Verzekeraar springt in gat taxiverzekering

Standplaats taxibord
Snorders opgepakt. Foto: TaxiPro (VK)

Het leek de laatste tijd steeds lastiger te worden om ook in 2018 een taxi te verzekeren. De Vereende heeft echter de benodigde dekkingscapaciteit gerealiseerd en stelt daarmee de taxisector uit de brand te kunnen helpen op verzekeringsgebied. De premie-aanpassing voor de WA-dekking is “fors maar noodzakelijk”, terwijl de cascopremies gelijk blijven aan die van dit jaar.

Ook TaxiPro kreeg vanuit de markt te horen dat er problemen zijn met het verzekeren van taxi’s. Steeds meer verzekeraars zien geen heil meer in deze tak van sport. Als gevolg daarvan zouden de premies voor de verzekeringen die nog wel bestaan steeds hoger worden. Door al deze ontwikkelingen dreigde een situatie te ontstaan waarbij verzekeraars niet meer de gezamenlijke capaciteit hadden om de in Nederland rijdende taxi’s verzekerd te houden.

Oplossing voor taxiondernemers

De Vereende, een verzekeraar uit Rijswijk met 130 medewerkers, is naar eigen zeggen gespecialiseerd in het verzekeren van bijzondere zaken. “Voor risico’s waarbij het maatschappelijk relevant is om een verzekeringsdekking te verlenen, maar waarbij reguliere verzekeraars hier niet aan willen, komt De Vereende in actie.” De situatie in de taxisector vraagt volgens de verzekeraar om deze benadering. Directievoorzitter Ingrid Visscher: “De zekerheid waar de tijd om vraagt is niet voor niets onze merkbelofte. Ondanks de vele haken en ogen aan het verzekeren van taxi’s willen we aan de taxiondernemers in Nederland een oplossing bieden.”

Uiteraard ging het bedrijf daarbij niet over één nacht ijs. De taxibranche is uitgebreid geanalyseerd, inclusief de schadestatistieken in de eigen, al bestaande portefeuille. Deze bestaat momenteel uit enkele honderden taxi’s en taxibedrijven, meldt Amweb.nl. Vervolgens is door de Vereende gesproken met diverse herverzekeraars: partijen verzekeraars hun risico op moeten uitkeren (deels) kunnen afdekken.

Forse aanpassing WA-premie

Nico Barendse, directeur bij de Vereende: “Op basis van onze inhoudelijke expertise, ruime ervaring met bijzondere risico’s, maar vooral ook onze betrouwbare reputatie bij de herverzekeraars hebben wij de gevraagde dekkingscapaciteit weten te realiseren. Het is goed dat onze adviseurs aan hun klanten een oplossing van de Vereende kunnen bieden. De premieaanpassingen voor WA-dekking zijn fors maar noodzakelijk; de cascopremies voor taxi’s hebben we op hetzelfde niveau weten te houden als in het afgelopen jaar.”

Aangezien de verzekeraard hiermee in een omvangrijk gat lijkt te duiken, verwacht het de komende periode veel aanvragen. “Het worden hectische weken, maar we zijn goed voorbereid. Het feit dat we steeds meer digitaal met onze adviseurs kunnen samenwerken helpt daarbij enorm, maar wachttijden zijn natuurlijk niet uit te sluiten. We weten dat juist op dit soort momenten onze relevantie binnen de branche heel zichtbaar is”, aldus Ingrid Visscher.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

28 reacties op “Verzekeraar springt in gat taxiverzekering”

Taxi Lichtstad|14.12.17|10:57

Van Avero kregen we een melding dat we vanaf 1 januari een stijging van 32,5% krijgen, eigen risico gaat omhoog van 500 naar 2500 per betrokken auto. Belachelijk!!! Je verzekerd je voor jan lul, 99% van de schades hoeven ze niet meer uit te betalen. Wij zijn direct weg.

Jeroen van Amstel|14.12.17|11:39

Zo ook bij Mercedes Benz Insurance, wanneer het geen Mercedes is wordt de verzekering bij de eerst aflopende termijn opgezegd.
Dit geldt ook voor de oudere auto’s en voor Mercedes auto’s welke niet bij een officiele Mercedes Benz dealer gekocht zijn,ze gooien ze na jaren gewoon op straat.

Herman Brinkman|14.12.17|11:39

Tja, het heeft simpelweg alles te maken met het schadeverloop in de taxibranche. Ik word er ook niet blij van, maar er zitten inmiddels steeds meer chauffeurs op de weg die flink op het gas trappen en/of simpelweg niet kunnen rijden. En voor deze brokkenpiloten betaal ik nu een wereldpremie. Geef mij, met > 20 schadevrije jaren, gewoon een reguliere eerlijke premie zodat ik niet mee hoef te betalen voor deze cowboys die de boel verzieken…

Job Crouwel|14.12.17|13:45

het zijn voral die ubertjes die erbij zijn gekomen , en mede oorzaak ook de deregulering heeft daar aan mede gewerkt , daar moeten wij nu voor op draaien

Ton van Dalfsen|14.12.17|16:40

De 2 grote assurantie kantoren in Amsterdam namen iedereen in hun bestand. Zeker de beginnende ubertjes. Daardoor is er een grote schadegolf gekomen bij Amlin verzekeringen waardoor Amlin nu per 31 Dec. stopt met taxiverzekeringen. Ik ben nu wel door mijn assurantie kantoor benaderd dat je met deze club niet in zee moet gaan. Hij had al wat opgevraagd voor andere klanten waarbij torenhoge premies worden gevraagd.

Ton van Dalfsen|14.12.17|16:41

Deze club deed vroeger aan verzekeringen afsluiten aan personen die nergens meer welkom waren. Het is een heel verhaal maar geloof mij. Doe het niet. Je gaat je blauw betalen aan premies

Ton van Dalfsen|14.12.17|16:44

Zoals Taxi lichtstad zegt, Avero en ook andere hebben een stijging van premie. Maar deze verzekeraar slaat echt alles met de premies. Verstandig is om heel goed bij diverse maatschappijen te shoppen.

Ton van Dalfsen|14.12.17|17:15

Onderstaande berichtgeving die ik kreeg slaat op de amsterdamse markt.
Het zal u niet zijn ontgaan dat wederom enkele verzekeraars hebben aangegeven te stoppen met het verzekeren van taxi’s. De hoge schadelast door het accepteren van slechte risico’s door enkele tussenpersonen is hiervan het gevolg.

Ra Aa|14.12.17|17:21

En welke is het beste,of redelijk????

Ton van Dalfsen|14.12.17|18:28

@ Ra Aa, Dat kan je het beste door je assurantie kantoor laten uitzoeken. Doe maar eens navraag bij info@allartverzekeringen.nl

Johan Schurink-Krauts|14.12.17|22:17

Job Crouwel|14.12.17|13:45

het zijn voral die ubertjes die erbij zijn gekomen , en mede oorzaak ook de deregulering heeft daar aan mede gewerkt , daar moeten wij nu voor op draaien

Ik zie voornamelijk daklichtterroristen die menen te denken dat de weg van hun wagen is. En daarbij maakt het echt niet uit welke TTO je tegen komt. Ik denk dat er bij elk bedrijf chauffeurs werken die eigenlijk geheel ongeschikt zijn, jammer dat jouw vernauwde blik slechts kan focussen op negatief doen over Uber.

Esther- ganna rigters|15.12.17|12:06

taxiverzekering.nl alleen bij 8 schadevrije jaren en meer

Beun Haas|15.12.17|19:38

Iemand suggesties voor verzekeraars die normale premies hanteren? Al een aantal offertes ontvangen waarvan je bijna van het stokje gaat…

Ton van Dalfsen|15.12.17|20:20

Helaas is mijn laatste reactie door de redactie verwijderd. Maar vraag eens bij Ton Allart

Ruben Brandenburg|16.12.17|10:24

er wordt veel te veel naar dat Uber gekeken, de meeste 85% rijden in een lease auto en die zijn allemaal collectief verzekerd bij het lease bedrijf, het is meer de taxi brance opzich waar het misgaat een makkelijk prooi ook. 4 jaar geleden 1 aanrijding niet mijn schuld wel hoog schade bedrag, ook Amlin Hup het jaar erop van 150 premie naar 600 euries per maand, ze zijn deze brance gewoon meer als zat.en zeker Amsterdam als verzekerings markt.

Ruud Bouman|19.12.17|12:26

Het bedrijf dat zo gezegd in het gat is gesprongen is of werkt met Terminus verzekeringen, wat hier al gezegd werd, als je nergens meer terecht kon was je daar welkom tegen een mega hoge premie,
hanteren nu in de 4 grote steden , Amsterdam,Rotterdam, Den haag en Utrecht 1000 euro eigen risico en in de rest van het land 500 euro,om over de te betalen premie maar te zwijgen,gat echt nergens over, niet doen dus.

Chayenne Chayenne|19.12.17|17:55

Ik zie hier iemand taxiverzekering.nl opnoemen. Doe dat niet. Wij hebben daar hele slechte ervaring mee gehad. Merkelbag en taxiverzekering.nl zijn beiden 1 bedrijf. Bij deze 2 bedrijven gaat het niet om de premie die je betaalt, maar het geld dat je gewoon niet uitgekeerd krijgt. Let dus echt op recensies van verzekeraars op websites, want er zitten echt hele nare mensen in de zogenaamde gat.

Ruud Bouman|20.12.17|08:32

Waar jij het over hebt is taxiverzekering.nl , dat is heel wat anders dan taxiverzekeringen.nl waar men het hier over heeft,zijn 2 heel verschillende sites die niks met elkaar te maken hebben.

Rodney Barten|20.12.17|11:25

Ik ben via Merkelbag verzekerd, al jaren schadevrij gereden en de hoogste bonus/malus korting. Geen problemen gehad. Prima premie.

Chayenne Chayenne|21.12.17|00:57

@Rodney, schadevrij inderdaad. Wanneer je schade maakt merk je wel wat ik bedoel. Wij hebben een rechtszaak moeten starten om ons geld van Merkelbag te krijgen, terwijl dit al was uitgekeerd door de verzekeraar. Uiteindelijk gewonnen, maar er zijn nog tich andere voorbeelden.

Chayenne Chayenne|21.12.17|01:00

@ruud Bouman, taxiverzekering.nl en Merkelbag zijn van een eigenaar. Ik weet niet waar je taxiverzekeringen.nl vandaan haalt. Dat bedrijf ken ik niet en kan ik dus ook niets over zeggen.

Ton van Dalfsen|22.12.17|10:35

taxiverzekeringen.nl is van Ton Allart. Hij is gespecialiseerd in het verzekeren van taxi’s.

Pooya Kiya|05.01.18|18:27

Dat is toch niet normaal, ik betaal nu €407,-! per maand aan avero achmea. Gelijk deze week ook een bedrag van €394,- extra afgeschreven van mijn rekening. Aleen voor een ford van 6 jaar oud. Ik belde net en ik vroeg van waarom moet twee keer van mijn rekening afgeschreven worden? zegt ze: ja meneer vanaf volgende maand gaan ze € 820 van de rekening afschrijven. Help! iemand moet ons reden. Dat is een monopolie van de markt. Ze hebben een gat gevonden. We moeten protesten.

Bo Jansen|14.01.18|09:23

Na 12 jaar wordt je er gewoon uit gegooid als een stuk uit vuil bij Mercedes Benz 12 schade jaar vrij maak ze niets uit.Ga maar ergens anders kijken en dat valt niet mee alles een stuk duurder en ze vragen nu ook al of je een TX keurmerk heb, als je het niet heb wordt je niet verzekerd.

Mitchel Langezaal|22.01.18|08:26

Ik heb goede ervaring met VDVtaxi.nl. Premie is goed. Verder verloopt alles lekker vlotjes. Ze kijken hier naar je persoonlijke (schade)verleden dus je kunt je schadevrije jaren zo mee nemen. Zeker de moeite waard: https://www.vdvtaxi.nl/

Herman Brinkman|21.03.18|18:31

Ja vrienden, wij kunnen er allemaal flink tegenaan trappen, maar wij zijn gewoon ‘De Sjaak’. De Vereende (voorheen Terminus c.q. Rialto), heeft OP DIT MOMENT de macht en buit het flink uit. Als de storm is geluwd komen de reguliere verzekeraars wel weer terug op de markt en kunnen de betere rijders (t.z.t.) aldaar hun ei kwijt. Kortom, de schifting gaat nog even door, maar ik verwacht op termijn weer betere tijden voor de serieuze beroepsbeoefenaars.

Erik-Jan van Anholt|26.03.18|21:56

Een limousine verzekeren van 1998 is ook al een drama.
Auto staat op blauwe platen, en dan trekken ze zich al terug.
Rij geen centimeter straattaxi maar zo wordt ik wel behandeld.
Verzekeren is maatwerk, maar rij je op blauw ben je al bij voorbaat onbetrouwbaar en rij je schades volgens hun.
Iemand tip om een limo netjes te verzekeren?

Erik-Jan van Anholt|28.03.18|10:34

Eerste offertes binnen.
593,- alleen WA per 3 maanden
225,- per maand WA
115,- per maand als ik aan kan tonen dat ik schadevrije jaren op de taxi heb.
Heb 20+ jaren schadevrij op touringcar, vrachtauto en limousine.
Maar dat telt niet.
Nu ga ik meer betalen dan dat de dagwaarde is.
Valt er nog wat te verdienen???

Verzekeraar springt in gat taxiverzekering | TaxiPro

Verzekeraar springt in gat taxiverzekering

Standplaats taxibord
Snorders opgepakt. Foto: TaxiPro (VK)

Het leek de laatste tijd steeds lastiger te worden om ook in 2018 een taxi te verzekeren. De Vereende heeft echter de benodigde dekkingscapaciteit gerealiseerd en stelt daarmee de taxisector uit de brand te kunnen helpen op verzekeringsgebied. De premie-aanpassing voor de WA-dekking is “fors maar noodzakelijk”, terwijl de cascopremies gelijk blijven aan die van dit jaar.

Ook TaxiPro kreeg vanuit de markt te horen dat er problemen zijn met het verzekeren van taxi’s. Steeds meer verzekeraars zien geen heil meer in deze tak van sport. Als gevolg daarvan zouden de premies voor de verzekeringen die nog wel bestaan steeds hoger worden. Door al deze ontwikkelingen dreigde een situatie te ontstaan waarbij verzekeraars niet meer de gezamenlijke capaciteit hadden om de in Nederland rijdende taxi’s verzekerd te houden.

Oplossing voor taxiondernemers

De Vereende, een verzekeraar uit Rijswijk met 130 medewerkers, is naar eigen zeggen gespecialiseerd in het verzekeren van bijzondere zaken. “Voor risico’s waarbij het maatschappelijk relevant is om een verzekeringsdekking te verlenen, maar waarbij reguliere verzekeraars hier niet aan willen, komt De Vereende in actie.” De situatie in de taxisector vraagt volgens de verzekeraar om deze benadering. Directievoorzitter Ingrid Visscher: “De zekerheid waar de tijd om vraagt is niet voor niets onze merkbelofte. Ondanks de vele haken en ogen aan het verzekeren van taxi’s willen we aan de taxiondernemers in Nederland een oplossing bieden.”

Uiteraard ging het bedrijf daarbij niet over één nacht ijs. De taxibranche is uitgebreid geanalyseerd, inclusief de schadestatistieken in de eigen, al bestaande portefeuille. Deze bestaat momenteel uit enkele honderden taxi’s en taxibedrijven, meldt Amweb.nl. Vervolgens is door de Vereende gesproken met diverse herverzekeraars: partijen verzekeraars hun risico op moeten uitkeren (deels) kunnen afdekken.

Forse aanpassing WA-premie

Nico Barendse, directeur bij de Vereende: “Op basis van onze inhoudelijke expertise, ruime ervaring met bijzondere risico’s, maar vooral ook onze betrouwbare reputatie bij de herverzekeraars hebben wij de gevraagde dekkingscapaciteit weten te realiseren. Het is goed dat onze adviseurs aan hun klanten een oplossing van de Vereende kunnen bieden. De premieaanpassingen voor WA-dekking zijn fors maar noodzakelijk; de cascopremies voor taxi’s hebben we op hetzelfde niveau weten te houden als in het afgelopen jaar.”

Aangezien de verzekeraard hiermee in een omvangrijk gat lijkt te duiken, verwacht het de komende periode veel aanvragen. “Het worden hectische weken, maar we zijn goed voorbereid. Het feit dat we steeds meer digitaal met onze adviseurs kunnen samenwerken helpt daarbij enorm, maar wachttijden zijn natuurlijk niet uit te sluiten. We weten dat juist op dit soort momenten onze relevantie binnen de branche heel zichtbaar is”, aldus Ingrid Visscher.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

28 reacties op “Verzekeraar springt in gat taxiverzekering”

Taxi Lichtstad|14.12.17|10:57

Van Avero kregen we een melding dat we vanaf 1 januari een stijging van 32,5% krijgen, eigen risico gaat omhoog van 500 naar 2500 per betrokken auto. Belachelijk!!! Je verzekerd je voor jan lul, 99% van de schades hoeven ze niet meer uit te betalen. Wij zijn direct weg.

Jeroen van Amstel|14.12.17|11:39

Zo ook bij Mercedes Benz Insurance, wanneer het geen Mercedes is wordt de verzekering bij de eerst aflopende termijn opgezegd.
Dit geldt ook voor de oudere auto’s en voor Mercedes auto’s welke niet bij een officiele Mercedes Benz dealer gekocht zijn,ze gooien ze na jaren gewoon op straat.

Herman Brinkman|14.12.17|11:39

Tja, het heeft simpelweg alles te maken met het schadeverloop in de taxibranche. Ik word er ook niet blij van, maar er zitten inmiddels steeds meer chauffeurs op de weg die flink op het gas trappen en/of simpelweg niet kunnen rijden. En voor deze brokkenpiloten betaal ik nu een wereldpremie. Geef mij, met > 20 schadevrije jaren, gewoon een reguliere eerlijke premie zodat ik niet mee hoef te betalen voor deze cowboys die de boel verzieken…

Job Crouwel|14.12.17|13:45

het zijn voral die ubertjes die erbij zijn gekomen , en mede oorzaak ook de deregulering heeft daar aan mede gewerkt , daar moeten wij nu voor op draaien

Ton van Dalfsen|14.12.17|16:40

De 2 grote assurantie kantoren in Amsterdam namen iedereen in hun bestand. Zeker de beginnende ubertjes. Daardoor is er een grote schadegolf gekomen bij Amlin verzekeringen waardoor Amlin nu per 31 Dec. stopt met taxiverzekeringen. Ik ben nu wel door mijn assurantie kantoor benaderd dat je met deze club niet in zee moet gaan. Hij had al wat opgevraagd voor andere klanten waarbij torenhoge premies worden gevraagd.

Ton van Dalfsen|14.12.17|16:41

Deze club deed vroeger aan verzekeringen afsluiten aan personen die nergens meer welkom waren. Het is een heel verhaal maar geloof mij. Doe het niet. Je gaat je blauw betalen aan premies

Ton van Dalfsen|14.12.17|16:44

Zoals Taxi lichtstad zegt, Avero en ook andere hebben een stijging van premie. Maar deze verzekeraar slaat echt alles met de premies. Verstandig is om heel goed bij diverse maatschappijen te shoppen.

Ton van Dalfsen|14.12.17|17:15

Onderstaande berichtgeving die ik kreeg slaat op de amsterdamse markt.
Het zal u niet zijn ontgaan dat wederom enkele verzekeraars hebben aangegeven te stoppen met het verzekeren van taxi’s. De hoge schadelast door het accepteren van slechte risico’s door enkele tussenpersonen is hiervan het gevolg.

Ra Aa|14.12.17|17:21

En welke is het beste,of redelijk????

Ton van Dalfsen|14.12.17|18:28

@ Ra Aa, Dat kan je het beste door je assurantie kantoor laten uitzoeken. Doe maar eens navraag bij info@allartverzekeringen.nl

Johan Schurink-Krauts|14.12.17|22:17

Job Crouwel|14.12.17|13:45

het zijn voral die ubertjes die erbij zijn gekomen , en mede oorzaak ook de deregulering heeft daar aan mede gewerkt , daar moeten wij nu voor op draaien

Ik zie voornamelijk daklichtterroristen die menen te denken dat de weg van hun wagen is. En daarbij maakt het echt niet uit welke TTO je tegen komt. Ik denk dat er bij elk bedrijf chauffeurs werken die eigenlijk geheel ongeschikt zijn, jammer dat jouw vernauwde blik slechts kan focussen op negatief doen over Uber.

Esther- ganna rigters|15.12.17|12:06

taxiverzekering.nl alleen bij 8 schadevrije jaren en meer

Beun Haas|15.12.17|19:38

Iemand suggesties voor verzekeraars die normale premies hanteren? Al een aantal offertes ontvangen waarvan je bijna van het stokje gaat…

Ton van Dalfsen|15.12.17|20:20

Helaas is mijn laatste reactie door de redactie verwijderd. Maar vraag eens bij Ton Allart

Ruben Brandenburg|16.12.17|10:24

er wordt veel te veel naar dat Uber gekeken, de meeste 85% rijden in een lease auto en die zijn allemaal collectief verzekerd bij het lease bedrijf, het is meer de taxi brance opzich waar het misgaat een makkelijk prooi ook. 4 jaar geleden 1 aanrijding niet mijn schuld wel hoog schade bedrag, ook Amlin Hup het jaar erop van 150 premie naar 600 euries per maand, ze zijn deze brance gewoon meer als zat.en zeker Amsterdam als verzekerings markt.

Ruud Bouman|19.12.17|12:26

Het bedrijf dat zo gezegd in het gat is gesprongen is of werkt met Terminus verzekeringen, wat hier al gezegd werd, als je nergens meer terecht kon was je daar welkom tegen een mega hoge premie,
hanteren nu in de 4 grote steden , Amsterdam,Rotterdam, Den haag en Utrecht 1000 euro eigen risico en in de rest van het land 500 euro,om over de te betalen premie maar te zwijgen,gat echt nergens over, niet doen dus.

Chayenne Chayenne|19.12.17|17:55

Ik zie hier iemand taxiverzekering.nl opnoemen. Doe dat niet. Wij hebben daar hele slechte ervaring mee gehad. Merkelbag en taxiverzekering.nl zijn beiden 1 bedrijf. Bij deze 2 bedrijven gaat het niet om de premie die je betaalt, maar het geld dat je gewoon niet uitgekeerd krijgt. Let dus echt op recensies van verzekeraars op websites, want er zitten echt hele nare mensen in de zogenaamde gat.

Ruud Bouman|20.12.17|08:32

Waar jij het over hebt is taxiverzekering.nl , dat is heel wat anders dan taxiverzekeringen.nl waar men het hier over heeft,zijn 2 heel verschillende sites die niks met elkaar te maken hebben.

Rodney Barten|20.12.17|11:25

Ik ben via Merkelbag verzekerd, al jaren schadevrij gereden en de hoogste bonus/malus korting. Geen problemen gehad. Prima premie.

Chayenne Chayenne|21.12.17|00:57

@Rodney, schadevrij inderdaad. Wanneer je schade maakt merk je wel wat ik bedoel. Wij hebben een rechtszaak moeten starten om ons geld van Merkelbag te krijgen, terwijl dit al was uitgekeerd door de verzekeraar. Uiteindelijk gewonnen, maar er zijn nog tich andere voorbeelden.

Chayenne Chayenne|21.12.17|01:00

@ruud Bouman, taxiverzekering.nl en Merkelbag zijn van een eigenaar. Ik weet niet waar je taxiverzekeringen.nl vandaan haalt. Dat bedrijf ken ik niet en kan ik dus ook niets over zeggen.

Ton van Dalfsen|22.12.17|10:35

taxiverzekeringen.nl is van Ton Allart. Hij is gespecialiseerd in het verzekeren van taxi’s.

Pooya Kiya|05.01.18|18:27

Dat is toch niet normaal, ik betaal nu €407,-! per maand aan avero achmea. Gelijk deze week ook een bedrag van €394,- extra afgeschreven van mijn rekening. Aleen voor een ford van 6 jaar oud. Ik belde net en ik vroeg van waarom moet twee keer van mijn rekening afgeschreven worden? zegt ze: ja meneer vanaf volgende maand gaan ze € 820 van de rekening afschrijven. Help! iemand moet ons reden. Dat is een monopolie van de markt. Ze hebben een gat gevonden. We moeten protesten.

Bo Jansen|14.01.18|09:23

Na 12 jaar wordt je er gewoon uit gegooid als een stuk uit vuil bij Mercedes Benz 12 schade jaar vrij maak ze niets uit.Ga maar ergens anders kijken en dat valt niet mee alles een stuk duurder en ze vragen nu ook al of je een TX keurmerk heb, als je het niet heb wordt je niet verzekerd.

Mitchel Langezaal|22.01.18|08:26

Ik heb goede ervaring met VDVtaxi.nl. Premie is goed. Verder verloopt alles lekker vlotjes. Ze kijken hier naar je persoonlijke (schade)verleden dus je kunt je schadevrije jaren zo mee nemen. Zeker de moeite waard: https://www.vdvtaxi.nl/

Herman Brinkman|21.03.18|18:31

Ja vrienden, wij kunnen er allemaal flink tegenaan trappen, maar wij zijn gewoon ‘De Sjaak’. De Vereende (voorheen Terminus c.q. Rialto), heeft OP DIT MOMENT de macht en buit het flink uit. Als de storm is geluwd komen de reguliere verzekeraars wel weer terug op de markt en kunnen de betere rijders (t.z.t.) aldaar hun ei kwijt. Kortom, de schifting gaat nog even door, maar ik verwacht op termijn weer betere tijden voor de serieuze beroepsbeoefenaars.

Erik-Jan van Anholt|26.03.18|21:56

Een limousine verzekeren van 1998 is ook al een drama.
Auto staat op blauwe platen, en dan trekken ze zich al terug.
Rij geen centimeter straattaxi maar zo wordt ik wel behandeld.
Verzekeren is maatwerk, maar rij je op blauw ben je al bij voorbaat onbetrouwbaar en rij je schades volgens hun.
Iemand tip om een limo netjes te verzekeren?

Erik-Jan van Anholt|28.03.18|10:34

Eerste offertes binnen.
593,- alleen WA per 3 maanden
225,- per maand WA
115,- per maand als ik aan kan tonen dat ik schadevrije jaren op de taxi heb.
Heb 20+ jaren schadevrij op touringcar, vrachtauto en limousine.
Maar dat telt niet.
Nu ga ik meer betalen dan dat de dagwaarde is.
Valt er nog wat te verdienen???