120 klachten bij SP-meldpunt Regiotaxi Oosterschelde
GOES – Bij het meldpunt klachten wmo-regiotaxi van de SP in Goes zijn zo’n 120 klachten binnengekomen sinds het punt is geopend in mei. Het grootste aantal ging over het verschijnen van de taxi.
In 45 van de klachten ging het om het te laat komen van de taxi, in 10 gevallen verscheen de taxi zelfs in het geheel niet. Een tweede grote ergernis betrof de afhandeling van de klachten. Van de 28 klagers bij het meldpunt die aangaven een klacht ingediend te hebben, vonden 25 dat de klacht niet naar tevredenheid was afgehandeld.
Om de tevredenheid van de klager te verbeteren moet er een mogelijkheid komen om bezwaar te maken tegen afhandeling van een klacht, zo beveelt de SP in Goes aan.
Afgelopen zomer heeft het Samenwerkingsverband Oosterschelderegio, opdrachtgever van de regiotaxi, aangegeven de klachtenafhandeling te verbeteren, en met klagers telefonisch contact te zoeken. In 2011 start een nieuwe aanbesteding voor de regiotaxi Oosterschelde, waarbij de eisen kunnen worden aangescherpt.
In voorgaande jaren was het klachtenpercentage te hoog en legde het Samenwerkingsverband Welzijnszorg Oosterschelderegio (SWVO) Connexxion een boete op. Het afgelopen jaar kan die sanctie achterwege blijven omdat vervoerder Connexxion wel aan de gestelde norm voldoet.
Lees ook: Kwaliteit Regiotaxi Oosterschelde is fors verbeterd
Bron: ZeeuwseRegio.nl