Maatregelen Regiotaxi De Vallei om klachten te verminderen
Regiotaxi De Vallei gaat extra taxichauffeurs en voertuigen inzetten op piekmomenten. Ook krijgen chauffeurs extra training en worden mystery-guests ingezet. Hiermee wil De Vallei op verzoek van SRE het aantal klachten van passagiers verminderen.
Verder wordt er bekeken hoe er misverstanden ontstaan bij het boeken van ritten waarbij de taxi niet verschijnt. Hierdoor kunnen vervolgens gerichte maatregelen getroffen worden.
Contract
Begin dit jaar is het contract van Taxbus overgegaan naar een nieuwe vervoerder, Regiotaxi De Vallei. In de eerste periode van het jaar waren er opstartproblemen. Inmiddels loopt het vervoer volgens contract op het gebied van op tijd rijden en de ritduur.
Het aantal klachten was aan het begin van dit jaar erg hoog door problemen met de bereikbaarheid van de centrale en het niet op tijd rijden of niet komen opdagen van de taxi. Deze problemen zijn inmiddels allemaal al geruime tijd verholpen.
Klachten
Op het gebied van op tijd rijden en de ritduur presteert de vervoerder nu volgens contract. Het aantal klachten is flink afgenomen tot 130 in juli, maar is nog steeds te hoog. Vergeleken met de 40.000 ritten per maand die De Vallei uitvoert lijkt 130 klachten weinig, maar dit is hoger dan de strenge norm die het contract hieraan stelt.
Dit najaar zal door het SRE een eigen onderzoek onder de gebruikers van Taxbus worden gehouden om onder andere de klanttevredenheid te peilen.
naar mijn idee doet valy’s taxi het wel goed in onze omgeving en in de regio helmond ik heb daar goede ervaring mee ik begrijp niet wat daar aan verbetert moet worden daar wil ik wel eens meer van weten.
maar ja er zijn wel heel veel mensen die de taxi (regio) en valy’s veels te krap bestellen, ja dan ben je nooit op tijd op de plaats van bestemming.
en dat is niet prettig voor de chafeurs en chafeuse’s
zelf heb ik dat al mee gemaakt het ligt aan de vervoerders of aan het calcenter.