontract je geen nieuw contract krijgt of een contract met zo weinig uren dat het ook niet meer loont. Ik hoop voor de medewerkers dat daar eens naar gekeken wordt.
Het gras bij de buren is altijd groener dan bij jezelf, één ding is me wel opgevallen.
Connexxion: de kwaliteit van het vervoer was ver te zoeken, maar ze hebben wel het complete wagenpark vervangen voor nieuwe auto’s.
Taxi Overgauw uit Zuidland, de linkerhand van Connexxion heeft ook in de afgelopen 5 jaar zijn/haar complete wagenpark vernieuwd, dan vraag ik mijzelf toch af,WAARVAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Martin Noordermeer taxi 107 RTC.
De nieuwe aanbesteding laat zien dat er zwaar bezuinigd wordt, het contract van Connexxion liep vijf jaar met een waarde van 80 miljoen. De nieuwe aanbesteding loopt 6 jaar en 9 maanden met een waarde van 60 miljoen, rara wie hier de dupe van wordt !
Een ding ik ben een gebruiker van valys en we hebben een nieuwsbrief gehad waar ins staat dat in principe het zo is je wordt naar het station gebracht en daarvan met de trein naar het dichtsbij zijnste station van je einbestemming en dan dan staat er weer een taxi of busje klaar en die brengt je naar de eindbestemming. Maar veel mensen hebben jaren niet gereden emt de trein die weten echt niet meer hoe je ergen skomt. Dus dan wordt chaos. Weet niet of RMC er verstandig aan heb gedaan.
Laat Connexxion maar bloeden
Connexxion doet Valys helemaal niet zo slecht, dat kan ik als tijdelijk bij Valys tewerkgestelde rustig zeggen. Ook de klanten gaven een 8,5 in het laatst uitgevoerde tevredenheidsonderzoek. Vreemd dat een bedrijf dan beloond wordt met het verliezen van het contract. Nog maar afwachten hoe de concurrent het gaat doen en wat voor cijfer die dan gaat krijgen. Een 8,5 is echt erg hoog!
connexxion had 8.62 in 2011 en in 2012 8,61
moet de rmc maar zie tehalen
Connexxion wordt beloond met het verlies van het valys contract? Voorlopig is de connexxion al die tijd zwaar gesubsidieerd
Transvision/RMC/ZCN houden tenminste hun eigen broek op.
ja je broek op houden is niet moeilijk daar hebben de werknemers immers een riem voor gekregen maar met al die onzin van aan besteding zijn de clienten en de chauffers de dupe let opmijn woorden waar gaan de oude chauffeurs nu heen de sociale dienst dus weer bij af dank u regering