Klachtafhandeling leerlingenvervoer Waalre moet beter

Connexxion, leerlingenvervoer

WAALRE – De afhandeling van klachten over het vervoer van Waalrese leerlingen uit het speciaal onderwijs moet beter. Ook duurt het vervoer van de kinderen regelmatig langer dan de regels voorschrijven.

Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van een enquête over het leerlingenvervoer die de gemeente Waalre samen met de plaatselijke Adviesraad Leerlingenvervoer heeft gehouden.

Enquête

In totaal hebben 96 huishoudens die gebruikmaken van het leerlingenvervoer de vragenlijst ontvangen. Vijftig keer werd de enquête ingevuld. Negen ouders meldden dat hun klacht door vervoerder Connexxion niet goed werd afgehandeld. 34 respondenten hadden nog nooit een klacht ingediend.

Twaalf respondenten (27 procent) zeggen door Connexxion niet altijd te worden geïnformeerd als hun kind veel later wordt opgehaald of gebracht dan gepland. Sowieso is dat iets wat volgens drie respondenten (zeven procent) veel te vaak gebeurt. Hun kind zou regelmatig langer in de bus zitten dan de toegestane zestig minuten voor een enkele reis.

De gemeente gaat met de Adviesraad Leerlingenvervoer en Connexxion praten om de minpunten te verbeteren, zo meldt het ED.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Klachtafhandeling leerlingenvervoer Waalre moet beter | TaxiPro

Klachtafhandeling leerlingenvervoer Waalre moet beter

Connexxion, leerlingenvervoer

WAALRE – De afhandeling van klachten over het vervoer van Waalrese leerlingen uit het speciaal onderwijs moet beter. Ook duurt het vervoer van de kinderen regelmatig langer dan de regels voorschrijven.

Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van een enquête over het leerlingenvervoer die de gemeente Waalre samen met de plaatselijke Adviesraad Leerlingenvervoer heeft gehouden.

Enquête

In totaal hebben 96 huishoudens die gebruikmaken van het leerlingenvervoer de vragenlijst ontvangen. Vijftig keer werd de enquête ingevuld. Negen ouders meldden dat hun klacht door vervoerder Connexxion niet goed werd afgehandeld. 34 respondenten hadden nog nooit een klacht ingediend.

Twaalf respondenten (27 procent) zeggen door Connexxion niet altijd te worden geïnformeerd als hun kind veel later wordt opgehaald of gebracht dan gepland. Sowieso is dat iets wat volgens drie respondenten (zeven procent) veel te vaak gebeurt. Hun kind zou regelmatig langer in de bus zitten dan de toegestane zestig minuten voor een enkele reis.

De gemeente gaat met de Adviesraad Leerlingenvervoer en Connexxion praten om de minpunten te verbeteren, zo meldt het ED.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.