Kiwa

Ombudsman: Kiwa handelt meldingen kapotte chauffeurspassen niet goed af

Foto: Kiwa, aangeleverd door Margo Bosma

De Nationale ombudsman heeft meerdere klachten binnengekregen van taxichauffeurs over de manier waarop Kiwa is omgegaan met hun meldingen over kapotte chauffeurspassen. Kort na ontvangst en buiten hun schuld zouden deze kapot zijn gegaan, maar toch moesten zij voor een nieuw exemplaar betalen.

Wilt u dit artikel lezen?

Bent u al abonnee?

logIN

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Ā 

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

9 reacties op “Ombudsman: Kiwa handelt meldingen kapotte chauffeurspassen niet goed af”

mem mox|04.11.21|13:34

Mijn pas ging na 5 dagen kapot. Eigen schuld volgens kiwa.
Dat ding is niet eens uit mijn BCT geweest (half erin laten) of gevallen of wat dan ook. Vieze oplichters daar.

Peter Vriens|04.11.21|17:54

Een Taxipas kost in Duitsland 50 euro en Belgie 20 euro.
Hoe leg je het geloofwaardig uit waarom de pas bij Kiwa 117 euro moet kosten.

“Ze waren dan ook niet fout geproduceerd”, concludeert Kiwa?
Alles wat geproduceerd wordt gaat wel eens stuk, door b.v. slechte productie, wat zich later openbaart.
Hoe kan een pas gebruiker aantonen dat de pas niet goed geproduceerd is?
Mag een onafhankelijk bedrijf dit a.u.b. vast stellen en niet de kiwa.

Peter Walgreen|05.11.21|10:07

Het zijn en blijven oplichters.

Ton van Dalfsen|05.11.21|13:15

Oplichters zijn het. Boeven van de bovenste plank.
Waarom is een paspoort en/of Rijbewijs goedkoper?
Ah ja. Winstoogmerk want Kiwa is privaat. Dus oplichtersbende

airport-taxi vervoer|05.11.21|20:05

Wat wel vreemd blijft is dat ze niet eens het fatsoen hebben om een antwoordnummer te nemen. Ik neem aan dat dat toch echt te duur is voor deze semi-semi-semi overheidsinstelling

Johan Thien|06.11.21|10:37

Mijn vrij nieuwe pas ging ook stuk, gewoon onder het rijden terwijl er ritten op stonden.
Nieuwe pas aangeschaft a ā‚¬117.00 en de kapotte pas op hun verzoek opgestuurd om te laten controleren (paar dagen later kwam er een courier aan de deur om de pas op te halen terwijl hij allang opgestuurd was)
Nooit meer iets van gehoord.
Bedrijf is trouwens van de echtgenoot van (ex) minister Kajsa Ollongren
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,iets met belangen verstrengeling.

Peter Vriens|07.11.21|11:36

@ Johan.
Bedoel je soms mevr. Schultz van Haegen en haar man die er met 3 miljoen Kiwa smeergeld vandoor zijn?
Ja, het spreekwoord zegt: “Wie het dichtst bij het vuur zit, warmt zich het meest”
Weet je meteen waarom de pas hier zo duur is. Dat geld moet toch liks of rechts om boven tafel komen.

Peter Walgreen|07.11.21|14:15

Lijkt me een mooi gevalletje voor Follow the money.

Michaƫl Vermeer|11.11.21|11:00

De mijne al 3 x vervangen in 5 jaar, stelletje oplichters